کد خبر: ۱۱۶۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - 2016July 26
شفا آنلاین>سلامت> از صدها سال قبل از داروهای گیاهی در درمان بیماری‌ها استفاده می‌شده است. امروزه داروهای گیاهی در انواع مختلفی شامل قرص‌ها، شربت‌ها، چای و پمادها استفاده می‌شوند.
به گزارش شفا آنلاین،با اینکه بسیاری از این ترکیبات بی‌خطر است، برخی می‌تواند عوارض جانبی شدید و مضر داشته باشد. برخی از این مواد با درمان معمول سرطان شامل شیمی‌درمانی، پرتودرمانی و تاثیرات عمل جراحی تداخل پیدا می‌کنند. اگر شما تمایل دارید از این ترکیبات گیاهی استفاده کنید، قبلا با پزشک خود مشورت کنید.


       بسیاری از افراد فکر می‌کنند اگر دارو یا مکملی را از فروشگاه بخرند، این ترکیب بی‌خطر و موثر است. اداره دارو و غذای آمریکا قوانین جدیدی را در سال 2007 برای اطمینان از اینکه داروی مکمل حاوی موارد ذکر شده در بسته‌بندی آن باشد، وضع کرده است. با این حال بی‌خطر بودن و تاثیر داروی مکمل در بدن حتی با این قوانین جدید نیز تضمین نمی‌شود. این قوانین شرکت‌های سازنده را نسبت به ذکر عوارض جانبی احتمالی در بسته‌بندی داروها ملزم نمی‌کند. براساس این قوانین تا زمانی‌که خطرات یک داروی گیاهی اثبات نشده باشد نمی‌توان آن را از فروشگاه‌ها جمع‌آوری کرد.

درباره ترکیبات گیاهی یا مکمل‌های مصرفی با پزشک خود صحبت کنید.
       بست، داروی مکمل را همراه خود به مطب پزشک برده، در مورد میزان مصرف آن و ترکیبات آن و اطمینان از عدم تداخل با درمان سرطان مشورت کنید.

       از پزشک یا پرستارتان درباره اطلاعات قابل اطمینان مکمل‌های روزانه سوال کنید.

       بسته‌بندی و توضیحات دارویی را درباره مقدار و غلظت ترکیبات فعال دارویی مطالعه کنید. در صورت بروز عوارض جانبی مانند خارش، لرزش، بی‌حسی و گزگز اندام‌ها، مصرف دارو را قطع و به پزشک معالج اطلاع دهید.

       بعضی بیماران مبتلا به سرطان برای تقویت سیستم ایمنی یا حتی از بین بردن سلول‌های سرطان مقادیر زیادی ویتامین، مواد معدنی و سایر مکمل‌های غذایی مصرف می‌کنند. برخی از این مواد خصوصا وقتی زیاد مصرف شوند ممکن است مضر باشند. در حقیقت مقادیر بالای برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی تاثیر ضدسرطان شیمی‌درمانی و پرتوتابی را کاهش می‌دهد.

labtestsonline.org
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: