کد خبر: ۱۱۶۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۲۹ تير ۱۳۹۵ - 2016July 19
شفا آنلاین>سلامت>معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از انجام 600 مورد سقط درمانی برای جلوگیری از تولد فرزندانی با معلولیت های شدید در سال 94 خبرداد.

 به گزارش شفا آنلاین،حسین نحوی نژاد روز سه شنبه در حاشیه آیین تجلیل از 68 ورزشکار و معلول قهرمان، افزود: با استفاده از قوانین و موازین شرعی از برخی تولدها که معلولیت های شدید را به همراه داشتند، جلوگیری کردیم.
وی ادامه داد: سالانه 20تا 25 هزار کودک معلول متولد می شود و یکی از برنامه های اساسی سازمان بهزیستی جلوگیری از همین معلول زایی است.
این مسئول اظهار کرد: اکنون حدود دو هزار و 600 پزشک و 250 غربالگر را در کل کشور در مراکز مشاوره ژنیتک جای دادیم و آزمایشگاه های ژنتیک در برخی از نقاط کشور راه اندازی شده است.
نحوی نژاد گفت: در چهار استان هم به صورت آزمایشی این موضوع اجباری شده است. با ثبت احوال هم یک تفاهم به امضا رسانده ایم که همه ثبت ازدواج ها همراه با بحث آزمایش ژنتیک باشد.
**اجباری شدن آزمایش ژنتیک
وی اضافه کرد: در برنامه ششم هم دنبال این هستیم برای کل کشور این موضوع اجباری شود.
معاون توانبخشی بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: درمورد تصادفات رانندگی هم سال گذشته حداقل بین 120هزار تا 140 هزار مجروح داشتیم که نیمی از آنان در معلولیت دائمی باقی می مانند که بار اصلی آن برای بهزیستی است.
وی افزود: در این زمینه هم در برنامه ششم پیشنهاد دادیم که اعتباراتی دراین زمینه از محل شرکت های خودروسازی یا عوارض راهنمایی و رانندگی برای کمک به معلولان ضایعه نخاعی اختصاص یابد.
برچسب ها: شرعی ، حاشیه ، ژنیتک
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: