کد خبر: ۱۱۸۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 06
شفا آنلاین>اجتماعی>زمینه رشد خلاقیت زمانی مهیا می شود که کودکان آزادی عمل لازم را از سوی والدین دریافت کنند .وجود قوانین خاص و خشک ارزش های اخلاقی را در کودکان دچار تناقض می کند. از این رو کودکان برای خلاقیت نیازمند تحرک و فعالیت هستند.
به گزارش شفا آنلاین،در سنین بین 2 تا 5 سال اوج خلاقیت کودکان است و در این سنین معمولا خلاقیت کودکان به خوبی رشد و ترقی می کند از سویی دیگر چنانچه والدین با قوانین خشک و دست و پاگیر اعمال رفتار کنند ممکن است مانع از رشد خلاقیت فرزندان شوند.

اغلب روان شناسان حوزه کودک بر این باورند تاکید افراطی بر جنسیت، هوش و حافظه کودک او را از رشد خلاقیت دور می کند.

همچنین مقایسه نابجا کودک با همسالان یا دیگر کودکان نیز علاوه بر ایجاد حس رقابت منفی خلاقیت را از او می گیرد.متاسفانه برخی والدین به علت آشنا نبودن با مفاهیم خلاقیت دست به سرزنش کودکان می زنند و با این روش تخیل کودکان را از بین می برند.

یکی دیگر از مواردی که خلاقیت کودکان را از بین می برد تحمیل نقش بزرگسالان به کودکان است که با این روش شادی وشادابی و نشاط را در کودکان از بین می برند.همچنین زمانی که والدین بیش از حد به کودکان انتقاد کنند مانع از رشد خلاقیت در او می شوند.

برخی والدین فرصت کافی و وقت لازم برای شناسایی علایق کودکان خود نمی کنند و استعدادهای درونی کودک را کور می کنند از این رو در آینده با فردی رو به رو می شوند که همه خلاقیت هایش را در کودکی از دست داده است.

اغلب روان شناسان و متخصصان حوزه کودک به والدین توصیه می کنند نیاز است تا فرصت های لازم برای سئوال کردن در اختیار کودک قرار گیرد.همچنین کودکان نیاز دارند برای شناخت پیرامون خود کنجکاوی کنند تا بتوانند محیط را کشف کنند.

زمینه رشد خلاقیت زمانی مهیا می شود که کودکان آزادی عمل لازم را از سوی والدین دریافت کنند .وجود قوانین خاص و خشک ارزش های اخلاقی را در کودکان دچار تناقض می کند. از این رو کودکان برای خلاقیت نیازمند تحرک و فعالیت هستند.آستان
برچسب ها: خلاقیت ، کودکان ، قوانین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: