کد خبر: ۱۱۶۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - 2016July 24
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان وزارت بهداشت از رونمایی سامانه الکترونیکی صدور پروانه موسسات پزشکی خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر محمد آقاجانی در اجلاس معاونین درمان دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور  که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، با بیان اینکه هم نظارت‌های موردی و هم نظارت‌های سیستماتیکی مانند اعتباربخشی ضرورت دارند، گفت: با این اقدامات هم کیفیت خدمات افزایش می یابد و هم شاهد کاهش خطاهای پزسکی و درمانی در بیمارستانها هستیم.

وی از رونمایی سامانه صدور الکترونیکی پروانه‌های موسسات پزشکی خبر داد و افزود: اقدامات فنی و اجرایی این موضوع در فرایندی یکساله انجام شد و امروز این سامانه رونمایی می‌شود و اهداف آن نظارت بهتر و کاهش خطاها در زمینه صدور پروانه موسسات پزشکی است.

در ادامه محمد حسین میردهقان، مدیر کل نظارت بر درمان و اعتباربخشی وزارت بهداشت، با بیان اینکه در بحث صدور پروانه های پزشکی یکی از مشکلات ما عدم دسترسی برابر مردم به خدمات پروانه‌ای ماست، گفت: بر همین اساس مراجعات مکرری به واسطه فرآیندهای پیچیده صدور پروانه وجود داشت که اشکالاتی را ایجاد می‌کرد.
وی افزود: رفع این اشکالات فرایندی یکپارچه و سیستماتیک را می‌طلبید و با این هدف راه‌اندازی سامانه در سال 94 کلید خورد. البته در شیراز، اصفهان و مشهد به صورت محدود نرم افزارهایی در این رابطه وجود داشت ولی در نهایت قرار شد پایلوتی در شیراز وجود دارد، کشوری شود.
میردهقان با بیان اینکه در این سامانه هر اقدام و تغییری قابل پیگیری است و ما به صورت آنلاین می‌توانیم کار را رصد کنیم، ادامه داد: این سامانه در 10 دانشگاه بزرگ کشور پایلوت شده و امیدواریم بزودی صدور پروانه‌ها به صورت الکترونیکی انجام شود .

مدیر کل نظارت بر درمان و اعتباربخشی وزارت بهداشت تاکید کرد: از این پس وزارت بهداشت صدور پروانه دستی را نمی‌پذیرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار