کد خبر: ۱۱۴۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۱۰ تير ۱۳۹۵ - 2016June 30
شفا آنلاین>اجتماعی>باراک اوباما، جاستین ترودو و انریکه پنیا نیتو رئیس جمهورهای سه کشور آمریکا، مکزیک و کانادا قرار است به زودی هدفی سخت اما ممکن را در زمینه انرژی های پاک اعلام کنند.
به گزارش شفا آنلاین،به گفته کاخ سفید سه کشور آمریکا، کانادا و مکزیک این هفته در جلسه ای در اتاوا به توافقی درباره نحوه استفاده از انرژی در منطقه می رسند.

رهبران آمریکا، کانادا و مکزیک در جلسه ای که در روز چهارشنبه برگزار می شود و به آن لقب "جلسه سه آمیگو" را داده اند، متعهد خواهند شد که تا سال 2025، 50 درصد برق کشورشان را از طریق انرژی های آبی، بادی، خورشیدی، هسته ای و از طریق جذب و ذخیره کردن کربن دریافت کنند.

برایان دیز مشاور ارشد اوباما در این رابطه گفت: «ما باور داریم که این یک هدف سخت است، اما این برای هر سه کشور یک هدف ممکن است. »

هم اکنون 37 درصد برق این سه کشور از طریق انرژی های پاک تامین می شود، این یعنی آمریکا که 75 درصد برق این سه کشور را تامین می کند باید تلاش بیشتری بکند.

تقریبا یک سوم برق آمریکا از طریق انرژی های پاک تامین می شود.

کاهش تولید کربن که عامل اصلی گرم شدن کره زمین است در انتها دوره دوم ریاست جمهوری اوباما یکی از اولویت های او انجام این کار بوده است.

اما در اوایل امسال مقررات جدید او درباره نیروگاه های ذغال سنگ توسط دادگاه عالی ایالت متحد امریکا تصویب نشد.

دیز در این رابطه گفت: کاخ سفید بر این باور است که قانون هایش در رابطه با انرژی های تجدید پذیر بر چالش گرمایش جهانی غلبه می کند. این قوانین در کنار پاداش هایی برای انرژی های تجدید پذیر به ایالت متحده کمک می کند تا به اهدفشان در شمال قاره آمریکا برسند.

او همچنین گفت که نیازی نیست تا برای رسیدن به هدف سختشان، حتما 50 درصد برق آمریکا از انرژی های تجدید پذیر تامین شود.
هم اکنون مکزیک کمتر از 20 درصد برق خود را از طریق انرژی های تجدید پذیر تامین می کند، این کشور متعهد شده که تا سال 2024 این میزان به 34 درصد برسد.

کانادا که نتایج این توافق را برای اولین بار دیروز اعلام کرد هم 81 درصد برق خود را از طریق انرژی های پاک تامین می کند.
روز چهارشنبه رهبران این سه کشور توافقات جدیدشان را برای راحت تر و ارزان تر کردن انتقال انرژی پاک میان این سه کشور را هم اعلام خواهند.خبرآنلاین

برچسب ها: کاخ سفید ، مشاور ، انرژی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: