محققان دریافتند که نوجوانان بیشتر از همتایان مسنتر خود تمایل دارند که تعامل بیشتری در اینستاگرام نشان داده و نظر بگذارند اما همچنین تعداد کمی از تصاویر خود را به اشتراک میگذارند. از سوی دیگر، بزرگسالان علاقه دارند طیف بیشتری از علاقمندیها را داشته باشند، اما نوجوانان معمولا در مورد خلقوخو یا حال شخصیشان مطلب میگذارند.
لی و همکارانش بر روی صفحه اجتماعی اینستاگرام و 500 میلیون کاربر آن تمرکز کردند زیرا از پیچیدگی کمتری نسبت به فیسبوک یا توئیتر برخوردار بود که در آن یک قلب دارای معانی مختلفی از "توئیت شما را پسندیدم" تا "این مطلب را دیدم" برخوردار است.