کد خبر: ۱۱۴۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۱۱ تير ۱۳۹۵ - 2016July 01
شفا آنلاین>روانشناسی>افسردگی یک بیماری روحی است همه می‌دانیم که نشانه های خاص خودش را دارد اگر به پزشک مراجعه کنیم یا یک سری دستور کار می‌دهد و یا داروهای خاص افسردگی را برایمان تجویز میکند.

به گزارش شفا آنلاین،در خفیفترین حالت ممکن فرد خودش می‌د اند که افسردگی دارد و سعی میکند به طرق مختلف زندگی عادی خودش را داشته باشد اما اگر افسردگی شدید باشد یا به آن توجه نشود دیگر زندگی عادی هم برای فرد ممکن نیست و از پس کارهای روزانه خودش هم بر نمی آید.

مطمئنا خیلی جاها نشانه های افسردگی را خوانده اید اما به طور مختصر به آن اشاره می‌کنیم.

ناراحتی مدام و اضطراب و احساس تهی بودن

احساس مدام تقصیر و گناه

خستگی مفرط و بی انرژی

نا امیدی مطلق

بی قراری

بی خوابی یا خواب بسیار

مشکلات عدم تمرکز و یادگیری

اما بخوانید که چطور برای درمان این احوالات افسردگی در طبیعت درمان های خوبی است. زردچوبه همان ادویه معجزه آسایی است که می‌توان برای درمان خیلی از بیماری های فیزیکی و روحی دیگر از آن استفاده کرد. زردچوبه همچنین برای درمان آلزایمر، شکست سلولهای سرطانی، درمان سرطان پوست، درمان اسید معده، اختلالات روده، آرتریت، زردی، اختلالات کبد.

شایعترین دارو برای درمان افسردگی، پروزاک است. با این حال هم پروزاک و هم داروهای دیگر موجوددر بازار، اثرات جانبی جدی روی بدن می‌گذارند مانند امکان خودکشی، مشکلات تنفسی، و خونریزی معده.

اما داروی خانگی ضد افسردگی که به اندازه پروزاک موثر است و نه تنها عوارض آن را ندارد بلکه مواد تشکیل دهنده فعال زردچوبه که شامل کورکومین  است دقیقا تاثیر فلوکسیتین را دارد.

مواد تشکیل دهنده این داروی ضد افسردگی خانگی بسیار خوشمزه

آب نصف لیمو ترش بزرگ

دو قاشق غذاخوری پودر زردچوبه یا زردچوبه تازه له شده

۴ قاشق غذاخوری عسل، یا شربت افرا یا استویا

۴ فنجان آب سرد یخچالی

آب یک پرتغال خونی( اختیاری)

در یک پارچ همه ترکیبات را خوب مخلوط کنید و برای زیبایی چند حلقه لیمو داخلش بیندازید. این نوشیدنی ضد افسردگی و یک داروی خانگی افسردگی سالهاست بین طرفداران درمان های خانگی بسیار محبوب است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: