کد خبر: ۱۲۰۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۲ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 22
دکترنوربخش اعلام کرد:
شفاآنلاین :مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی در حوزه فرهنگی – اجتماعی دارای برنامه راهبردی و برنامه عملیاتی و فعالیت های مشخص است.
سازمان تامین اجتماعی در حوزه فرهنگی دارای برنامه استراتژیک و عملیاتی مشخص است

به گزارش شفاآنلاین ازاداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر سید تقی نوربخش در اولین جلسه شورای فرهنگی اجتماعی این سازمان افزود: یکی از ساختارهایی که در دولت قبل منحل شده بود، حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان  تامین اجتماعی بود که در این دوره احیا شد و امروز از واحدهای فعال و پویای این سازمان است.

وی تشکیل شورای فرهنگی و اجتماعی را یک گام رو به جلو در حوزه فرهنگی – اجتماعی سازمان تامین اجتماعی دانست و اظهار داشت: در ادامه کار باید با جدیت تمام و با سعه صدر مسائل را پیش ببریم.

دکتر نوربخش گفت: در سازمان تأمین اجتماعی معاونت فرهنگی و اجتماعی، اداره کل روابط عمومی، موسسه فرهنگی و هنری آتیه و موسسه انتشارات علمی و فرهنگی دارای فعالیت های فرهنگی بسیار مناسبی هستند و سایر نهادهای سازمان تأمین اجتماعی نیز در راستای اجرای مسئولیت های اجتماعی خود به کارهای فرهنگی و اجتماعی می پردازند.

وی تبیین استراتژی مناسب برای فعالیت صحیح و اثر بخش تمامی واحدهای سازمان تأمین اجتماعی در حوزه فرهنگی - اجتماعی را یک نیاز جدی برشمرد و گفت: در ٢ سال گذشته برنامه راهبردی سازمان تأمین اجتماعی با مشارکت مدیران و کارشناسان سازمان تدوین شده و به تصویب مراجع قانونی سازمان نیز رسیده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: در برنامه استراتژیک این سازمان، حوزه فرهنگی - اجتماعی سازمان مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: تشکیل شورای فرهنگی - اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی گام ارزشمندی برای تحقق اهداف و برنامه های سازمان در حوزه فرهنگی به شمار می رود.

دکتر نوربخش با بیان اینکه تأمین اجتماعی سازمانی بزرگ و تأثیرگذار بر زندگی نیمی از جمعیت کشور است، خاطر نشان کرد: عملکرد این سازمان بر فرهنگ عمومی کشور نیز تأثیر گذار است و البته سازمان تامین اجتماعی از فضای فرهنگی – اجتماعی جامعه نیز تأثیرپذیر است.

وی با اشاره به ظرفیت های سازمان تامین اجتماعی در حوزه فرهنگی - اجتماعی گفت: سازمان تأمین اجتماعی ٧٢ هزار همکار بیمه ای و درمانی در سراسر کشور دارد و در واحدهای اقتصادی و سرمایه گذاری تابعه نیز حدود ٦٠ هزار نفر مشغول به کار هستند و علاوه بر این افراد ٤٢ میلیون بیمه شده و بازنشسته تحت پوشش سازمان و اعضای خانواده شان، این سازمان را متعلق به خود می دانند و در سازمان تأمین اجتماعی باید برای برقراری ارتباط و تعاملات فرهنگی صحیح با این اقشار برنامه ریزی اصولی انجام گیرد.

 

قائم مقام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

مسئولیت اجتماعی بزرگی بر عهده سازمان تامین اجتماعی است

قائم مقام مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، اصلاح رفتار همکاران و ذینفعان را از نیازهای امروز این سازمان برشمرد و گفت: برای اصلاح رفتار بایستی به دنبال اصلاح نگرشها باشیم و اصلاح نگرش نیز از مسیر ارتقاء دانش امکان پذیر است.

دکتر رضا راعی،  با اشاره به اینکه سازمانهای مختلف برای خود مسئولیت اجتماعی تعریف می کنند، اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی دارای بعد اجتماعی بسیار پررنگی است و اثرگذاری بسیار بالایی نیز دارد بنابراین مسئولیت اجتماعی بزرگی نیز بر عهده این سازمان است و ارتقاء عدالت اجتماعی از مهمترین انتظاراتی است که مردم از سازمانی مثل تأمین اجتماعی دارند.

وی بهبود رفتار کارکنان با مراجعه کنندگان و ذی نفعان را از مهمترین اولویت های سازمان تأمین اجتماعی در حوزه فرهنگی برشمرد و گفت: رفتار همکاران ما بر نگرش جامعه نسبت به تأمین اجتماعی بسیار اثرگذار است و باید به دنبال اثرگذاری مستقیم و غیرمستقیم در این رابطه باشیم.

دکتر راعی افزود: معاونت فرهنگی و اجتماعی که فعالیت های موثری در ارتباط با شرکای اجتماعی دارد، شایسته است در حوزه اثرگذاری بر رفتار جهت گیری مناسبی داشته باشد.

 

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی:

شورای فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی یک شورای راهبردی است

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه اظهار داشت: شورای فرهنگی و اجتماعی این سازمان یک شورای راهبردی است و نظارت فرابخشی و جریان سازی راهبردی در عرصه فرهنگی - اجتماعی را بر عهده دارد.

دکتر منصور اعتصامی افزود: با تشکیل این شورا امیدواریم هماهنگی و انسجام بیشتری را در مجموعه فعالیت های سازمان در حوزه فرهنگی - اجتماعی شاهد باشیم.

وی با اشاره به راهبردهای ٤ گانه مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: قانون گرایی، برنامه محوری، پاسخگویی و پاکدستی دارای صبغه فرهنگی – اجتماعی قوی هستند و اعلام این راهبرد ها نشانه توجه جدی مدیریت عالی سازمان به مقوله فرهنگ است.

دکتر اعتصامی تصریح کرد: شورای فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بالاترین مرجع فرابخشی سازمان در حوزه فرهنگی برتمامی واحدهای سازمان نظارت دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی خاطر نشان کرد: ریاست مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بر شورای فرهنگی - اجتماعی و عضویت مدیران ارشد سازمان در بخشهای مختلف به همراه فرهیختگان منتخب در شورا نشانه اهتمام ویژه این سازمان به حوزه فرهنگ و عزم راسخ برای پیشبرد امور در حوزه اجتماعی در این رابطه است.

دکتر اعتصامی گفت: در خصوص مباحث ترویج مفاهیم بیمه و تأمین اجتماعی فعالیت اساسی در قالب تحلیل محتوای کتب درسی کلاس اول تا نهم و تدوین الگوی انتقال این مفاهیم با بررسی الگوهای بین المللی در حال انجام است.

وی افزود: همچنین با همکاری کانون پرورش فکری در حال تولید ابزار کمک آموزشی و سایر تجهیزات در تبیین مفاهیم در مراحل پیش دبستان هستیم.

دکتر اعتصامی از تشکیل کمیته های سه گانه مرتبط با شورای فرهنگی – اجتماعی خبر داد و گفت: کمیته های سه گانه شامل کمیته اطلاع رسانی زیر نظر اداره کل روابط عمومی، کمیته نظارت بر تولید مکتوب منشورات و مطبوعات زیر نظر معاونت فرهنگی و اجتماعی و کمیته نظارت و ارزیابی عملکرد و تطبیق با راهبردهای سازمان زیر نظر دبیرخانه شورا شکل می گیرند و این کمیته ها بر اساس مسئله یابی و برای حل مشکلات سازمان طرح شده اند.

 

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی:

شایسته است ریل گذاری فعالیت ها در شورای فرهنگی سازمان تامین اجتماعی انجام شود

دکتر محمدعلی همتی، معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی در این جلسه گفت: در شورای فرهنگی - اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی ریل گذاری برای فعالیت های سازمان انجام می شود و عضویت مدیران سازمان در این شورا نیز زمینه ساز اتخاذ تصمیمات قابل اجرا و اثرگذار در حوزه فرهنگی خواهد بود.

دکتر محمدعلی همتی با بیان اینکه فرهنگ از مقولاتی است که با گذشت زمان و از نسلی به نسل دیگر شکل می‌گیرد، اظهار داشت: هنجارهای رفتاری و فرهنگی به این شکل بوجود می آید و تغییر و اصلاح آنها نیز به همین نحو خواهد بود.

وی با اشاره به تدوین ارزشهای سازمانی در برنامه راهبردی سازمان تأمین اجتماعی، گفت: یکی از مهمترین برنامه های شورای فرهنگی - اجتماعی بایستی تبدیل این ارزشها به فرهنگ سازمانی باشد و به نحوی فعالیت کنیم که این ارزشها به تمامی جامعه تسری یابد.

 

معاون فنی ودرآمد سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد:

استفاده از تجربیات فرهنگی سازمان تامین اجتماعی در سالهای گذشته

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه اصلاح رفتار کارکنان همواره از اولویتهای سازمان تأمین اجتماعی در حوزه فرهنگ است، گفت: برای رسیدن به این هدف جا دارد که برنامه ریزی و فعالیتهای فرهنگی را از منظر کارکنان سازمان نیز بازنگری کنیم و توقعات و خواسته های کارکنان سازمان تأمین اجتماعی را نیز مورد توجه قرار دهیم.

محمد حسن زدا با تأکید بر لزوم توجه به تجربیات قبلی سازمان در امور فرهنگی و پیشگیری از تکرار تجربیات گذشته، اظهار داشت: باید روند و مکانیزمی طراحی کنیم تا شاهد کاهش آسیبها و اجرای موفق برنامه های فرهنگی در سازمان باشیم.

 

 

مشاور عالی مدیرعامل سازمان در حوزه فرهنگی:

حوزه فرهنگی از مهمترین مسائل فعلی کشور است

مشاور عالی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در حوزه فرهنگی و دبیر شورای فرهنگی سازمان نیز در این جلسه گفت: حوزه فرهنگی - اجتماعی از مهمترین مسائل فعلی کشور است و تمامی برنامه ها و فعالیت های کشور در همه حوزه ها باید با توجه به حوزه فرهنگی اجرا شود.

دکتر خوراکیان افزود: تشکیل شورای فرهنگی - اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی نیز امر پسندیده ای است و در ابتدای کار و شروع فعالیت این شورا باید مسیر صحیح فعالیت شورا به درستی تنظیم شود تا بتوانیم از فرصتها به درستی استفاده کنیم و به نتیجه مناسبی برسیم.

وی اظهار داشت: برای تحقق اهداف شورای فرهنگی - اجتماعی، فعالیت صحیح و کارآمد دبیرخانه شورای فرهنگی- اجتماعی بسیار مهم است. این دبیرخانه با همکاری واحدهای مختلف سازمان تشکیل خواهد شد و با برنامه ریزی صحیح و همفکری بیشتر اعضای شورا و اعلام دستور کار شورا از قبل تشکیل جلسات را فراهم می آورد تا اعضای شورا امکان و فرصت بررسی گزارشها را داشته باشند و بهترین نتایج از جلسات شورای فرهنگی – اجتماعی بدست آید.

دکتر خوراکیان گفت: تشکیل کارگروههای مسئله محور به جای کارگروههای موضوعی از دیگر مسائلی است که جا دارد مورد توجه قرار گیرد و در این شورا مسائل و موضوعات مرتبط با حوزه فرهنگی سازمان با دقت و به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گیرد و بهترین راهکارها برای پیشبرد امور سازمان اتخاذ شود.

 

عضو شورای فرهنگی سازمان تامین اجتماعی:

جایگاه شرکای اجتماعی باز تعریف شود

فرید الدین حداد عادل، عضو شورای فرهنگی سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: شورای فرهنگی سازمان تأمین اجتماعی نیازمند بازوی فکری است و باید مقوله امنیت اجتماعی را از منظر این سازمان تعریف کنیم و بر این اساس به ارائه راهکار برای ارتقاء امنیت اجتماعی بپردازیم.

وی بازتعریف جایگاه شرکای اجتماعی را نیز از دیگر اولویتهای سازمان تأمین اجتماعی ذکر کرد و گفت: در رابطه با این امور می توانیم از تجربیات سایر کشورها نیز استفاده کنیم.

 

مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی:

اخلاق حرفه ای در ارتباطات رسانه ای سازمان تامین اجتماعی حاکم شده است

امیرعباس تقی پور، مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه به بیان توضیحاتی در رابطه با فعالیت های رسانه ای و اطلاع رسانی سازمان پرداخت و گفت: در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید شاهد فضای رسانه ای نامناسبی در رابطه با سازمان تأمین اجتماعی در سطح افکار عمومی بودیم که اصلاح آن تصویر نامناسب به عنوان اولین و مهمترین هدف حوزه روابط عمومی و ارتباطات سازمان مورد توجه قرار گرفت.

وی افزایش تولید و انتشار اخبار و سایر تولیدات رسانه ای مناسب در رابطه با فعالیت های سازمان تأمین اجتماعی را از مهمترین اولویتهای روابط عمومی این سازمان در رابطه با اصلاح نگرش جامعه نسبت به تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: افکار عمومی نیز از اخبار مرتبط با سازمان تأمین اجتماعی به خوبی استقبال می کند.

تقی پور با بیان اینکه تولید و انتشار اخبار از سوی روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی از ٨٦٦ خبر در سال ٩٢ به ١٤٠١ خبر در سال ٩٣ و ١٧٠٢ خبر در سال ٩٤رسیده است، گفت: در ٤ ماهه اول سال جاری نیز ٦٦٦ خبر از سوی اداره کل روابط عمومی تولید و منتشر شده است.

وی برقراری ارتباط مناسب با رسانه ها و حاکم شدن اخلاق حرفه ای در ارتباطات رسانه ای را از دستاوردهای سازمان تامین اجتماعی در سالهای اخیر برشمرد و گفت: انعکاس مطلوب و موثر اخبار سازمان در رسانه ها، برگزاری نشست های خبری متعدد، مصاحبه های مدیران سازمان با رسانه ها و بازدید مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از خبرگزاری ها از جمله نتایج برقراری ارتباط صحیح سازمان با رسانه ها است.

مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را از اولویتهای سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و اظهار داشت: سایت رسمی سازمان تأمین اجتماعی در زمره پربازدید ترین سایتهای اینترنتی کشور است و علاوه بر این فعالیت سازمان تأمین اجتماعی در شبکه های اجتماعی نیز از سال گذشته به صورت رسمی آغاز شده و با استقبال گسترده جامعه نیز مواجه شده است.

شایان توجه است کتاب قانون تأمین اجتماعی دارای ١٧٠ هزار بازدید و کتاب تأمین اجتماعی برای همه، تألیف و تدوین معاونت فرهنگی و اجتماعی با همکاری معاونت فنی و درآمد ٨٥ هزار دانلود را در طول چهار ماه داشته است و این دو رقم جزء رکوردهای سایت سازمان محسوب می شود.

 

مدیرعامل شرکت انتشارات علمی و فرهنگی :

شورای فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی ایده های جدید ارائه کند

مدیرعامل شرکت انتشارات علمی و فرهنگی، تشکیل شورای فرهنگی - اجتماعی را زمینه ساز فعالیت موثرتر و هماهنگ تر بخش های مختلف سازمان در عرصه فرهنگی دانست و گفت: تشکیل این شورا زمینه ساز هماهنگی و انسجام کامل بین بخشهای مختلف فعال در حوزه فرهنگی - اجتماعی است.

دکتر مسعود کوثری،  توجه به مسائل مغفول و ارائه ایده های جدید را از دیگر وظایف شورای فرهنگی عنوان کرد و اظهار داشت: در این شورا باید ایده های جدید ارائه و برای عملیاتی شدن این ایده ها راهکار اجرایی پیشنهاد شود.

 

مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری آتیه:

شورای فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی مسئله یابی و سیاستگذاری کند

بیژن رمضانی، مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری آهنگ آتیه نیز در این جلسه گفت: پیشگیری از تداخل وظایف در حوزه فرهنگی بایستی در اولویت شورای فرهنگی سازمان تأمین اجتماعی باشد و این شورا نیز بایستی در چارچوب مشخص و در رابطه با مسائل فرهنگی سازمان به فعالیت بپردازد.

بیژن رمضانی بر پرهیز از ایجاد تشکیلات جدید و بزرگ شدن ساختار سازمانی نیز تأکید کرد و گفت: شورای فرهنگی و دبیر خانه آن بایستی با استفاده از ظرفیتهای موجود در سازمان تأمین اجتماعی ایجاد شود و این شورا وظیفه مسئله یابی و سیاستگذاری را بر عهده داشته باشد.

 

عضو شورای فرهنگی - اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی:

نهادینه کردن فرهنگ تامین اجتماعی مورد توجه شورای فرهنگی - اجتماعی سازمان تامین اجتماعی قرار گیرد

عضو شورای فرهنگی سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: شورای فرهنگی - اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی باید به دنبال ارائه راهکار فرهنگی برای کاهش مشکلات و مسائل این سازمان باشد و برای تحقق این امر بایستی برقراری ارتباط صحیح با واحدهای مختلف سازمانی و دریافت گزارش دقیق از سازمان مورد توجه قرار گیرد.

دکتر علی عسگری نهادینه کردن فرهنگ تأمین اجتماعی در جامعه را از دیگر اهداف شورای فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی برشمرد و گفت: این امر باید از طریق آموزش صحیح مفاهیم تأمین اجتماعی در مدارس و حتی مهد کودک ها دنبال شود.

وی با اشاره به اقدامات مناسب انجام گرفته در حوزه رسانه ای سازمان تأمین اجتماعی، گفت: در سالهای اخیر با زحمات مجموعه رسانه ای سازمان تأمین اجتماعی، نگاه عمومی به این سازمان متحول شده است و در شورای فرهنگی سازمان جا دارد که بررسی دقیق برای استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه ای صورت گیرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: