کد خبر: ۱۱۹۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 15
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی وزارت بهداشت گفت: اینکه برخی مدعی هستند برنامه‌های ما خلاف این مسئله بوده صحیح نیست و ما گزارشی برای عقیم‌سازی نداشته‌ایم و اگر کسی سندی در این رابطه دارد،‌ ارائه کند.

به گزارش شفا آنلاین، ایرج حریرچی در نشست خبری در ارتباط با جشنواره فیلم سلامت اظهار داشت:‌ این جشنواره در جهت ارتقاء سلامت مردم و استفاده از ابزار رسانه و فیلم بسیار حائز اهمیت است و از یکسال پیش برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته است.

وی در ارتباط با مصرف الکل در کشور گفت:‌ در این مورد ما تحت تأثیر هستیم، در بسیاری از مواقع اتفاق‌های رخ می‌دهد و همه می‌گویند ناظران کجایند در حالی که بسیاری از اقدامات باید به صورت پیشگیرانه انجام شود.

سخنگوی وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه این وزارتخانه از نظر الکل متأثر است،‌ گفت:‌طبق آمارهای اعلام شده 80 درصد الکل مصرفی در داخل کشور تولید می‌شود،‌البته اگر چه نسبت به کشورهای دیگر سرانه کل مصرف الکل در ایران پایین است،‌ ولی افرادی که شدیداً معتاد به الکل هستند میزان سرانه مصرف آنها بیشتر از سایر کشورها است.

حریرچی تصریح کرد:‌ وزارت بهداشت کاهش آسیب از مواد الکی را مد نظر قرار گرفته و در این زمینه مراکزی را راه‌اندازی و تجهیز کرده که شاهد کاهش این آسیب اجتماعی و عوارض ناشی از آن باشیم.

وی اضافه کرد:‌آسیب‌های اجتماعی موضوع بسیار مهمی است و مقام معظم رهبری شخصاً‌ در این موضوع تأکید داشته‌‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت در ارتباط با مدیریت درد در بیماران سرطانی گفت:‌ سرطان در تمام کشورهای دنیا و مرگ و میر ناشی از آن رو به افزایش است که یکی از درمان‌های رایج برای این بیماری شیمی‌درمانی بوده که در کشور ما درصد هزینه‌ها در این حوزه نسبت به سیار هزینه‌های درمانی بالاتر است.

وی با بیان اینکه باید در تجویز شیمی‌درمانی احتیاط کنیم،‌گفت:‌تعداد قابل توجهی از داروهای شیمی‌‌درمانی تنها امید به زندگی را برای چند ماه افزایش می‌دهد لذا آگاهی خانواده‌ها در این زمینه ضرورت دارد و باید تصمیم‌گیری در مورد اینکه شیمی‌درمانی چقدر ضرورت دارد آگاهانه باشد.

وی با بیان اینکه در پیشگیری و غربالگری سرطان مشکل داریم،‌ گفت:‌در مراحل انتهایی زندگی فرد مبتلا به سرطان نیز مشکلات زیادی وجود دارد و بیماری حق دارد زندگی بدون درد یا مرگ بدون درد را داشته باشد.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد:‌اقدامات وسیعی در این زمینه انجام شده و از جهت راه‌اندازی مراکز طب تسکینی برنامه‌ریزی انجام شده است چرا که این موضوع نه تنها به بیمار کمک می‌کند بلکه هزینه‌های سلامت را نیز کاهش می‌دهد.

حریرچی در ادامه به موضوع وزارت بهداشت و سیاست‌های جمعیتی اشاره کرد و گفت:‌ اینکه برخی مدعی هستند برنامه‌های ما خلاف این مسئله بوده صحیح نیست و ما گزارشی برای عقیم‌سازی نداشته‌ایم و اگر کسی سندی در این رابطه دارد،‌ ارائه کند.

وی گفت:‌ اگر تخلف احتمالی رخ داده باشد در این زمینه مثل سایر تخلفات برخورد خواهد شد.

سخنگوی وزارت بهداشت در پایان با اشاره به نزدیک شدن به روز پزشک،‌ گفت:‌ علیرغم کمبود پزشک،‌اقداماتی که پزشکان در کشور انجام داده ستودنی است و جامعه پزشکی و وزارت بهداشت موفقیت بزرگی در حذف پرداخت غیرقانونی به پزشکان داشته‌اند که این ناشی از همکاری پزشکان بوده البته به این معنی نیست که همه پزشکان وقت کافی را برای بیمار خود در نظر گرفته و اقدامات لازم را برای آن انجام داده‌اند.

برچسب ها: جشنواره ، قیلم ، سلامت
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بهورز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
0
0
دستانی که شفا می دهند مقدس تر از لبانی ست که دعا می کنند .روز پزشک پیشاپیش مبارک ...............
تنهایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
0
0
روز بهورز نزدیک است مسئولین محترم وزارت بهداشت از این قشر فراموش شده یادی کنید؛ چون بجز خدا فریادرسی ندارنند.....
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: