کد خبر: ۱۱۹۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 16
شفا آنلاین>سلامت>دومین کنگره بین المللی صرع با هدف ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی و بررسی چالش های موجود در حوزه درمان این بیماری با حضور محققان داخلی و خارجی برگزار می شود.
به گزارش شفا آنلاین، ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در حوزه درمان صرع، توانمندسازی متخصصان کشور، برقراری ارتباط میان متخصصان داخلی و خارجی و همچنین معرفی توانمندی های متخصصان ایرانی در زمینه تشخیص و درمان صرع و صر ع های مقاوم به درمان از دیگر اهداف برگزاری این کنگره است.
در این کنگره موضوعاتی از قبیل موضوعات اجتماعی صرع، صرع در سنین مختلف، درمان دارویی برای صرع مقاوم به درمان، جنبه های روانی صرع و جراحی صرع مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.
پذیرش مقالات در دومین کنگره بین المللی صرع تنها به زبان انگلیسی امکانپذیر است. این کنگره از 17 تا 19 شهریورماه در بیمارستان رضوی مشهد برگزار می شود.

** صرع
صرع، اختلال سیستم اعصاب مرکزی (اختلال عصبی) است که در آن فعالیت سلول های عصبی در مغز مختل و سبب تشنج می شود که در این حالت رفتارهای غیرعادی و از دست دادن هوشیاری در بیمار رخ می دهد.
علائم تشنج متفاوت است برخی از افراد مبتلا به صرع به هنگام تشنج به سادگی برای چند ثانیه مستقیم خیره می شوند در حالی که برخی بارها و بارها دست یا پاهای خود را حرکت یا کشش ها ناگهانی می دهند.
تشنج به اختلال عملکرد فیزیولوژیک قشر مغز گفته می شود که در آن تخلیه الکتریکی غیرطبیعی و همزمان دسته ای از سلول های مغزی به طور موقت و گذرا بروز می کند.
بر اساس آمار حدود یک درصد افراد جامعه ایرانی یعنی حدود 750 هزار ایرانی به بیماری صرع مبتلا هستند.
برچسب ها: صرع ، تشنج ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: