کد خبر: ۱۱۷۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - 2016July 25
شفا آنلاین>سلامت>پروژه بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران با نمونه گیری از مجرمان استان های اصفهان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خوزستان و فارس به طور رسمی آغاز شد.

 به گزارش شفا آنلاین،اطلاعات موجود در بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران شامل پروفایل مجرمان بر حسب اولویت جرایم و پروفایل های کشف شده از صحنه وقوع جرم است که با تطبیق این دو مورد می توان مشخص کرد چه کسی در چه صحنه ای مرتکب جرم و جنایت شده است.
تشکیل بانک هویت ژنتیک ایران با هدف بکارگیری رویه علمی در کشف جرائم مصوب و ابلاغ شد.
این رویه علمی نقش بسزایی در کنترل و پیشگیری از جرائم را ایفا می کند که به موجب قانون برنامه پنجم توسعه مسئولیت راه اندازی آن توسط قوه قضائیه بر عهده سازمان پزشکی قانونی کشور نهاده شد.
بر اساس این گزارش با ابلاغ دستوالعمل تشکیل هیات مدیره بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران توسط رئیس قوه قضائیه، این بانک تشکیل و در ابتدای کار، مقرر شد تا اطلاعات ژنتیکی 10 هزار مجرم در این بانک درج شود.
ضمن اینکه جلسه ای نیز در پزشکی قانونی تشکیل شد که در این جلسه مراحل فرآیند نمونه گیری از مجرمان جهت ورود به بانک برای مدیران استانی پزشکی قانونی تشریح شد و جزئیات آن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت؛ همچنین در مورد اهمیت روش احراز هویت از افراد مشمول نمونه گیری و خطراتی که می تواند آنان را تهدید کند، مطالبی مطرح شد.
 طرح مطالعاتی این بانک ژنتیک، نمونه گیری آزمایشی از شماری از مجرمان و نیز اولویت بندی استان ها جهت راه اندازی بانک یاد شده انجام شده است.
برچسب ها: ژنتیک ، علمی ، جنایت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: