کد خبر: ۱۲۰۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲:۴۵ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 25
شفا آنلاین>اجتماعی> شکوفایی صنعت داروسازی به رغم تحریم‌ها همچنان ادامه دارد. امسال در حالی جشن روز داروساز را برگزار خواهیم کرد که داروسازان در تمامی زمینه‌های دانشگاهی، علمی، خدماتی و صنعتی، سالی پر بار اما با مشقت و سختی بسیار و گاهی اوقات با بی‌مهری‌ها و بی‌توجهی‌ها سپری کرده‌اند.

    شکوفایی صنعت داروسازی به رغم تحریم‌ها همچنان ادامه دارد و با تولید و عرضه بیش از ۹۵ درصد اقلام دارویی، احتیاجات داخلی را تامین و در عرصه صادرات نیز گام‌های موثری برداشته است. دانشکده‌های داروسازی با تولید مقالات علمی، به تحقیق و توسعه دانش داروسازی حیات ارزنده‌ای تقدیم کرده است. هرچند که انجمن داروسازان در رابطه با افزایش تعداد جذب دانشجو در این رشته دغدغه‌هایی دارد که واقعا جای نگرانی است. اما به هرحال شاهد آن هستیم که بخش چشمگیری از دانشمندان شناخته شده ایرانی در جهان، جزء داروسازان هستند.


در زمینه ارائه خدمات دارویی در سطح مراکز توزیعی و داروخانه‌های کشور، انجمن داروسازان ایران، برنامه ارتقاء کیفیت ارائه خدمات دارویی را با موفقیت به اجرا گذاشته و دانش آموختگان دانشکده‌های داروسازی پشت پیشخوان داروخانه‌ها ارائه خدمات دارویی و مشاوره‌های بهداشتی و درمانی به بیماران را به نحو چشمگیری متحول کرده‌اند. روز داروساز، روز احترام به سرآمدی در درمان است. روز توجه به اصول مراقبت‌های دارویی است. روز ارجح دانستن مشاوره‌های دارویی است. روز فرزانگی، علم و تحقیق است. روز فضیلت دانستن گشوده شدن راه دانش تئوریک به عرصه زندگی روزانه مردم است. جامعه داروسازی، به رغم همه بی‌مهری‌ها، این روز فرخنده را گرامی داشته و بر عزم خود برای ارتقاء خدمات دارویی تاکید می‌کند.

محمد باقر ضیاء/ عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: