کد خبر: ۱۱۹۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 15
شفا آنلاین>سلامت>داروسازی هرون در روزهای اخیر اعلام کرده که سازمان غذا و داروی آمریکا، شکل آهسته رهش و تزریقی گرانیسترون با نام تجاری سوستول(Sustol) را تایید کرده است.
به گزارش شفا آنلاین،  سوستول، آنتاگونیست گیرنده سروتونین3 است که برای ترکیب درمانی با سایر داروهای ضداستفراغ در بزرگسالان، با هدف پیشگیری از تهوع و استفراغ حاد و تاخیری مرتبط با شروع و تکرار دوره‌های شیمی‌درمانی استفراغ‌زا یا رژیم‌های شیمی‌درمانی حاوی ترکیب آنتراسیکلین و سیکلوفسفاماید مورد تایید قرار گرفته است. سوستول آنتاگونیست تزریقی گیرنده سروتونین3 تولید شرکت «هرون» است که بر اساس تکنولوژی پیشرفته انتقال داروی بر پایه پلیمر برای حفظ سطوح درمانی گرانیسترون برای مدت 5 روز و پوشش هر دو فاز حاد و تاخیری تهوع و استفراغ ناشی از شیمی‌درمانی تاییدیه گرفته است.

دکتر رالف بوشیا، می‌گوید: «با وجود پیشرفت‌های متعدد در مدیریت تهوع و استفراغ ناشی از شیمی‌درمانی، هنوز بیش از نیمی از بیماران دریافت‌کننده شیمی‌درمانی ممکن است از این علائم آزاردهنده رنج ببرند که به ویژه تهوع و استفراغ تاخیری ناشی از شیمی‌درمانی به سختی کنترل می‌شود. طبق تجربه ما، سایر آنتاگونیست‌های گیرنده سروتونین3 شامل پالونوسترون، برای مدت 48 ساعت یا حتی زمان کمتری موثر هستند. سوستول به دلیل آهسته رهش بودن، گزینه منحصر به فردی است که می‌تواند برای مدت 5 روز کامل بیماران را از تهوع و استفراغ ناشی از شیمی‌درمانی محافظت کند.»


       برنامه مطالعاتی فاز3 روی سوستول شامل 2 مطالعه بالینی بر اساس دستورالعمل‌های بین‌المللی، برای ارزیابی اثربخشی و ایمنی سوستول در بیش از 2هزار بیمار مبتلا به سرطان انجام شد. اثربخشی سوستول در پیشگیری از تهوع و استفراغ ناشی از شیمی‌درمانی؛ هم در فاز حاد(روز اول پس از شیمی‌درمانی) و هم در فاز تاخیری(روز 2 تا 5 شیمی‌درمانی) بررسی شد.

       تجویز رژیم‌های شیمی‌درمانی القاء‌کننده استفراغ بسیار متداول است و رژیم‌های بر پایه آنتراسیکلین و سیکلوفسفاماید شایع‌ترین رژیم‌های تجویزی به شدت استفراغ‌زا هستند. چالش‌برانگیزترین مشکل در مبتلایان به بدخیمی پستان دریافت‌کننده شیمی‌درمانی، تهوع و استفراغ است. سوستول گزینه درمانی بهتری برای این عارضه عذاب آور درمانی است.

       بری دی کوارت، مدیرعامل شرکت هرون می‌گوید: «علاوه بر ارائه گزینه درمانی مهمی به بیماران، بسیار خوشحال هستیم که اولین تاییدیه برای داروی ساخته شده بر اساس تکنولوژی انتقال داروی بر پایه پلیمر بیوکرونومر را دریافت کرده‌ایم. تایید سوستول، گام مهمی برای شرکت بیوفارمای هرون محسوب می‌شود. توجه ما از این به بعد بر این متمرکز خواهد بود که بیماران گزینه درمانی جدید دسترسی داشته باشند.»

       انتظار می‌رود که سوستول در 3 ماهه چهارم سال میلادی جاری به بازار مصرف وارد شود.

       سوستول در ترکیب درمانی با سایر داروهای ضداستفراغ در بزرگسالان برای پیشگیری از تهوع و استفراغ حاد و تاخیری مرتبط با شروع و نیز تکرار دوره‌های شیمی‌درمانی استفراغ‌زا یا رژیم‌های شیمی‌درمانی ترکیبی با آنتراسیکلین و سیکلوفسفاماید تجویز می‌شود. تجویز سوستول در بیمارانی که به گرانیسترون یا هر کدام از دیگر آنتاگونیست‌های گیرنده HT3-5 حساسیت دارند، ممنوع است.

PRNewswire
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: