کد خبر: ۱۱۴۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۱۷ تير ۱۳۹۵ - 2016July 07
شفا آنلاین>طب سنتی>با مصرف عرق گیاهان به افزایش تحمل گرما و کنترل تعرق و تقویت بدن در فصل تابستان کمک کنید.
به گزارش شفا آنلاین،بهادر قادری متخصص طب سنتی گفت: مصرف دمنوش ها و عرق گیاهان در تابستان میتواند بدن را  ایمن نگهدارد.

قادری افزود:بيشتر ما با چاي يا دمنوش گل گاوزبان آشنا هستيم درحالي‌كه عرق اين گياه دارويي نيز مانند دمنوش اين گياه خواص درماني متعددي دارد كه از ميان آنها مي‌تواند به تقويت اعصاب، افزايش نشاط و شادابي مصرف‌كننده اشاره كرد.  

وی عنوان کرد : نوشيدن يك فنجان از عرق گل گاوزبان به‌صورت روزانه باعث تقويت اعصاب و افزايش مقاومت بدن در گرما مي‌شود و به افرادي كه با افزايش گرماي هوا كلافه و عصبي مي‌شوند نيز كمك‌كننده است.افرادي كه در فصل تابستان از اين عرق گياهي استفاده مي‌كنند، مي‌توانند مقاومت بدن خود را در زمستان در برابر سرماخوردگي هم افزايش دهند.

 قادری اظهار داشت :درمان بي‌اشتهايي ناشي از گرما در تابستان ممکن است برای افراد پیش بیاید که موجب مي‌شود ميزان اشتهاي شما كاهش يابد و براي درمان آن از عرق خارشتر استفاده كنيد. 

وی ادامه داد :براي اين كار لازم است هر روز يك فنجان عرق خارشتر را  ميل كرده و بهتر است اين عرق را به‌صورت خنك ميل شود. نوشيدن روزانه عرق خارشتر علاوه بر افزايش اشتها مي‌تواند موجب افزايش تعرق بدن شده و به اين ترتيب گرما و حرارت موجود در بدن را كاهش دهد.از ديگر خواص درماني عرق خارشتر مي‌توان به خاصيت آن در درمان سنگ كليه اشاره كرد.

قادری اذعان داشت :یكي از راه‌هاي افزايش مقاومت و توانايي بدن در برابر گرماي تابستان، گنجاندن عرقيات گياهي با طبع سرد و‌ تر در برنامه غذايي روزانه است. عرق كاسني يكي از بهترين اين نوشيدني‌هاست.نوشيدن اين عرق علاوه بر تقويت بدن، موجب بهبود عملكرد معده و اندام گوارشي شده و مي‌تواند ميزان كلسترول خون را نيز كنترل كند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: