کد خبر: ۱۱۵۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۲۷ تير ۱۳۹۵ - 2016July 17
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>محققان موفق شده‌اند داروی مورد نیاز را برای درمان سرطان به‌وسیله نانوذرات هوشمند مستقیما به بافت تومور سرطانی برسانند.
به گزارش شفا آنلاین،در این روش بدون آسیب رساندن به بخش‌های سالم بدن، امکان از بین بردن بافت تومور فراهم شده است.


       به گفته محققان، درمان سرطان کبد با کمک ذره‌های LUMI در ماه ژانویه به تحقق پیوست. آنها می‌افزایند: «این نسل جدیدی از روشی است که ما سال‌های سال روی آن کار کرده‌ایم. در این روش که به نام TACE (Transarteria- Chemoembolization) معروف است ما برای درمان تومور به جای تزریق شیمی‌داروها از راه رگ یا دهان، خود به میان رگ‌های خونی می‌رویم.»

       ذره‌های LUMI بخشی از حوزه‌ رو به رشد نانوفناوری برای مقابله با سرطان است: وسیله‌ای که داروی مورد نظر را مستقیما به درون سلول‌های سرطان حمل می‌کند و عوارض کمتری مانند حالت تهوع و ریزش مو برای بیماران دارد. برای مثال محققان دانشکده پزشکی دانشگاه فلوریدا با کمک بیمارستان کودکان نیکولاس در میامی در حال تحقیق روی نقاط کوانتومی کربنی هستند. نانوذرات کربنی درخشان که برای درمان تومور‌های مغزی و پارکینسون به سد خونی مغز نفوذ می‌کنند.

       عملکرد ذره‌های LUMI به این شرح است: این ذره‌ها با شیمی‌داروها و یک عامل کنتراست بارگذاری می‌شوند. این عامل به نمایان بودن ذره بعد از توزیع کمک می‌کند. سپس این ذره مستقیما به سمت تومور سرطانی رسانده می‌شود و پزشک می‌تواند آن را با اشعه ایکس رصد کند. در این روش، چنانچه که بعد از گذشت چهار هفته، با انجام اسکن CAT مشخص شود بعضی از بخش‌ها همچنان درمان نشده و می‌توان دوباره فرایند درمان را تکرار کرد. قابل ذکر است این شیوه روشی نوپا است و توسط اداره غذا و داروی امریکا تائید نشده است.

       در همین حال گروهی از دانشمندان دانشگاه میامی و فلوریدا با مطالعه روی روش‌های مهندسی نانوفناوری در حال ابداع روش درمانی به منظور غلبه بر اصلی‌ترین مشکل پیش رو هستند: چطور می‌توان با ضمیمه کردن داروی شیمی درمانی به یک نانوذره‌ برانگیخته شده از سد حفاظتی مغز گذشت؟

       مرحله بعدی این مطالعه، انجام این آزمایش روی حیوانات بزرگتر و در انتها روی انسان است، فرایندی که علاوه بر چندین سال زمان، نیاز به بودجه مناسب تحقیقاتی هم دارد.

NBCI
برچسب ها: نانو ذرات ، هوشمند ، سرطان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: