کد خبر: ۱۱۷۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۸ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - 2016July 27
شفاآنلاین >حوادث پزشکی >اجتماعی >تبهکار سابقه‌دار با شیوه‌ای عجیب و نوظهور و در لباس پرستار به درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های تهران می‌رفت و با تزریق یا خوراندن داروی بیهوشی به بیماران، پول، طلا و اشیای گرانقیمت آنان را به سرقت می‌برد.
 عملیات دستگیری این دزد حرفه‌ای، با شکایت مرد جوانی که مادر بیمارش در یکی از بیمارستان‌های شهر به دام پرستار قلابی افتاده بود، کلید خورد.بدین‌ترتیب کارآگاهان پرده از راز سرقت‌های عجیب او برداشتند.

به گزارش شفاآنلاین ،مرد جوان با مراجعه به کلانتری 107 خیابان فلسطین گفت: مادرم برای انجام امور درمانی‌اش به بیمارستانی در مرکز شهر رفته بود. ساعتی بعد هم به بیمارستان رفتم تا او را به خانه برگردانم، اما متوجه شدم مادرم بیهوش است. بلافاصله پیگیر موضوع شدم تا اینکه پزشکان و پرستاران از راه رسیدند و همگی متعجب شدند که چه کسی بدون هماهنگی و تجویز پزشک معالج، از داروی بیهوشی استفاده کرده است. در معاینات نیز روشن شد که فرد ناشناسی در سرم مادرم دارو ریخته و او را بیهوش کرده است. بنابراین تیم پزشکی منتظر به‌هوش آمدن مادرم شدند تا او توضیح دهد. سرانجام پس از انجام اقدام‌های درمانی و به هوش آمدن مادرم روشن شد که یک پرستار داروی بیهوشی داخل سرم تزریقی ریخته و طلاها و موبایل مادرم را دزدیده است.
پرونده این ماجرای عجیب با موضوع «زورگیری به شیوه بیهوشی» به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ فرستاده شد.
کارآگاهان پس از مراجعه به بیمارستان به بررسی تصاویر ضبط شده دوربین‌های مداربسته پرداختند و سرانجام موفق به شناسایی یکی از کارکنان 32 ساله بیمارستان به‌نام جواد – هـ شدند که به عنوان یکی از پرسنل پرستاری وارد اتاق زن بیمار (مادر شاکی) شده و پس از بیهوش کردن وی مبلغ 3 میلیون تومان پول نقد و گوشی تلفن همراهش را به سرقت برده است.
کارآگاهان در ادامه تحقیق برای شناسایی جواد اطلاع یافتند این مرد تنها دو روز است که به عنوان نیروی آزمایشی مشغول به کار شده و هنوز پرونده پرسنلی مشخصی برایش تهیه و تکمیل نشده است. به همین علت هیچگونه نشانی و مشخصات دقیقی از او وجود ندارد.
با توجه به شیوه و شگرد این فرد در سرقت‌ها، کارآگاهان با بهره‌گیری از همان اطلاعات اندک به‌دست آمده، موفق به شناسایی متهم شدند. او از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت از مراکز درمانی بود که سال گذشته نیز به اتهام «سرقت داروهای گرانقیمت از مراکز درمانی» و همچنین «سرقت اموال پرسنل مراکز درمانی»، دستگیر و زندانی شده بود.
پس از شناسایی متهم و بررسی سوابق‌اش مشخص شد «جواد» مدتی پس از دستگیری با سپردن وثیقه از زندان آزاد شده و تنها چند روز پس از آزادی، سرقت‌های خود را بار دیگر از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و این‌بار به شیوه بیهوشی از بیماران آغاز کرده‌است.
کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با شناسایی محل سکونت متهم در کرج، راهی این شهر شدند و در تحقیقات پلیسی پی بردند همسر جواد به دنبال اطلاع از جرایم همسرش، متارکه کرده و هیچ‌گونه نشانی مشخصی از او ندارد.


در ادامه با احتمال وقوع سرقت‌های مشابه از مراکز درمانی دیگر، بلافاصله پس از هماهنگی‌های لازم با مسئولان حراست وزارت بهداشت و درمان مشخصات «جواد» در اختیار تمامی مراکز درمانی تهران قرار گرفت تا در صورت شناسایی پرستار قلابی، موضوع به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شود. سرانجام کارآگاهان اطلاع یافتند متهم با مراجعه به بیمارستان شهید باهنر قصد دارد به‌صورت قراردادی در این مرکز درمانی مشغول به‌کار شود. بلافاصله تیمی از کارآگاهان پایگاه سوم به این بیمارستان رفتند و موفق به دستگیری جواد شدند.


اعتراف به سرقت‌های مشابه


متهم پس از دستگیری و انتقال به پایگاه سوم پلیس آگاهی به سرقت اموال بیماران با تزریق ماده بیهوشی و سرقت اموال پرسنل مراکز درمانی و بیمارستان‌های مختلف در شهر تهران و در نهایت «سرقت دارو از مراکز درمانی» اعتراف کرد.

کارآگاهان با شناسایی این مراکز درمانی درمناطق مختلف شهر تهران از جمله خیابان‌های شریعتی، نیاوران و چهارراه سیروس گروهی از شاکی‌هایی که هنگام بستری شدن در بیمارستان توسط این تبهکار بیهوش شده بودند را به پلیس آگاهی دعوت کردند.
سرهنگ کارآگاه محمد نادر بیگی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: تحقیقات برای شناسایی سایر شاکی‌ها ادامه دارد.
 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: