کد خبر: ۱۱۸۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۳ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 08
شفاآنلاین :حوادث پزشکی >سلامت >تکنیسین بیهوشی و اتاق عمل که با راه‌اندازی مطب، عمل‌های جراحی پوست و مو و زیبایی انجام می‌داد به دنبال شکایت یک زن بازداشت شد.

به گزارش شفاآنلاین، چند روز پیش زنی با مراجعه به دادسرای ویژه جرایم پزشکی ضمن طرح شکایتی عنوان کرد من چند روز قبل، پس از مراجعه به مطب این زن تحت عمل جراحی کاشت مو قرار گرفتم و متوجه عمل اشتباهش شدم.
پس از طرح این شکایت با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «جعل عنوان پزشکی و مداخله در امور پزشکی»، پرونده به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 19 تهران برای رسیدگی دراختیار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و کارآگاهان به تحقیق در این باره پرداختند.
شاکی پس از حضور در اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان گفت: «چندی پیش از طریق یکی از بستگان با خانم دکتر لیلا. ن آشنا شدم چون شنیده بودم در زمینه کاشت مو و ابرو دارای چندین سال سابقه کاری است. با اطمینان به این سخنان به مطب خانم دکتر در فلکه چهارم تهرانپارس رفتم و تحت عمل جراحی کاشت مو قرار گرفتم. در ازای آن نیز چهار میلیون تومان پرداختم.
چندی بعد با مراجعه به یک متخصص پوست و مو، قصد برداشتن بخیه را داشتم که پزشک متخصص درخصوص نحوه انجام عمل جراحی و کاشت موهایم از من سؤالاتی کرد و متوجه شدم عمل بخیه مو غیرتخصصی انجام گرفته است.
بدین ترتیب کارآگاهان با مراجعه به مطب موردنظر به تحقیق از «لیلا» -46 ساله- پرداختند و اطلاع پیدا کردند که این خانم فاقد هرگونه تحصیلات عالیه دانشگاهی در رشته پزشکی است و در ادامه نیز مشخص شد او تکنیسین بیهوشی اتاق عمل بوده و با همین عنوان نیز در یکی از بیمارستان‌های تهران مشغول به کار است.
سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکر استقامتی، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: «در ادامه رسیدگی به پرونده طبق اعلام نظریه رسمی وزارت بهداشت و درمان مشخص شد هرگونه فعالیت متهم در خصوص دایر کردن مطب پزشکی و انجام اقدامات پزشکی در زمینه کاشت و ترمیم مو و ابرو از سوی وی کاملاً غیرقانونی بوده است؛ همچنین در بررسی سوابق متهم مشخص شد وی دارای سابقه محکومیت در دادسرای ویژه جرایم پزشکی بوده و در پرونده‌ای جداگانه، طبق حکم صادر شده از سوی مرجع قضایی به پرداخت دیه محکوم شده است.»
سرهنگ ذاکر استقامتی افزود: «با توجه به اعتراف صریح متهم در خصوص فعالیت غیرقانونی در  محله تهرانپارس و شناسایی تعدادی از شاکیان قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده صادر شد و تحقیقات برای شناسایی سایر شاکی‌ها و جرایم ارتکابی متهم پرونده در دستور کار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.»
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: