کد خبر: ۱۱۳۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۹ - ۰۶ تير ۱۳۹۵ - 2016June 26
شفا آنلاین>سلامت>چین در نظر دارد تا خود را به عنوان ابرقدرت دی ان ای دنیا معرفی کند.

به گزارش شفا آنلاین، نیچر به خیز بلند چین برای تبدیل شدن به پیشروترین کشور جهان در زمینه DNA پرداخته و می نویسد: شش سال پیش چین به عنوان رهبر توالی سازی DNA در دنیا مطرح شد. این روند از شرکتی به نام BGI آغاز شد، تلاشی که با خرید سریعترین ماشین آلات توالی سازی DNA در دنیا آغاز شد. مدیران این شرکت ۱۲۸ دستگاه از این نوع ماشین آلات را خریداری کردند.

نیچر ادامه داد: با گذشت سالها از این جهش مهم، دستگاهها به تدریج کهنه و خارج از سرویس شدند تا حالا روندی تازه آغاز شود: مهندسان چینی دست به کار شده و پیشرفته ترین ماشین آلات توالی سازی DNA را تولید کرده اند.

به نوشته این نشریه معتبر علمی، حالا طیف جدیدی از شرکتهایی رقیب برای BGI در چین مشغول به کار شده اند که این روند موجب شده تا این کشور هرچه بیشتر به عنوان قدرت اول توالی سازی DNA در دنیا شناخته شود.

اکنون این پرسش مطرح می شود که چنین تلاشهایی با چه هدفی صورت می گیرد؟

نیچر در این باره می نویسد: اگر برنامه ریزی چین به درستی پیش رود باید منتظر رونمایی از روشهای نوین درمانی بود. در این روشها بهترین شیوه های درمانی برای بیماران مختلف بر اساس ژنوم هر فرد ارایه می شود.

به نوشته نیچر، هم اکنون مهندسان چینی بر روی ماشین آلات پیشرفته ای به نام Illumina's HiSeq X Ten کار می کنند که تاکنون تنها ۱۰ دستگاه از آن به فروش رسیده است. با استفاده از این دستگاه، توالی سازی ژنوم هر فرد تنها با پرداخت یکهزار دلار انجام می شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: