کد خبر: ۱۲۰۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 22
شفا آنلاین>سلامت>رئیس بخش لاپاراسکوپی زنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: برای نخستین بار در کشور، جراحی اندومتریوز به روش جدید در شیراز انجام شد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر سعید البرزی، اندومتریوز را به عنوان بیماری نسبتا شایع در بانوان معرفی کرد که همراه با درد شدید لگنی و ناباروری است.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بیماری اندومتریوز، تنها محدود به سیستم تولیدمثل خانم‌ها نشده و روده‌ها، حالب‌های کلیه، مثانه، حفره شکمی و لگن بیمار را نیز درگیر می‌کند.

او یادآور شد که اخیرا یک بیمار مبتلا به اندومتریوز روده بزرگ، با مراجعه به این مرکز و انجام آزمایش، با شیوه جدید تحت عمل جراحی قرار گرفت.

این فوق تخصص زنان و نازایی، با اشاره به مراجعه بیماران به این مرکز برای انجام عمل اندومتریوز از تمام نقاط کشور، اضافه کرد: تکنیکی که برای نخستین بار در کشور انجام شد، ورود از راه مجراهای طبیعی بدن و انجام کار با لاپاراسکوپی انجام شد.

البرزی با یادآوری اینکه شیوه جدید جراحی اندومتریوز، هیچ برشی روی شکم باقی نمی‌گذارد، تسریع در روند بهبودی، باز نکردن شکم و کاهش آسیب‌های پس از جراحی را از مزایای این شیوه عنوان کرد.

رئیس بخش لاپاراسکوپی زنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، افزود: تمام تحقیقات این مرکز در مجلات نازایی و علمی معتبر دنیا و اندوسکوپی آمریکا و اروپا منتشر شده است.

البرزی، ادامه داد: باتوجه به موفقیت‌های شیراز در درمان این بیماری، ششمین کنگره آسیایی اندومتریوز با حضور تمام اعضای انجمن آسیایی اندومتریوز و با پشتیبانی انجمن اندومتریوز دنیا، سال آینده در شیراز برگزار می‌شود.

این فوق تخصص زنان و نازایی، اضافه کرد: علاوه بر این شیوه جدید، هر ماه 40 تا 50 عمل اندومتریوز ساده و پیشرفته، به صورت کلاسیک در شیراز انجام می‌شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: