کد خبر: ۱۱۶۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۲۸ تير ۱۳۹۵ - 2016July 18
شفا آنلاین>سلامت> سازمان غذا و داروی آمریکا اخیرا محلول چشمی لیفیتگراست با نام تجاری زائدرا (Xiidra) را برای درمان علائم و نشانه‌های بیماری خشکی چشم مورد تایید قرار داده است.
به گزارش شفا آنلاین،  زائدرا، اولین دارو از خانواده دارویی جدید با نام آنتاگونیست آنتی‌ژن 1 مرتبط با عملکرد لنفوسیت است که از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا برای درمان خشکی چشم مورد تایید قرار می‌گیرد. ادوارد کوکس، سرپرست اداره محصولات آنتی‌میکروبیال در مرکز تحقیق و ارزیابی دارویی سازمان غذا و داروی آمریکا می‌گوید: «تولید طبیعی اشک برای دید واضح و سلامت چشم ضروری است. این تایید، گزینه درمانی جدیدی را در اختیار مبتلایان به خشکی چشم قرار می‌دهد.»


       بیماری خشکی چشم، عبارت است از مشکلی که طی آن چشم نمی‌تواند به میزان کافی اشک تولید کند یا زمانی که اشک پایداری لازم را ندارد. خطر تجربه بیماری خشکی چشم با افزایش سن بیشتر شده و تقریبا 5درصد بزرگسالان 30 تا 40 سال و 10درصد بزرگسالان بالای 65 سال را گرفتار می‌کند. در مواردی که خشکی چشم شدید باشد یا درمان نشده رها شود، ممکن است درد و زخم و جوشگاه در قرنیه ایجاد کند. خشکی چشم فعالیت‌هایی نظیر استفاده از کامپیوتر و مطالعه طولانی‌مدت را با مشکل مواجه می‌کند و ممکن است در محیط‌های خشک نظیر داخل هواپیما قابل‌تحمل نباشد. اثربخشی و ایمنی زائدرا در بیش از هزار بیمار طی 4 مطالعه تصادفی جداگانه بررسی شد. این مطالعات روی بیماران

       19 تا 97 سال انجام شد که 76درصد آنان زن بودند. بیماران به طور کاملا تصادفی به مدت 12 هفته با الگوی دو بار در روز تحت درمان با قطره چشمی زائدرا یا قطره چشمی دارونما قرار گرفتند. محققان طی این مطالعات دریافتند که گروه‌های تحت درمان با زائدرا در مقایسه با بیماران دریافت‌کننده دارونما، بهبود بیشتری در علائم خشکی چشم نشان می‌دهند. شایع‌ترین علائم ناخواسته در بیماران تحت درمان با زائدرا در گروه‌های تحت مطالعه عبارت بودند از تحریک چشم، تاری دید و درک مزه نامعمول.

PRNewswire



برچسب ها: زائدرا ، درمان خشکی ، چشم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: