کد خبر: ۱۱۳۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۰۶ تير ۱۳۹۵ - 2016June 26
شفا آنلاین>تغذیه>سازمان غذا و دارو توصیه هایی برای خرید مواد غذایی در ماه مبارک رمضان ارائه داد که خرید زولبیا و بامیه از جمله این موارد است.

  به گزارش شفا آنلاین، زولبیا و بامیه را از قنادی هایی تهیه کنید که ضوابط بهداشتی و اصول تغذیه در پخت این شیرینی را رعایت می کنند؛ همچنین برای بسته بندی زولبیا و بامیه باید علاوه بر استفاده از جعبه های دارای پروانه بهداشتی ساخت معتبر از دستکش یکبار مصرف یا انبرک های مخصوص و سالم استفاده شود.

* خرما و رطب، جزو مواد غذایی فاسد شدنی است و داشتن دقت و حساسیت لازم برای کسب اطمینان از سالم بودن آن در حین خرید و سپس نگهداری در یخچال الزامی است.

*هنگام خرید حلیم و آش حتما باید از ظروف مناسب فلزی، چینی و در غیر اینصورت از ظروف یکبار مصرف مناسب - برای مواد غذایی داغ دارای پروانه بهداشتی ساخت - استفاده شود.

*تنقلات باید دارای پروانه بهداشتی ساخت باشند و به برچسب نشانگرهای رنگی چراغ راهنمای تغذیه ای نیز دقت شود زیرا باید آندسته از مواد غذایی را انتخاب کرد که قسمت مربوط به میزان نمک و چربی و شکر دارای رنگ قرمز نباشد و در صورت امکان سبز باشد.
به گزارش ایرنا نشانگرهای رنگی چراغ راهنمای تغذیه ای به خریداران محصولات خوراکی و غذایی کمک می کند تا به میزان کالری و مفید بودن خوراکی نظارت کنند چرا که این نشانگرهای تغذیه ای در قالب برچسبی با رنگ های قرمز، زرد یا نارنجی و سبز ، میزان شکر، نمک، چربی و اسید چرب ترانس خوراکی را برای مردم مشخص می کنند.
رنگ قرمز نشان دهنده آن است که فرد باید در مصرف آن فرآورده یا خوراکی مراقبت کند، رنگ زرد یا نارنجی نشانه هشدار است و رنگ سبز هم یعنی اینکه، خوراکی مطلوب است و نگرانی از بابت مصرف آن وجود ندارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: