کد خبر: ۱۱۳۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۶ - ۰۷ تير ۱۳۹۵ - 2016June 27
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درگفتگو باشفاآنلاین هشدارداد:
شفاآنلاین :رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: بررسی ها نشان می دهد در برخی مراکز ارائه دهنده قلیان میزان زیادی مواد روانگردان از جمله گراس و حشیش در تنباکوها کشف شده است.
دکتر خسرو صادق نیت در گفتگو با شفاآنلاین تأکید کرد: در حال حاضر در بخش عمده ای از قلیان ها از تنباکوهای معطر استفاده می کنند در حالی که 70 تا 80درصد این تنباکوها حاوی مواد شیمیایی خطرناک و سرطان زا هستند.

وی ادامه داد: به طور معمول در مراکز ارائه دهنده قلیان؛ تنباکوها از رده خارج، کپک زده و قارچی هستند.

رئیس دبیرخانه ستاد کنترل و مبارزه با دخانیات تصریح کرد: علاوه بر همه این موارد در برخی مراکز ارائه دهنده قلیان هنگام سِرو مواد روان گردان را هم به  تنباکواضافه می کنند و بسیاری از اوقات فرد مصرف کننده قلیان از این امر مطلع نیست.

وی هشدار داد: میزان مواد روانگردان در تنباکوها کم است اما در مواردی هم به اندازه ای زیاده بوده که منجر به مسمومیت افراد در بیمارستان ها هم شده است.

صادق نیت خاطرنشان کرد: در پی برخی بررسی های انجام شده در مراکز ارائه دهنده قلیان ترکیبات مختلف مواد روانگردان از جمله گراس و حشیش به میزان خیلی زیاد کشف و البته با آنها برخورد هم شد.

وی تأکید کرد: نکته مهم آن که نوجوانان و جوانانی که به قلیان احساس وابستگی می کنند و عدم مصرف آن باعث بروز مشکلاتی برای آنها می شود به این موضوع توجه کنند زیرا امکان دارد که ناخواسته به سمت اعتیاد بروند و این امر مشکلاتی بر سیستم عصبی آنها بر جا بگذارد.


غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بهروزبرومند
|
United States
|
۰۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
0
0
بسیار نگران کننده است با آنکه می شنویم ارائه قلیان به مشتریان غیر قانونی است ، با این وجود در رستوران های سنتی و بین راه به آسانی به مشتریان داده میشود. هفته مبارزه با اعتیاد هم دست آورد اش این است که اکنون تنباکوی مسموم کنند به جوانان داده میشود . امیدوارم نهادهای قانونی از این بی قانونی خانمان سوز پیش گیری نمایند.
حاجیکلایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
0
0
همان جوان هایی که روزی برای سرنگونی رژیم ستمشاهی کمر همت بستند و انواع شکنجه های روحی و روانی و جسمی را برای تحقق اهداف خود ، تحمل نمودند به میدان آمدند و در نبردی نابرابر در برابر رژیم بعث عراق قرار گرفتند.خیلی از آنها شهید شدند و بسیاری هم جانباز و آزاده.
الآن سالهاست که از آن دوران گذشته و حال فرزندان همان عزیزان با خطری به مراتب مهلک تر از جنگ مواجه اند و آن مرگ تدریجی است. مرگ تدریجی این بار نه از طریق گلوله لوله تفنگ که از طریق دود لوله قلیان.
پدران آنها برای هدفی والا و دفاع از تمامیت ارضی مملکت سینه سپر کردند و جلوی لوله تفنگ بعثی ها قرار گرفتند، ولی فرزندان آنها به خاطر هیچ از دست می روند.
مگر بچه های معصوم این مرز و بوم چه گناهی کرده اند که باید سپر بلای سودجویان قرار بگیرند ؟
مگر نه این است که همین فرزندان برومند مملکت ما آینده سازان ایران عزیز هستند؟

آیا به آنها آگاهی های لازم داده شده است ؟

آیا ما مسئول سرنوشت و آینده فرزندانمان نیستیم ؟
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: