کد خبر: ۱۱۴۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۱۵ تير ۱۳۹۵ - 2016July 05
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با تشریح تمهیدات پلیس راهور برای تعطیلات عید فطر و نیز طرح تابستانی پرداخت و گفت: اجرای طرح تابستانه راهور از امروز - 15 تیرماه - آغاز شد و تا چهارم مهر امسال ادامه دارد.

  به گزارش شفا آنلاین، سردار تقی مهری افزود: هر سال با شروع تعطیلات عید سعید فطر، شاهد افزایش سفرها هستیم و پلیس راهور در این ایام برای کنترل ترافیک به ویژه در محورهای منتهی به استان های سیاحتی، زیارتی و نیز محور های شمال کشور تمهیدات ویژه ای را در نظر دارد.
وی ادامه داد: برنامه های ویژه ترافیکی عید سعید فطر و تعطیلات تابستان، پیش از شروع تعطیلات پایان ماه مبارک رمضان و با هماهنگی همه دستگاه های امدادی و خدمات رسان جاده ای چون راهداری، اورژانس و امداد خودرو ، تهیه و تدوین شده است .

** طرح تابستانه پلیس راهور
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ادامه داد: پلیس راهور همزمان با آغاز طرح تابستانه با به کارگیری حداکثر توان و ظرفیت خود به لحاظ امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی آماده به کار خواهد بود.
این مقام ارشد انتظامی از اعزام تیم های کمکی به ویژه به محورهای شمالی خبر داد و افزود: اعزام این تیم ها را هم برای درون شهرها و هم در جاده ها پیش بینی کرده ایم. تیم های کمکی در قالب تیم های بازرسی نیز فعالیت خواهند کرد.
سردار مهری گفت: نیروهای کمکی برابر تدابیر فرمانده ناجا و در راستای تقویت نیروها در سطح پلیس راهور نیز همزمان با اجرای طرح تابستانه از سایر دستگاه ها به یاری پلیس راه خواهند آمد.

**محدودیت های جاده ای همزمان با تعطیلات عید فطر از امروز
وی اضافه کرد: با شروع تعطیلات عید سعید فطر به دلیل افزایش حجم ترافیک از امروز محدودیت ها و ممنوعیت هایی در محورهای منتهی به شهرهای شمالی اعمال خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس،این مقام انتظامی ادامه داد: پیش بینی شده است از امروز بعدازظهر افزایش ترافیک در محور خروجی تهران و البرز را شاهد باشیم و در این راستا پلیس راهور با انجام تمهیدات به موقع اقدام خواهد کرد که برخی از محدودیت های ترافیکی از امروز بعدازظهر اعمال خواهد شد.
سردار مهری اضافه کرد: هر سال به طور میانگین یک میلیون وسیله نقلیه به چرخه حمل و نقل اضافه می شود که افزایش ترافیک در سطح جاده ها را به صورت سالانه، شاهدیم.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در عین حال گفت: شرایط و ظرفیت جاده ها با این حجم تقاضا برابر نیست به همین علت نیازمند اتخاذ تدابیر کارآمدی در این حوزه هستیم.
وی خاطرنشان کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی در راستای کاهش حجم ترافیک اعمال محدودیت هایی به ویژه در جاده های منتهی به شمال کشور و برخی از نقاط پرسفر را در نظر می گیرد.

**برخورد جدی با رانندگان متخلف و توقف خودروهای حادثه‌ساز
رئیس پلیس راهور ناجا از فعالیت های بیشتر گشت های نامحسوس پلیس راهور خبر داد و افزود: با اجرای طرح تابستانه، فعالیت گشت های نامحسوس بیشتر می شود و این پلیس با رانندگانی که رفتارهای پرخطر انجام می دهند برخورد جدی خواهد داشت؛ضمن اینکه پلیس راهور هیچ گونه اغماضی در خصوص مشاهده تخلفات حادثه ساز نخواهند داشت.
مهری گفت: خودروی رانندگان متخلف و حادثه ساز برابر مقررات توقیف و از ادامه سفر باز خواهند ماند.
وی از هموطنان خواست، همواره با رعایت قوانین و مقررات، پلیس راهنمایی و رانندگی را همراهی کنند.
مهری از رانندگانی که قصد سفر در این ایام را دارند درخواست کرد پیش از سفر ضمن بازدید فنی وسیله نقلیه، طول سفر را جزئی از سفر محسوب کنند و برای رسیدن به مقصد عجله‌ای نداشته باشند. همچنین همه رانندگان می‌توانند برای اطلاع از وضعیت راه‌ها از طریق سامانه پلیس راهور ناجا به نشانی www.rahvar120.ir و یا شماره تلفن 88255555 از آخرین وضعیت راه‌ها اطلاع حاصل کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: