کد خبر: ۱۱۷۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - 2016July 26
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت گفت: در جامعه ما تنوع آرا، افکار، مذاهب و اقوام زیادی وجود دارد. بنابراین مسؤلین حوزه‌های مختلف به‌خصوص روابط عمومی‌ها باید فرصت‌های برابر برای همه افراد در دانشگاه‌ها فراهم کنند. اگرچه در این زمینه قوانین بالادستی وجود دارد که باید براساس آن عمل کنیم اما آن چیزی که مهم است باید همه افراد از حقوق مساوی و برابر بهره‌مند شوند.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر سیدحسن هاشمی در مراسم رونمایی از 64 سایت خبری، فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و سامانه صدور پروانه‌ها و مدیریت موسسات که امروز در وزارت بهداشت انجام گرفت، نقش روابط عمومی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را بسیار مهم و موثر دانست و افزود: کار نیروهای روابط عمومی با بخش‌های درمان کاملا متفاوت است. در واقع این افراد مستقیماً با قلب‌های رئوف و پاک دانشجویان که برای کسب علم و تربیت وارد دانشگاه شده‌اند، سروکار دارند.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از کارهای خوبی که نیروهای روابط عمومی در دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌توانند انجام بدهند این است که رئیس و معاونین دانشگاه‌ها را برای ارتباط بیشتر با دانشجویان و برگزاری نشست‌های مداوم ترغیب کنند. در واقع رئیس یک دانشگاه ممکن است در حوزه درمان و ساخت و ساز مراکز آموزشی درمانی موفق باشد ولی ممکن است در حوزه ارتباط با دانشجو تجربه خوبی نداشته باشد. این روابط عمومی‌ها هستند که می‌توانند زمینه شکل‌گیری این ارتباط را فراهم کنند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: رئیس دانشگاهی موفق است که حداقل در مدت‌زمان‌های کوتاه اما مداوم در جمع‌های دانشجویی حاضر شود و در فعالیت‌های فوق برنامه و حتی تفریحی دانشجویان شرکت داشته باشد. در واقع این نشست‌ها علاوه بر اینکه دانشجویان را از لحاظ حرفه‌ای توانمند می‌کند زمینه‌های تربیتی و اثرگذاری بر روی قشر دانشجو را فراهم می‌کند.

دکتر هاشمی در ادامه یادآور شد: اصل کار یک دانشگاه باید انسان‌سازی باشد چراکه فلسفه آفرینش تربیت و انسان‌سازی است. ما باید بدانیم که این عالم آفرینش از ما چه انتظاراتی دارد بنابراین اگر بتوانیم یک انسان را نیز درست تربیت کرده باشیم کار بسیار بزرگی انجام داده‌ایم که باید دانشگاه‌های علوم پزشکی به این رسالت خود آگاه و در اجرای آن اهتمام داشته باشند.

وی اضافه کرد: نسل جوانان ما سوالات بسیار زیاد در عین حال بدون پاسخ در ذهن خود دارند که مایلند این سوالات را از زبان کسانی که دانشگاهی هستند و در عین حال تجربه زیادی نیز دارند بشنوند. حضور مسئولین دانشگاه در جمع‌های دانشجویی نیز می‌تواند در این زمینه بسیار کمک‌کننده باشد.

دکتر هاشمی با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری درخصوص نقش دانشجویان به عنوان آینده‌سازان کشور افزود: در واقع این جوانان و دانشجویان بودند که با وجود سن کم که بسیاری از آنها افراد 18 تا 25 ساله بودند توانستند در دوران انقلاب کشور را اداره کنند و حتی 80 درصد شهدای جنگ زیر 25 سال داشتند. امیدوارم در حوزه‌های فرهنگی فعالیت‌های موثری صورت بگیرد که این دانشجویان نیز با همان روحیه انقلابی بتوانند در اداره آینده کشور موفق ظاهر شوند.

وزیر بهداشت در پایان با تاکید بر اینکه مسئولان و نیروهای روابط عمومی دانشگاه‌ها حق انجام فعالیت‌های سیاسی در دانشگاه‌ها را ندارند، گفت: کار اصلی روابط عمومی‌ها اطلاع‌رسانی و انجام فعالیت‌های فرهنگی است. اگرچه برخی کار تبلیغاتی را نیز به آن اضافه می‌کنند که من مخالف این موضوع هستم. اما تاکید می‌کنم نیروهای روابط عمومی در دانشگاه‌ها وارد فعالیت‌های سیاسی نشوند چراکه انجام فعالیت‌های سیاسی رسالت آنها را تحت تاثیر منفی قرار می‌دهد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار