کد خبر: ۱۱۳۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۱۰ تير ۱۳۹۵ - 2016June 30
شفا آنلاین>سلامت>دانشمندان موفق شدند روش جدیدی برای درمان آسیب‌های مغزی کشف کنند که در نوع خود بی‌سابقه محسوب می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،محققان مرکز "اکتشافات پزشکی «سانفورد برنهام» اخیراً به فن‌آوری جدیدی برای ترمیم سلول‌های آسیب دیده مغز دست یافتند.

هر سال حدود 2.5 میلیون نفر در آمریکا به علت تصادفات جاده‌ای، زمین خوردن و حوادث خشونت‌آمیز دچار آسیب‌های مغزی می‌شوند. بافت مغز در اثر وقوع این حوادث ترمیم نمی‌شود، اما آثار به جا مانده بر سلول‌ها و رگ‌های مغز را می‌توان به حداقل رساند.

دانشمندان موسسه تحقیقاتی سانفورد برنهام ترکیب پپتیدی را کشف کردند که می‌تواند در بهبود مغز موثر واقع شود. این ترکیب شامل آمینو اسیدهای سیستئین، آلالین، گلوتامین و لیزین است.

سرپرست تیم تحقیقاتی در گزارشی نوشت: در حال حاضر اکتشافات مرتبط با آسیب‌های فیزیکی مغز پیرامون ایجاد تعادل در بیمار از طریق کاهش فشار درون جمجمه‌ای و حفظ خون‌رسانی به مغز متمرکز شده است و هیچ دارویی برای درمان آن‌ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: ما از ابتدا قصد داشتیم روشی کارآمد برای تزریق مستقیم مواد دارویی به مغز پیدا کنیم. استفاده از این پپتیدها برای انتقال مواد به این معناست که داروها به صورت درون‌رگی تزریق شده و حجم بسیاری از آن‌ها به بخش‌های آسیب دیده مغز راه می‌یابد.

این محقق در ادامه گزارش اظهار کرد: قابلیت حاملان پپتیدی در سطح مولکولی و نیز نانو ذره‌ای هم بر روی موش‌ها و هم نمونه‌های مغز انسان مورد آزمون قرار گرفته و نتایج مثبتی را بدست آورد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: