کد خبر: ۱۲۰۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 23
شفا آنلاین>سلامت>یک محقق طب سنتی گفت: بیماری برص (لکه های سفید پوستی) ظاهراً درمان ندارد, اما یکی از خواص غازیاغی, درمان برص است و به شیوه‌های مختلفی می‌توان برای درمان این بیماری از غازیاغی استفاده کرد.
به گزارش شفا آنلاین،یوسف اصغری درباره غازیاغی اظهار داشت: مزاج گیاه غازیاغی گرم است.

به گفته وی این گیاه دارای هورمون‌های گیاهی است و ترشحات داخلی را تنظیم می‌کند. شیر افزای خوبی است ولی زنان باردار نباید از آن استفاده کنند, چون می‌تواند موجب سقط جنین شود, لذا در هنگام زایمان , مصرف ریشه آن, موجب تسهیل در وضع حمل و کاهش درد و خروج سریع نوزاد می‌شود.

این محقق طب سنتی افزود: بیماری برص (لکه های سفید پوستی) ظاهراً درمان ندارد, اما یکی از خواص غازیاغی, درمان برص است. به شیوه‌های مختلفی می‌توان برای درمان این بیماری از غازیاغی استفاده کرد.

یکی از روش‌های مصرف غاریاغی برای درمان برص:

اصغری گفت: شخص مبتلا به برص, اول باید روده‌ها و معده خود را با تنقیه یا مسهل, پاکسازی کند, سپس به مدت پانزده روز متوالی, هر روز مخلوط 10 گرم بذر غازیاغی و مقداری عسل را میل کند. بهتر است در تابستان و روزهای گرم این معالجه را انجام دهید, بعد از مصرف این ترکیب, قسمت‌های مبتلای پوست  را  در معرض نور خورشید قرار دهید تا عرق کند. توجه کنید که نباید آب بنوشید. به جای نور خورشید از حمام سونا نیز می‌توان استفاده کرد.

وی بیان داشت: جویدن برگ‌ها و ساقه غازیاغی تازه, برای جلوگیری از فساد لثه مفید است. غازیاغی تصفیه کننده و رقیق کننده خون و ادرار آور است.

این محقق طب سنتی اضافه کرد: برای تسکین درد مفاصل, خشک شده برگ و ریشه غازیاغی را خوب آسیاب کنید و با مقداری آب بجوشانید تا کمی غلیظ شود, آن را در ظرف شیشه‌ای نگهداری کنید و هر روز بر روی مفاصل بمالید.

اصغری افزود: برای بهبود زخم و جای زخم, بذر غازیاغی را بکوبید و روی موضع قرار دهید (ضماد کنید) همچنین باد شکن, ضد عفونی کننده, پاک کننده کلیه و مثانه است.

برچسب ها: ترشحات ، گیاهی ، سنتی
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
0
0
آیا برای درمان برص هر پانزده روز را باید معده وروده راباید پا کسازی کرد ؟آیا نباید درپانزده روز غذا وآب خورد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: