کد خبر: ۱۱۸۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 06
شفا آنلاین>اجتماعی>یک مددجوی «اچ آی وی مثبت»گفت: بنده با آشنایی با خیریه احیاء انگیزه‌های قبلی را بدست آوردم و در حین مبارزه با این ویروس و بهبودی نسبی موفق به کسب کارشناسی ارشد شدم و در رفت و آمدها برای مشاوره با گروه احیاء با یکی از مددجویان این مرکز ازدواج کردم.

به گزارش شفا آنلاین، گروه احیاء متشکل از "انجمن حمایت و یاری از آسیب دیدگان اجتماعی و " انجمن حمایت از کودکان توانیاب" و همچنین  "نگارخانه آشیانه مهر" در آستانه آغاز به کار هجدهمین سال فعالیت، مراسمی را جهت ارایه گزارش فعالیت‌ها خدمات و دستاوردهای خود در زمینه توانبخشی، آگاهی رسانی،پیشگیری و ارایه خدمات مشاوره و مددکاری اجتماعی و نیز حمایت از نهاد خانواده و توانمند سازی اقشار آسیب پذیر به همراه مراسم تجلیل از موسس گروه احیاء جناب آقای خسرو منصوریان برپا کرد.

در این مراسم که در تالار پژوهشکده فرهنگ ،هنر و معماری جهاد دانشگاهی برگزار شد اعضای هیات امنا و هیات مدیره، همکاران و همیاران گروه  در طی این سالها همچنین گروه های داوطلبین ، مددجویان و مددکاران ، هنرمندان و فعالین اجتماعی و خیریه کشورمان حضور داشتند.

در ابتدای مراسم رییس هیات مدیره انجمن توانیاب دکتر محمود اولیایی با ارایه پاورپوینت فعالیت های گروه احیاء در طی این هفده سال گفت: گروه احیاء به عنوان سازمانی مردم نهاد با تکیه بر انگیزه های خیرخواهانه، انسانی و سرمایه های اجتماعی و همچنین در اختیار داشتن مدیران و کارکنان و داوطلبین متخصص و توانمند و متعهد تمام تلاش خود را معطوف به تحقق چشم انداز در چارچوب مأموریت چندوجهی حمایتی ،آموزشی و اطلاع رسانی، حقوقی و اقتضایی کرده است.

وی اهداف این گروه خیریه را کمک به کاهش روند آسیب های اجتماعی با محوریت حمایت از بیماران مبتلا به اچ آی وی / ایدز و کودکان معلول  جسمی و حرکتی از طریق اطلاع رسانی و حساس سازی  جامعه، جلب مشارکت مسئولین در راستای برجسته نمودن نقش ارکان مختلف اجتماعی در هنجارسازی و بهبود روش های اتخاذ شده خواند.

در ادامه مراسم در دو پنل دکتر محمد کمالی - معاون اسبق توانبخشی سازمان بهزیستی و از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم توانبخشی و محمد توسلی و احمد میرزاخانی از اعضای هیات مدیره و هیات امنای مجتمع نیکوکاری رعد، دکتر شیرین احمدی نیا - مدیرکل اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کشور، آذر منصوری فعال اجتماعی و از داوطلبین و یاران گروه خیریه احیاء و ابراهیم هدایی - مدیر عامل مجتمع آموزشی نیکوکاری توانیابان شهر مشهد ضمن واکاوی فعالیت‌های گروه احیاء در سال‌های فعالیت و چگونگی تاسیس این گروه از خدمات موسس این دو انجمن آقای منصوریان تجلیل و قدردانی کردند.

در طی مراسم یکی از مددجویان اچ ای وی مثبت این گروه خیریه که از سال 90 با مجموعه آشنا شده بود به بیان شیوه حمایتی انجمن احیاء ارزش‌ها در این سالها پرداخت و گفت: من بعد از آگاهی از بیماری خود تمام امید خود را از دست داده بودم و با اینکه دانشجوی کارشناسی بودم هیچ انگیزه ای برای درس و ادامه زندگی نداشتم تا اینکه با آشنایی با این مجموعه هم انگیزه‌های قبلی را بدست آوردم و هم در حین مبارزه با این ویروس و بهبودی نسبی موفق به کسب مدرک کارشناسی ارشد شدم و همچنین در رفت و آمدها برای مشاوره با گروه احیاء با یکی از مددجویان این مرکز ازدواج کردم. صحبت‌های این مددجو با تشویق حضار مراسم همراه شد.

همچنین منصوریان - موسس انجمن‌های گروه احیاء در مورد تاسیس گروه احیاء ضمن خوشامد گویی و ابراز خوشحالی از آغاز هجدهمین سال فعالیت این گروه اظهار داشت: درپی رشد فزاینده تکنولوژی، هر روزه مجهولات بیشتری فراروی انسان‌ها از هاله ابهام خارج می‌شوند. اما به راستی آیا این تحولات، به کرامت انسانی و برخورداری نوع بشر از احترام لازم و حقوق مساوی، بدون در نظر گرفتن شرایط ظاهری و توان فیزیکی، نمود عینی بخشیده است؟


وی ادامه داد: یکی از مهمترین مباحث مرتبط با این حیطه، موضوع «معلولیت جسمانی و اجتماعی» است. گروه احیاء  از جمله فعال ترین سازمان‌های غیردولتی، غیرانتفاعی و مردمی به شمار می‌روند که حساسیت و نیاز روزافزون توجه به این مهم را در نظر دارند و قصد دارند که فعالیت درعرصه فراهم سازی فرصت‌های برابر و یکسان را به دور از هرگونه تفکیک هویت، اعم از جنسیتی، دینی و ملی برای کودکان توان یاب، کودکان یتیم ایدز و مادران حامی سلامت (زنان سرپرست خانواده که همسرانشان را بر اثر بیماری ایدز از دست داده اند) را تحقق بخشد.

گروه احیاء، لزوم مداخله به‌هنگام در توانبخشی جسمانی و حمایت از کودکانی که نه تنها رنج یتیمی را بر دوش دارند بلکه به اشتباه از حقوق مسلم خود به دلیل ناآگاهی سایرین نسبت به بیماری ایدز محروم شدند را به عنوان واجب عینی در نظر دارد و با حضور در مراکز مختلف سعی در فرهنگ سازی و زدودن باورهای غلط و انگ زدایی از بیماران مبتلا به ایدز دارد.

طنین حاصل از این خدمات با توکل، یاری و استعانت جویی  از پروردگار متعال و همیاری عزیزان داوطلب در سراسر ایران نیز پیچیده است. تأسیس مؤسساتی برپایه الگوی احیاء در شهرهایی همچون کرج، مشهد، شیراز، تبریزو اراک ازجمله نمودهایی است که عزم ما را بیش از پیش در طی طریق مسیر خدمت رسانی نه به خلق بلکه به خودمان استوارتر می‌سازد.

از این رو گروه احیاء، از جمله سازمان‌های فعال و کارآمدی به شمار می‌روند؛ که با ایجاد اعتماد در بین اقشار مختلف اجتماع، به صورت عام المنفعه و غیرانتفاعی از سال 1378 آغاز به فعالیت کردند و به لحاظ رسالت جهانی خود در دفاع از حقوق انسان‏ها، تلاش برای حفظ و تعالی کرامت انسانی، داوطلبانه مسئولیت تقویت بنیه‏‌های علمی و عملی، ظرفیت‌‏سازی و توانمندسازی کودکان توان‌یاب و همچنین زنان وبالاخص زنان سرپرست خانواده که با اچ آی وی/ ایدز (مادران حامی سلامت) زندگی می‌‏کنند را در دستور کار دارد.

در پایان مراسم دکتر محمد جواد حق شناس - رییس هیات مدیره انجمن احیاء ارزش‌ها اثر هنری خوشنویسی علی تن از هنرمندان خوب کشورمان و یاران گروه احیاء را به منصوریان تقدیم کرد. منصوریان نیز از با نام بردن تمامی همکاران و همراهان این سالها با اهدای شاخه گلی تقدیر و تشکر کرد. در این مراسم گروه هنری داوطلبان گروه احیاء به اجرای موسیقی و همچنین نمایش مفهومی در مورد آسیب‌های اجتماعی پرداختند. از مهمانان این مراسم می‌توان به سلطانزاده، اشرف بروجردی، سید مصطفی تاجزاده و فخرالسادات محتشمی پور، هاشم صباغیان نام برد. شهردار تهران نیز با تقدیم گل از هفده سال فعالیت این سازمان مردم نهاد خیریه در زمینه حمایت و یاری از آسیب های اجتماعی تجلیل کرد.

برچسب ها: ازدواج ، خیریه ، ایدز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: