کد خبر: ۱۱۴۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۱۸ تير ۱۳۹۵ - 2016July 08
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، با انتقاد از این مسئله که تنها 3 درصد از بودجه سلامت در کشور صرف سلامت روانی و اجتماعی می‌شود، گفت:‌ در 80 درصد تصادفات راننده مقصر بوده که علت آن نیز مشکلات سلامت روانی فرد است.
به گزارش شفا آنلاین،باسعلی الهیاری  ضمن اشاره به تصادفات رانندگی و آمار بالای قربانیان حوادث ترافیکی در کشور، گفت:‌ بر اساس بررسی‌های به عمل آمده در 80 درصد تصادفات رانندگی مقصر حادثه خود راننده بود که علت آن در مشکلات سلامت روان فرد است؛ با این ریشه یابی می‌توان از آمار تصادفات و تلفات رانندگی کاست.

رئیس سازمان نظام روانشناسی در این راستا اعلام آمادگی کرد که بدون ریالی بار مالی برای دولت، موضوع سلامت روان رانندگان و متقاضیان دریافت گواهینامه رانندگی را بررسی و پایش کند و ضمن آموزش به آنها، نسبت به حل و رفع اختلالات احتمالی‌شان اقدام کند تا میزان قربانیان این حوادث در کشور کاسته شود.

وی تصریح کرد: چنانچه نیروی انتظامی و سایر ارگان ها و سازمان‌های مرتبط این مسئله را الزامی کنند که هر فردی برای اخذ گواهینامه باید مورد بررسی‌های سلامت روانی قرار گیرد، می‌توان بسیاری از حوادث رانندگی را در کشور کاهش دهیم؛این در حالیست که در چنین شرایطی نه تنها رفتار فرد در هنگام رانندگی اصلاح می‌شود بلکه شخصیت اجتماعی وی نیز بهبود می‌یابد.

الهیاری در ادامه ضمن بیان آنکه مردم ما در خطر سلامت روانی و اجتماعی قرار دارند و تنها کسانی که می‌توانند از این تهدید پیشگیری کنند روانشناسان و مشاوران هستند اما متاسفانه مردم ضرورت مراجعه به روانشناس را احساس نمی کنند؛گفت: مردم باید درک کنند که برای مشکلات روحی و روانی خود به کجا مراجعه کنند در حال حاضر برخی از افراد در این زمینه جهت رفع مشکل خود به رمال‌ها و افراد ناآگاه مراجعه کرده که این موضوع آنها را آسیب‌پذیر می‌کند.

وی در ادامه ضمن تاکید برآنکه در مفهوم "سلامت" تنها 20 درصد آن مربوط به مشکلات جسمی بوده و 80 درصد ناشی از مسائل روانی، اجتماعی و معنوی است؛ افزود: متأسفانه از کل بودجه سلامت کشور تنها 3 درصد آن صرف موضوع سلامت روانی و اجتماعی می‌شود، این در حالیست که در فرانسه 76 درصد بودجه سلامت به این حوزه اختصاص دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: