کد خبر: ۱۲۰۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 23
شفا آنلاین>سلامت>رییس انجمن مراقبت های ویژه ایران از افزایش 2 هزار و 250 تخت آی سی یو در سال جاری خبر داد و گفت : هنوز با استاندارهای لازم فاصله داریم و این تعداد تخت پاسخگوی نیازها نیست
به گزارش شفا آنلاین،علی امیر سوادکوهی رییس انجمن مراقبت های ویژه ایران در حاشیه همایش مسئولیت اجتماعی و اخلاق پزشکی در خصوص افزایش تعداد تخت های آی سی یو بیان داشت : وزارت بهداشت دو هزار و 250 تخت در کیفیت جدید و با رعایت استانداردهای لازم به بخش مراقبت های ویژه اضافه نمود که هزینه ای معادل یک میلیارد دلار در برداشت .

وی افزود : با وجود این افزایش اما هنوز با آنچه که باید باشیم فاصله داریم زیرا 7 هزار و 200 تخت برای 79 میلیون و 800 هزار نفر کافی نیست و نشان دهنده این است که ما در یک سوم مسیری که رفتیم قرار داریم .

وی در آستانه روز پزشک با اشاره به این که جامعه پزشکی خدوم است و تمام ذهنیتش رسیدگی به امور بیمار است گفت : اجرای طرح تحول تلاش جامعه پزشکی را بیش از پیش نشان داد اما با وجود همه نکات مثبتی که این طرح برای بیماران در برداشت اما نیاز به کار کارشناسی بیشتر داشت.

سوادکوهی اذعان داشت : باید بازنگری بیشتری برروی آن انجام شود چون آنطور که باید اجرا نشده ولی تاثیرات خود را به جا گذاشته است.

وی در پاسخ به این سوال که برخی بر این باورند که با اجرای این طرح بار مراجعات به بخش های خصوصی کاهش یافته، تصریح کرد : در شرایط کنونی تخت برای پذیرش بیمار چه در بخش دولتی و چه خصوصی کم داریم پس این که بگوییم با اجرای طرح تحول میزان مراجعات به بخش خصوصی کاهش یافته بی انصافی است زیرا تخت های هر دو بخش دولتی و خصوصی پر است و نیاز به تخت بیشتر احساس می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: