کد خبر: ۱۱۷۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 02
رئیس بخش جانوران سمی و تولید پادزهر انستیتو رازی ضمن تکذیب واردات واکسن فلج اطفال هندی به کشور گفت:انستیتویی شبیه رازی را در هند بنا کرده‌ایم.

به گزارش شفا آنلاین، ناصر محمدپور واردات واکسن فلج اطفال هندی به کشور را کذب دانست و اظهار داشت: واکسن فلج اطفال در دنیا تعداد بسیار معدودی تولید کننده دارد که یکی از آن‌ها ایران است.

رئیس بخش جانوران سمی و تولید پادزهر انستیتو رازی گفت: به دلیل اقدامات ایران در داخل کشور و در کشورهای اطراف، فلج اطفال در داخل ریشه‌کن شده است و تا شعاعی از اطراف کشور نیز از این بیماری پاک شده تا عامل بیماری به ایران وارد نشود.

وی ادامه داد: انستیتو رازی که بیش از 90 سال از تأسیس آن می‌گذرد رسالت بزرگی در تحقیق و دستیابی به دانش فنی تولید انواع واکسن و سرم‌های درمانی داشته است؛ این انستیتو با تولید سرم ضد دیفتری، طاعون و غیره کار خود را شروع کرده و در حال حاضر در حدود 70 قلم فرآورده بیولوژیک شامل واکسن‌های مصرف انسانی مثل فلج اطفال، سرم ضد مار گزیدگی، ضد عقرب گزیدگی، ضد دیفتری و... را تولید کرده بنابراین نیازی به واردات واکسن فلج اطفال از کشور هندوستان آن هم با تکنولوژی 40 سال قبل ندارد.

رئیس بخش جانوران سمی و تولید پادزهر انستیتو رازی تاکید کرد: مرکز رازی اولین انستیتوی تأسیس شده در منطقه خاورمیانه در زمینه تولید واکسن و سرم بوده است و به همین دلیل پیشرو بوده و در منطقه خاورمیانه و آسیا، همواره از متخصصین این انستیتو اعزام می‌شده به‌ طوریکه انستیتوهایی شبیه به رازی در سایر کشور‌ها از جمله هند، با همت متخصصین رازی ایجاد شده است.

محمدپور متذکر شد: موسسهٔ رازی در تولید و تحقیقات سرآمد است به طوریکه برخی از آزمایشگاه‌های رفرانس در منطقه فقط در انستیتو رازی وجود دارد و به ارتقا بهداشت کشور و منطقه خاورمیانه کمک می‌کند بنابراین دلیل وجود ندارد که با گذشت 90 سال از تاسیس سرم سازی رازی، واکسن‌ها از کشور دیگری به ویژه هند آن هم با تکنولوژی 40 سال قبل تهیه شود.

برچسب ها: فلج اطفال ، واکسن ، تولید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: