کد خبر: ۱۱۷۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۹ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - 2016July 28
شفا آنلاین>سلامت>مطالعات جدید حاکی از آن است که مواد غذایی حاوی ویتامین D و 15 دقیقه پیاده‌روی در بعدازظهر که شدت آفتاب ضعیف‌تر است، مهم‌ترین منابع تامین ویتامینDموردنیاز بدن است.
به گزارش شفا آنلاین،   نور خورشید مهم‌ترین منبع ویتامینD به‌شمار می‌آید و تابستان زمان مناسبی برای دریافت این ویتامین است زیرا نه تنها در زمستان شدت اشعه خورشید کافی نیست بلکه افراد بیشتر اوقات خود را در فضای بسته سپری می‌کنند و از نور خورشید محروم هستند. اکنون سوال مطرح شده این است که چگونه با وجود محافظت بدن در برابر نور خورشید حداکثر استفاده را از تابستان برای تامین ویتامین D ببریم.

از طرفی سرطان پوست که امروزه به شایع‌ترین سرطان بدل شده است، نتیجه مستقیم اشعه ماورای بنفش خورشید است؛ بنابراین پزشکان به افراد توصیه می‌کنند که از کرم ضدآفتاب و لباس‌های بلند استفاده کنند و تا حد امکان از منزل خارج نشوند، بنابراین بازهم کمبود ویتامین D به قوت خود باقی است. راهکار محققان برای دریافت ویتامین D، جذب آن از طریق مواد غذایی مانند زرده تخم مرغ، ماهی، قارچ، انواع پنیر، شیر، حبوبات، روغن ماهی، آب پرتقال و خاویار حاوی مقدار زیادی ویتامین D هستند. علاوه بر این، 15 دقیقه پیاده روی در بعد از ظهر که شدت نور آفتاب کمتر است، برای تامین ویتامین D بدن توصیه شده است. استفاده از کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی ضروری است.
Medical express
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: