کد خبر: ۱۱۹۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 19
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص طب سنتی گفت: پیروی از رژیم غذایی صحیح پوستی شاداب و شفاف را برای افراد به ارمغان می آورد.
به گزارش شفا آنلاین،سعید اسماعیلی صابر متخصص طب سنتی بیان کرد: در تابستان بسیاری از افراد از لک های تیره پوستی که معمولا به دنبال جوش های صورت ایجاد می شوند رنج می برند. 

وی اظهار داشت: معمولا با تغییر ترکیبات داخل خون و افزایش سودای خون، رسوبات خون در پوست به صورت لک های تیره ظاهر می شود.

این متخصص طب سنتی با عنوان اینکه مصرف غذاهایی مانند گوشت گاو، نوشابه، عدس، کلم، قارچ، بادمجان سبب افزایش سودای خون شده و لک های پوستی را به دنبال دارند؛ افزود: مصرف کاهو سبب کاهش غلظت خون، افزایش شادابی و رطوبت پوست می شود و از ایجاد لک های تیره جلوگیری می کند.

اسماعیلی صابر توصیه کرد: افراد باید در وعده ناهار از خوردن غذاهای چرب و دیر هضم پرهیز کنند.همچنین استفاده از مواد لبنی مانند ماست و دوغ در رفع لک های پوستی مناسب است.مصرف ماست و دوغ در افراد بلغمی مزاج باید همراه با مقداری نعناع یا آویشن صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مصرف آب پنیر طبی در بهبود لک های تیره پوستی نقش موثری ایفا می کند؛ خاطر نشان کرد: برای تهیه آب پنیر طبی مقداری شیر را جوشانده و پس از افزودن اندکی سرکه یا آبلیمو و یا مایه پنیر هنگامی که شیر حالت پنیری پیدا کرد شعله را خاموش کرده و پس از گذشت حدود 1 ساعت این محلول را صاف کرده بخش مایع این محلول آب پنیر طبی است.

اسماعیلی صابر تصریح کرد: برای اثر گذاری بهتر نوشیدن روزانه 1 تا 2 لیوان آب پنیر طبی به مدت 30 تا 40 روز ضروری است.همچنین استفاده موضعی از آب پنیر طبی تاثیر به سزایی در درمان لک های تیره پوستی دارد.   
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: