کد خبر: ۱۱۷۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - 2016July 27
شفا آنلاین>سلامت>رئیس بیمارستان رضوی گفت: کنترل استرس، نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی دارد.

به گزارش شفا آنلاین، قاسم سلطانی در حاشیه هشتمین کنگره بین المللی قلب و عروق رضوی با اشاره به اهداف برگزاری این کنگره، عنوان کرد: استفاده از دانش علمی متخصصان، تبادل نظر و بهره‌مند شدن از تجارت مختلف برای درمان بیماری‌های قلب و عروقی از جمله اهداف برگزاری این کنگره هستند .

وی بیماری‌های قلب و عروقی را یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در کشور دانست و افزود: متاسفانه با توجه به سبک  زندگی ناسالم و  عدم تحرک تعداد زیادی از افراد به این بیماری مبتلا می‌شوند.

رئیس بیمارستان رضوی ادامه داد: قسمتی از بیماری‌های قلبی و عروقی نیز مادرزادی بوده  که یک درصد از جمعیت کشور با آن درگیر هستند.

سلطانی یادآور شد: با تشخیص زود هنگام بیماری می توان بسیار سریع‌تر به درمان قطعی رسید.

وی با تاکید براهمیت پیشگیری از بیماری‌های قلبی،  تصریح کرد: افراد نباید تنها به دنبال درمان باشند با روش‌های ساده‌ای از جمله کنترل فشار خون، سبک زندگی سالم، اجتناب از استرس می توان از ابتلا به بسیاری بیماری‌ها جلوگیری کرد.

سلطانی در خصوص تاثیر سبک زندگی مدرن در ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، گفت: قطعا با مدرن شدن نوع زندگی فعالیت افراد کمتر شده است، همچنین استفاده از شبکه‌های اجتماعی و مشغله‌های فراوان، موجب افزایش استرس افراد می‌شود.

رئیس بیمارستان رضوی با تاکید برلزوم انجام ورزش‌های مانند پیاده‌روی، عنوان کرد: متاسفانه زندگی مدرن موجب افزایش استرس شده است این فاکتور در تحقیقات مختلف مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: اما باید توجه داشته باشیم که استرس فاکتور بسیار مهمی در ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی است.

سلطانی با اشاره به دیگر راه‌های پیشگیری از بیماری‌های قلب و عروقی، بیان کرد: کنترل فشار خون نیز در این زمینه اهمیت زیادی دارد  اما متاسفانه مردم در این زمینه اطلاع کافی ندارند.

رئیس بیمارستان رضوی یادآور شد: عدم تحرک ناکافی، مصرف نمک، دخانیات و استرس موجب افزایش بیماری‌های قلب و عروقی می‌شود.

وی با بیان اینکه تغییر ذائقه را باید از خانواده آغاز کرد، گفت: در کشور ما والدین به تغذیه فرزندان خود اهمیت نمی‌دهند همچنین تبلیغات زیادی برای نوشیدنی‌های مضر مانند نوشابه و مصرف فست فود می‌شود.

سلطانی به لزوم کنترل فشار خون اشاره و اظهار کرد: درحال حاضر سن ابتلا به فشار خون کاهش پیدا کرده است افزایش فشار خون می‌تواند دیگر ارگان‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.

این کنگره به مدت سه روز از ۶ تا ۸ مرداد ماه جاری در بیمارستان رضوی در حال برگزاری است.

برچسب ها: استرس ، قلب ، کنگره
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: