کد خبر: ۱۱۳۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۰۸ تير ۱۳۹۵ - 2016June 28
شفا آنلاین>سلامت>مدیر کل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور از واگذاری صدور مجوز مراکز مشاوره به سازمان های بهزیستی و نظام روانشناسی خبرداد و گفت: وزارت ورزش و جوانان طی یک ماه گذشته لایحه صدور مجوز مراکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده را از هیات دولت پس گرفت.

 به گزارش شفا آنلاین،مهدی میر محمد صادقی روز سه شنبه در نشست خبری افزود: بر این اساس فقط سازمان بهزیستی و سازمان نظام روانشناسی با همکاری یکدیگر می توانند این مجوز ها را صادر کنند، زیرا این سازمان‌ها بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی این اجازه را دارند اما وزارت وررش و جوانان مطابق مصوبه شورای عالی جوانان به مراکز مشاوره مجوز می داد در حالی که مصوبه شورای عالی جوانان نمی تواند در مقابل قانون مجلس بیایستد.
وی تصریح کرد: مراکز مشاوره ای که از وزارت جوانان مجوز گرفتند می توانند به بهزیستی مراجعه کرده و این سازمان آمادگی دارد مجوز به آنها صادر کند.
مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور در ادامه به لایحه سلامت روان اشاره کرد و گفت: این لایحه که از سوی وزارت بهداشت ارایه شد در کمیسیون اجتماعی دولت در حال بررسی است و به خاطر جامع نبودن آن، به لایحه حمایت از حقوق افراد مبتلا به اختلال روان تغییر نام داده است.
میر محمد صادقی افزود: این لایحه مربوط به بیماران مبتلا به بیماران اختلالات روان است اما به لحاظ حقوقی ،‌همکارهای بین بخشی متخصصان حوزه سلامت از جمله روانشناسان، مشاوران و مددکاران اجتماعی را مد نظر قرار نداده است.
وی تصریح کرد: این لایحه به بستری اجباری بیماران روان نیز می پردازد اما در این بین ممکن است بستری اجباری به منظور کلاهبرداری و مصادره اموال باشد، بنابراین این لایحه نباید فقط نگاه تک بعدی به روانپزشکی داشته باشد.
صادقی ادامه داد: در جاهایی مانند زندان و بیمارستان روانپزشکی باید نظرهای سایر متخصصان مانند حقوقدانان لحاظ شود و در غیر این صورت آسیب زا است.
وی از سازمان نظام روانشناسی مددکاران و مشاوران دعوت کرد به صورت جدی تر در خصوص لایحه سلامت روان نظر دهند.
مدیر کل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی در ادامه به همکاریهای این سازمان با سازمان نظام روانشناسی اشاره کرد و گفت: بهزیستی سال گذشته 400 میلیون تومان به سازمان نظام روانشناسی برای ارتقای صدای مشاور اختصاص داده که این پول هنوز از طرف این سارمان جذب نشده است.
وی تاکید کرد: تلاش می کنیم طرح های مشترک با سازمان نظام روانشناسی را انجام داده و هزینه آن را نیز پرداخت کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: