کد خبر: ۱۱۳۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۰۴ تير ۱۳۹۵ - 2016June 24
شفا آنلاین>سلامت>حتما شما هم درباره فواید استفاده از بخور شنیده‌اید، نظرات مختلفی درباره استفاده از بخور وجود دارد و برخی‌ها معتقدند استفاده از بخور حتی می‌تواند به درمان آکنه و جوش‌ها کمک کند.
به گزارش شفا آنلاین،حتما شما هم درباره فواید استفاده از بخور شنیده‌اید، نظرات مختلفی درباره استفاده از بخور وجود دارد و برخی‌ها معتقدند استفاده از بخور حتی می‌تواند به درمان آکنه و جوش‌ها کمک کند.

 دستگاه هایی مخصوص بخور وجود دارند که در آرایشگاه‌ها از آنها استفاده می‌شود و آرایشگران هم استفاده از بخور را به مشتریان توصیه می‌کنند. بخور می‌تواند برای درمان برخی مشکلات پوستی مانند اگزما مفید باشد و رطوبت کافی و مناسبی را به پوست برساند. می‌توان از برخی گیاهان دارویی هم در بخور استفاده و پوست را تغذیه کرد. اگر شما هم دوست دارید از بخور برای پوست‌های خود استفاده کنید، حتما این مطلب را بخوانید.



بخور چه تاثیری بر پوست دارد؟

وقتي پوست يك مدتي در معرض آب يا بخار آب قرار بگيرد طبيعتا رطوبت را جذب مي‌كند، حمام، استخر و سوناي مرطوب همگي به پوست رطوبت مي‌دهند مثلا اگر 10 تا 15 دقيقه در حمام باشيد رطوبت كافي جذب پوست مي‌شود و وقتي ما از حمام خارج مي‌شويد احساس مي‌كنيد پوستي شفاف‌تر و شاداب‌تر داريد اما اين حالت پوست بعد از گذشت زمان كوتاهي از بين مي‌رود و پوست شما تبديل به همان پوست قبلي مي‌شود و به‌علت اين‌كه شما در روز نمي‌توانيد چندين‌بار به حمام برويد قيد داشتن اين پوست را مي‌زنيد اما براي داشتن اين شفافيت و طراوت يك راه‌حل خوب و ساده وجود دارد و آن استفاده از بخور است.

استفاده از بخور آن هم در آب و هواي خشك ايران راه‌حل بسيار كاربردي است، بخورهايي كه در داروخانه‌ها به فروش مي‌رسند به 2شكل هستند يك نوع آن دستگاه‌هاي بخور آرايشي هستند كه طريقه استفاده از آن اين است كه كل صورت را به‌مدت 20 تا 30 دقيقه در دستگاه‌ها بگذاريد تا پوست رطوبت موردنيازش را جذب كند، بخار اين دستگاه‌ها گرم و حتي داغ است كه استفاده طولاني‌ از آن مي‌تواند براي جواني و ‌تازگي پوست مضر باشد و بهترين راه استفاده از اين دستگاه اين است كه صورت به‌طور مستقيم روي دستگاه بخور قرار نگيرد.

چطور از دستگاه استفاده کنیم؟

 اگر از اين دستگاه براي مرطوب‌كردن پوست استفاده مي‌كنيد بايد روزي 2 تا 3 بار اين كار را تكرار كنيد تا پوست‌تان مرطوب شود اما با توجه به مشغله زياد و زندگي در جامعه صنعتي امروز بيشتر شما وقت اين را نداريد كه روزي 2 تا 3 مرتبه اين كار را انجام دهيد.  پس بهتر است يك راه‌حل عملي‌تر پيدا كنيد تا در كنار انجام كارها و فعاليت‌هاي روزانه‌تان از پوست‌تان هم محافظت كنيد. اين راه‌حل زمان زيادي است كه پيدا شده آن هم استفاده از دستگاه‌هاي بخوري است كه شما مي‌توانيد آن‌ها را در گوشه‌‌اي از فضاي محيط خانه يا محل كارتان قرار دهيد تا 24 ‌ساعته براي‌تان توليد بخار كند.



 اين بخورها به 2 صورت بخار گرم و بخار سرد در محيط قابل استفاده هستند و شما با استفاده از اين دستگاه‌ مي‌توانيد در هر فصل از سال از آن استفاده كنيد. اگر بخور 24 ساعته در يك محيط روشن باشد حدود 70 تا 80 درصد رطوبت به فضاي شما اضافه مي‌شود و شما به رطوبتي كه پوست‌تان براي شاداب‌شدن نياز دارد، مي‌رسيد.  علاوه بر اين، بخور بسياري از بيماري‌هاي پوستي مثل اگزما و اتوپي را درمان مي‌كند زيرا درمان اين بيماري‌ها بالا بردن رطوبت هواست و متاسفانه كساني كه دچار اين بيماري‌ها مي‌شوند كودكان هستند كه خيلي راحت با استفاده از بخور درمان مي‌شوند.

رابطه بخور و جوش!

 بعضي‌ها اعتقاد دارند كه استفاده از بخور باعث از بين‌رفتن اين جوش‌ها مي‌شود اما پزشكان اين توصيه را به شما نمي‌كنند زيرا وقتي شما به پوست‌تان رطوبت مي‌رسانيد مطمئنا آن مجراهاي خروج چربي باريك‌تر مي‌شوند و احتمال مسدود‌شدن‌شان بيشتر است در نتيجه ممكن است نه تنها جوش‌ها از بين‌ نروند بلكه جوش‌هاي بيشتري درصورت شما پديدار شود، پس استفاده از بخور راهي براي درمان جوش  نيست.

نم‌دار نگهش‌دار!

حال كه پوست‌تان را مرطوب كرده‌ايد بايد سعي كنيد اين رطوبت را حفظ كنيد، براي حفظ رطوبت پوست بايد از كرم‌هاي چرب‌كننده و مرطوبت‌كننده استفاده كنيد، به اين شكل كه بعد از رساندن رطوبت به پوست زماني‌كه احساس كرديد روزنه‌هاي پوست‌تان بسته شده است و پوست‌تان شفاف‌شده با توجه به نوع پوست‌تان از اين كرم‌ها استفاده كنيد.

با گياهان‌پوست را زنده كنيد

بعضي از خانم‌ها كه از بخورهاي آرايشي استفاده مي‌كنند در مخزني كه در اين دستگاه‌ها وجود دارد گياهان دارويي مي‌ريزند ، به‌طور مثال از گل بابونه براي شفاف‌كردن پوست و گل‌ختمي براي نرم و لطيف‌كردن پوست استفاده مي‌كنند اما پزشكان اين مسئله را رد مي‌كنند زيرا پوست خارجي كه در معرض اين بخار قرار مي‌گيرد يك بافت مرده است و اين گياهان نمي‌توانند تاثيري بر اين لايه خارجي بگذارند؛ شفافيت و تازگي كه شما بعد از استفاده از اين گياهان احساس مي‌كنيد همان حالتي است كه بخار آب به‌صورت شما مي‌دهد، البته اين داروها براي بعضي بيماري‌هاي ريوي  مفيد هستند.سیب سبز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: