کد خبر: ۱۱۷۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - 2016July 26
شفا آنلاین>بیمه و بانک>عضو کمیسیون عمران حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: برخلاف موضع‌گیری‌های برخی اعضای شورا نه تنها تامین مالی از بانک‌ها حرام نیست بلکه روال اجرای پروژه محسوب می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، رضا تقی‌پور سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران پس از گزارش معاون مالی اقتصادی شهرداری تهران درخصوص میزان بدهی شهرداری به پیمانکاران و تامین مالی و اظهارات متناقض اعضا درخصوص تامین منابع از بانک‌ها با بیان اینکه هیچ بنگاه اقتصادی قادر به فعالیت تنها با تکیه به سرمایه خود نیست اظهار داشت: در تمام بنگاه‌های اقتصادی بخشی از تامین مالی با دریافت وام از بانک‌ها و منابع دیگر امکان‌پذیراند.

وی انجام پروژه با تامین مالی را در مقایسه با تاخیر چند ساله در اجرای پروژه‌های شهری که قطعا توام با هزینه‌های تورمی تاخیر خواهند بود اقتصادی‌تر عنوان کرد و گفت: مدیریت شهری زمانی موفق است که با دید درست اقتصادی و در بازه زمانی کمتر اقدام به تامین مالی کنند.

عضو کمیسیون عمران حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید براینکه تامین مالی به این شیوه نه تنها حرام نبوده که روال است افزود: بر این اساس هم استفاده شهروندان از پروژه‌ها نظیر مترو تسریع خواهد شد و هم هزینه انجام پروژه کمتر می‌شود.

تقی‌پور میزان بدهی دولت تنها در حوزه مترو را 8 هزار و 800 میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: با توجه به بدهی 8 هزار و 815 میلیاردی شهرداری قطعا مشکل شهرداری در تسویه این بدهی را مرتفع خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه‌ها با دریافت بخشی از هزینه در قالب وام و تسویه برخی از وام‌های پیشین صورت می‌پذیرد اظهار داشت: بنابراین اینکه می‌گوییم مقداری بدهی از مدیریت پیشین به مدیریت جدید منتقل شده و یا از مدیریت جدید به مدیریت پس از ان منتقل می‌شود موضوع جدید و عجیبی نیست.

تقی‌پور با تاکید بر اینکه بخشی از تامین اعتبار در حوزه‌های شهری به شیوه BOT مصوب شده است افزود: بر این اساس تامین منابع از طریق بانک‌ها و فاینانس نباید با مطالبات اعضای شورا مواجه شد.

وی در پایان به نسبت 7 درصدی دیون به بودجه اشاره کرد و گفت: اگر حوزه عملکرد شهرداری مورد توجه قرار گیرد قطعا این میزان به 6 درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: