کد خبر: ۱۱۳۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۰۶ تير ۱۳۹۵ - 2016June 26
شفا آنلاین>سلامت>دولت آمریکا اعلام کرد 200 میلیون دلار برای کمک به کوتاه کردن لیست انتظار برای بیماران نیازمند پیوند عضو، اختصاص می‌دهد.
به گزارش شفا آنلاین، بیش از ۱۲۰۰۰۰ نفر در آمریکا در لیست انتظار پیوند قرار دارند. حدود ۸۰درصد از این تقاضاها برای کلیه است. مراحل آخر نارسایی کلیه برای خدمات دولتی بیمه درمانی آمریکا برای افراد مسن و بیماران مبتلا به این بیماری، سالانه ۳۴میلیارد دلار هزینه در بردارد؛ این یعنی بیش از ۷درصد کل بودجه بیمه درمانی مدیکر. بیش از ۱۶۰ میلیون دلار از اعتبارات بخش خصوصی برای کمک به ساخت نسل جدید فناوری‌های سلول درمانی اختصاص داده خواهد شد، همچنین در میان سایر اعتبارات، ۷میلیون دلار به جوایزی برای کسب‌و‌کار‌های کوچک که جهت توسعه دانش حفظ بافت فعالیت می‌کنند، اختصاص داده خواهد شد. نظام ثبت‌نام اهدای عضو در سال ۱۹۶۸ ایجاد شد.

       سخنرانان در این نشست پیرامون طرح‌های پیشنهادی برای نوسازی ازجمله آسان‌سازی این فرایند برای ثبت‌نام به‌عنوان اهداکننده عضو از طریق اعلام در رسانه‌های اجتماعی بحث کردند. فیس‌بوک، تیندر و توئیتر ابزارهای جدیدی برای افزایش گزینه‌های ثبت‌نام اهدای عضو ایجاد کرده‌اند و به دنبال رسیدن به هدف یک‌میلیون ثبت‌کننده تازه تا پایان سال ۲۰۱۶ هستند. به گفته دکتر تیموتی پروئت، رئیس آینده انجمن جراحان پیوند عضو آمریکا، کاهش زمان انتظار برای پیوند عضو یک چالش چندوجهی است و این ابتکار کاخ سفید، شروعی عالی است؛ اما به‌طورقطع به تلاش‌های بیشتر و پایدار نیاز دارد. سال گذشته افزون بر ۳۰۰هزار پیوند عضو در آمریکا انجام شد که در نوع خود بالاترین میزان بود.Reuters
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: