کد خبر: ۱۱۹۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 12
شفا آنلاین>سلامت>بررسی های دانشگاه هاروارد و سایر موسسات در امریکا نشان می دهد آب لوله کشی مصرفی میلیون ها نفر در این کشور حاوی مواد شیمیایی صنعتی سمی و سرطان زا است.
به گزارش شفا آنلاین، براساس بررسی به عمل امده، منابع تامین آب مصرفی دستکم 6 میلیون آمریکایی افزون بر 25 برابر حد مجاز، حاوی نوعی مواد شیمیایی سمی است.
محققان با بررسی 36 هزار نمونه آب مصرفی در آمریکا از سال 2013 تا 2015، دریافتند که از 4 هزار و 864 نمونه ، 194 مورد آن حاوی مواد شیمیایی است (polyfluoroalkyl and perfluoroalkyl (PFASs و از هر 66 مورد حداقل یک نمونه از حد مجاز بالاتر است.
بالاترین غلظت مواد شیمیایی سرطانزا در نیوآرک، در منطقه دلوار یافت شد که سطح مواد شیمیایی یاد شده در آن به میزان 25 برابر بالاتر از حد مجاز بود و بدترین وضعیت آن در آب پخش کن های نزدیک به سایت های صنعتی، پایگاه نظامی و تصفیه خانه ها مشاهده شد.
یک گروه از محققان سال گذشته در باره افزایش شمار این نوع مواد شیمیایی در محیط ابراز نگرانی کرده بودند.
محققان آمریکایی چاقی، کم وزنی در بدو تولد و حتی تاخیر در بلوغ را از جمله عوارض قرار گرفتن در معرض PFASs برشمرده و هشدار داده اند که شمار افرادی که در معرض این مواد قرار گرفته اند، احتمالا بسیار بیشتر از آمار این مطالعه است.
برچسب ها: آب ، سمی ، تصفیه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: