کد خبر: ۱۱۳۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۰۲ تير ۱۳۹۵ - 2016June 22
شفا آنلاین>جامعه پزشکی>ریس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت وزارت بهداشت هم به مصوبه عدم اعطای نظام به دانشجویان phd در برخی از رشته های بالینی معترض است و در حال پیگیری این موضوع است.
به گزارش شفا آنلاین،محمد حسین پور کاظمی ریس مرکز سنجش آموزش پزشکی در خصوص اعتراضات جمعی از  دانشجویان به مصوبه جدید این مرکز مبنی بر عدم اعطای شماره نظام به برخی از رشته های phd که مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد آنها غیر مرتبط با رشته دکتری درحال تحصیل است، گفت: این مصوبه مربوط به نظام پرشکی است و ما هم به عنوان مرکز سنجش وزارت بهداشت نسبت به این موضوع معترض هستیم.

وی با بیان این که این اعلامیه امروز از روی سایت برداشته می شود، افزود:دبیرخانه علوم پایه پیگیر این مصوبه است چرا که معتقد اند غیر عادلانه است.

پورکاظمی تاکید کرد:در صورت اجرایی شدن این مصوبه این موضوع شامل حال دانشجویانی می شود که از امسال وارد مقطع phd می شوند.
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۰۸
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
22
10
انشاالله که تصویب بشه.. چرا باید کسی که حدود 7 سال با صرف سرمایه ملت رفته مدرکی گرفته مانند زیست یا شیمی یا دامپزشکی و......
حالا وارد رشته ای شود غیر مرتبط. و از صفر شروع کند و این 7 سال درس خوندن با سرمایه ملت دیگه به دردش نمیخورد. اگر در همون رشته خودش ادامه بدهد که بیشتر به مردم خدمت میکند
پاسخ ها
مرتضی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
اولا غیر مرتبط نیست این بی سوادی و بی اطلاعی شمارو نشون میده اول برو نگا کن ببین اونا چیا خوندن بعد از این نظرا بده.کسی که تونسته از phd قبول بشه متمعنا از شما باسوادتر بوده...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
واقعا اینقدر بی سوادین و در باره زیست شناسی اطلاع ندارین ؟ کدوم منطقی می گه کسی که از پایه ژنتیک و بیوشیمی میخونه نمی تونه دکترای ژنتیک پزشی یا بیوشیمی بالینی بخونه اما ی فردی با علوم آزمایشگاهی که تنها در طول دوره ی کارشناسی ی واحد ژنتیک پاس می کنه یا حتی پزشکش زیر پنج واحد پاس می کنه می تونه دکترای ژنتیک پزشکی بخونه ؟ اگه رشته ی غیر مرتبط باشه رشته ی علوم آزمایشگاهی یا حتی پزشکی با دکترای ژنتیک پزشکی هست . کلا چون دیدن شماها به علت بی سوادی نمی تونین تو ازمون ها قبول شین دارن با این قانون ها حق بچه های علوم پایه رو می گیرن و به شماها می دن. خود من بعد کنکور سراسری سال 85 راحت می تونستم علوم ازمایشگاهی روزانه سراسری قبول شم ولی چون کاردانی بود گفتم کلاس کاریم نمی خوره چنین رشته ای بخونم و ژنتیک خوندم . اونوقت الان شماها ادعا دارین ؟ البته تقصیر شما نیست............ و الله هر کی که کمی سواد داشته باشه می دونه کدوم رشته با ژنتیک پزشکی یا بیوشیمی بالینی یا پزشکی مولکولی غیر مرتبط هست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
کافیه برین جوایز نوبل چند سال اخیر در رشته ی پزشکی رو ببین تا متوجه بشین چند تاش رو علوم آزمایشگاهی و پزشکا گرفتن و چند تاش رو زیست شناسا . واقعا برای جامعه ی علمی کشور متاسفم.
l
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
من خودم ارشد بیوشیمی میخونم تو یکی از دانشگاهای دولتی.علت اینکه بالینی نخوندم این بود که بر پایه بیسوادی برد رشتم تو لست رشته های مجاز نبود..دقیقا 20 واحد فقط بیوشیمی پاس کردم تو دو ترم.در حالی که بیوشیمی بالینی 12 واحد بیشتر بیوشیمی ندارن.حالا چه برسد به رشته های دیگه پزشکی.بی انصافیم حدی داره.
DMV
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
دوست عزیز شما برو یکم به چارت بچه های علوم پایه نگاه بنداز!
بالاخره دو نفر .... باید اینجور قوانینی رو وضع کنن تا علوم پایه ما اینطور بی ارزش بشه،تو خارج از کشور وقتی بگی من دانشجوی علوم پایم بچه های پزشکی هم ترس برشون میداره
H
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
در پاسخ به مرتضی: از اون "متمعنا" نوشتنت معلومه چقدر با سوادی!
DVM
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
اولا نمیدونم سطح تحصیلات جنابعالی چقدر هست. اما عرضم به حضورتون که رشته ای مثل دکتری دامپزشکی رو چطور و با چه جراتی رشته ای غیر مرتبط میدونید؟ با چه منطقی؟ سخت ترین دروس بالینی و علوم پایه رو میگذرونن تا بشن دکتر دامپزشک...انسان هایی که زیر فشار درس ها انقد متواضع شدن و یاد گرفتن جواب نامردی ها رو با علمشون بدن...کافیه نگاهی به درگیری های این پایین بکنی تا متوجه شی...باید صرفا جهت اطلاع شما بگم برای اینکه مرتبط بودن این رشته رو با تمام دستاورد های علم طب در همه ی زمینه ها درک کنی سری به موسسه های رازی و رویان و پاستور و ... بزنی تا بفهمی محققان دامپزشکی کی هستند و دارند چکار میکنن.. این حرف شما دوست عزیز و امثال شما قلب من و همکارانم رو به درد آورد...به امید روزی که فقط علم جواب علم رو تو این مملکت بده...هر کی علم داره و زحمت کشیده به کار گرفته شه
و اینجور علم رو مثل عصر جاهلیت طبقه بندی نکنند....آمین...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
واقعا متآسفم واسه همچین نظر بی پایه ای اگه علوم پایه ارتباطی به پزشکی نداره چرا همه پزشکا باید امتحان جامع علوم پایه رو قبول بشن تا بتونن پزشک شن؟!!!
عسل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
2
9
اقا چرا این طور میکنید اینطوری که ما این همه الکی درس خوندیم و بیخوابی کشیدیم چرا به نفع ما کار نمیشه همیشه به ضرر ما باید باشه واقعا پیگیری کنید توروخدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
تقصیری ندارند. وقتی تو یه پیام دو خطی با همه ی تحصیل کرده ها مثل.... برخورد شده معلومه این سبک برخورد می شه. این اهالی جمعا انگار از پشت کوه اومند. زیست شناسی یعنی چی؟ ژنتیک مولکولی و بیوشیمی از اساس مرتبط با زیست شناسی بوده. اگر نه چرا این رشته ها رو وزارت بهداشت تو مقطع لیسانس شامل نمیشه. خدا....
یلدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
4
7
بسیار ممنونم ووبشدت مخالف این اعلانیه بودم
آرزو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
2
7
ضمن سلام و خسته نباشید
میخواسم بدونم این جامعه ما که حرف از علم و پیشرفت میزنه و انتظار داره که مردمانی با فکر و تحصیل کرده داشته باشه و از طرفی انتظار داره که با کشور های دیگه رقابت کنه و حرف از پیشرفت روزانه داره چرا خودش بدون فکر عمل میکنه؟! ما که دانشجو های رشته زیست شناسی هستیم و هدف ما اینه که در مقطع ژنتیک پزشکی تحصیل کرده و با مدرک phd بتونیم اسم کشورمون رو در کل جهان مطرح کنیم، ما که هدف مون میشرفت کشور و نشون دادن قدرت علم به سایر کشور هاست ما که انتظار داریم کشور خودمون همایتمون کنه چرا باید این پیشرفت از ما سلب بشه چرا باید دست و پای ما بسته بشه و اجازه رسیدن به هدفمون بهمون داده نشه؟ چرا باعث میشید تا بیشتر جمعیت کشور به خارج از کشور رفته و اونجا ادامه تحصیل بدن و همونجا مشغول به کار بشن؟ چرا بدون فکر عمل میکنید
همه ما دانشجو ها اعتراض داریم. لطفا کمی دقیق تر رو این موضوع فکر کنید تصمیم سریع باعث بروز اشتباهات بسیاری میشود
با تشکر
پاسخ ها
رضا ارشد ژنتیک پزشکی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
بندخ اپلای کرده بودم و جواب مثبت بود. ولی می خواستم بمانم .ولی مثل این که مسئولین نمی خواهند ما بمانیم ! به هر حال ما که رفتیم !
دانشجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
4
5
خود این که از امسال این قانون اجرا بشه برای دانشجویان ارشد که ترم ها و واحد های پایانی رو میگذرونن و امید رفتن به مقاطع بالاتر رو دارن هم ظالمانه است .
عاطفه اسمعیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
4
11
با عرض سلام من دانشجوی رشته ژنتیک هستم و با این کار مخالفم چون این کار باعث می شود که جذب دانشجو به رشته های پایه مثل رشته ما کم بشود چون نظام پزشکی مزایای زیادی برای رشته ما دارد
Tannaz
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
1
8
Lotfaaan ajezane khahesh mikonam peygirii konid in haghe ma nis javabe zahmate chaandin saleye ma nis
Raha
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
3
10
این قانون نهایت بی انصافی و بی عدالتیه.این همه دانشجویی که زحمت کشیدن ترم آخر ارشد وزارت علوم اند ویا الان دانشجوی دکتری هستن تکلیفشون چیه؟؟؟
Daneshjoo
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
4
7
این کار عین بی عدالتی و بی انصافیه اخه چرا یه خورده به دانشجوها هم فکر نمیکنن و همچین کاری رو انجام میدن
نرگس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
2
7
کی گفته اوناییکه دامپزشکی خوندن تخصص رشته پزشکی بخونن ۶ سال خوندنشون با هزینه دولت تلف میشه؟اتفاقا دامپزشکا توی خیلی زمینه ها قویترن،بعدم علوم پایه دامپزشکی مشترکه با رشته های پزشکی و جز زیر گروه پزشکیه.مرزی بین دامپزشکی و پزشکی نیس،قانون ناعادلانه ایه همه که نباید پزشکی بخونن عمومیشونو.
پاسخ ها
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
بله تو همه جای دنیا دامپزشکی جزو رشته های گروه سلامت و بهداشت است....
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
5
9
ما به عنوان دانشجویان علوم پایه ی کشور خواهان برقراری عدالت هستیم. صدای ما را به مسئولین برسانید.
ابوذر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
4
11
واقع مسخرست هر کس میخوابه صبح بلند میشه یه قانون نسنجیده تصویب میکنه، خدا خیرتون نده که جوونا رو مسخره خودتون کردید، فکر کنید خودتون چند سال پشت کنکور فلان رشته PhD باشید بعد قبول بشید چند سال توی PhD زحمت بکشید به امید آینده یکدفعه یه قانون مسخره تصویب بشه! واقعا از این که موقعیتش رو داشتم و نرفتم خارج از کشور خیلی پشیمونم، اینجا هیچ چیزی stable نیست!
Arshad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
3
12
میدونید مشکل کجاست.. مشکل پزشک سالاری در وزارت. بهداشته که متاسفانه به هیچ چی هم قانع نمیشن
پاسخ ها
mahi
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
دقیقا....
این پزشک سالاری کمر همه رو خم کرده...چه بچه های علوم پایه چه بچه های پیراپزشک......علوم زشکی همه چیزشو واسه پزشکاش گذاشته و بقیه رو بی خیال شدن....انگار فقط اونا آدمند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
3
5
سلام. این قانون اساس علمی و منطقی نداره. اساس دوره ی دکتراست و کنکور دکترا. کنکور فرد رو از نظر تئوری و دوره ی دکترا هم فرد رو از نظر عملی آماده می کنه. در ضمن اگر از دو سه سال قبل این قانون رو می گذاشتن یکی که الان داره تو وزارت علوم می خونه حتی به هزینه ی رفتن به یک شهر دیگه یا پشت کنکور موندن می رفت وزارت بهداشت. الان گناه این بنده خداها چیه که کل برنامه ریزی زندگیشون بهم می خوره و آینده شون نابود میشه. این قانون بی اساس اگه هم تصویب بشه باید برای کسانی گذاشته بشه که از سال 95 به بعد ارشد قبول میشند. خواهشا به احساسات و زحمات جوانان کشورمون احترام بذاریم. ما هموطن و هم دین هستیم و مبادا که در یک فضای رقابتی راضی به آسیب به یک هموطن بشیم.
شقایق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
3
6
....... که به عمرم دیدم یه پزشک عمومی به عمرش یه سمپلر ناقابل هم دستش نگرفته اونوقت میخواد بیاد تو شاخه های تخصصی ژنتیک و ایمنی و ... کار کنه یکی نیست بگه اخه بنده خدا تو چه میدونی از سلول های ایمنی تو چه میدونی از کارای ازمایشگاهی بشین رو صندلیت و تشخیصت رو بده بمون تو اتاق عملتو ....
امین
|
United States
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
5
3
با سلام وخسته نباشد
بنده کارشناسی علوم آزمایشگاه دامپزشکی دارم چیزایی که ما یاد گرفتیم به مراتب بیشتر از یک کارشناسی علوم آزمایشگاه تشخیص طبی هست 10 جور خون آزمایش کردم از گاو گوسفند بزو اسب و شتر و پرنده گربه و سگ بگیر تا الا
آخر حال شما به این فک کنید که فیزیولوژی وساختار آدم و حیوان تقریبا شبیه هم هستن یعنی آدم هم یک حیوان ناطق هست از هر آزمایشی چند تا برای چند حیوان انجام دادیم این انصافه به ما شماره نظام پزشکی ندن خواهشا پیگیری کنید اینو لغو کنن اگه میخواستن این کارو انجام بدن بهتر بود از قبل اعلام کنن تا عمر ما هدر نره
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
3
0
اتفاقا ، جنبه منفی این مصوبه ،مافیا کردن موضوع می باشد لذا هرکسی در هر مقطعی پذیرفته شد می بایستی از پتانسیل های ان رشته استفاده کند،مگر اینکه امسال در کنکور بطور شفاف اعلام کنند تا افراد نسبت به اینده شان تصمیم گیری کنند
دوما:ما نبایستی شب از خواب بلند می شویم یک تصمیم بگیریم و شکوک اجتماعی به جامعه وارد کنیم ، مگر در همین مملکت چند دامپزشک در امتحان رزیدنتی قبول شده اند و حرفه پزشکی مشغول هستند ،بجاینکه ما نظارت مان را زیاد کنیم ،همیشه به فکر پاک کردن صورت مسئله هستم
سوما . یک نگاهی به کشورهای اطراف خود بیندازیم تا زمانیکه جلو پا خودمام را نگاه کنیم و مراقب جیب خودمان باشیم تصمیمات بهتر ااین نمی شود تمام دنیا به بین رشتهای می رود و ما دنبا تزیق تفکر منفی و ناامید کردن جوانان به جامعه و ترغیب انها به مهاجرت ....
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
2
3
سلام
در ارتباط با این مصوبه موارد زیر می بایستی مدنظر داشته باشیم
1-اولا، شب از خواب بیدار می شویم که نباید بفکر مصوبه بیافتیم و یک شوک منفی در جامعه ای ایجاد کنیم که جوانانش با مشکلات متعدی جهت پیدا کردن یک رزق حلال مواجه هستند .این مصوبا ت اثار زیان بارش برای جامعه، ار سرو سامان دادن به یک صنف بیشتر است ،که جنبه مافیای اقتصادی به خود گرفته است .
دوما ، در همه جا دنیا هرکسی در یک رشته طبق شرایط، پذیرفته می شود و ان رشته را به اتمام می رساند می بایست از مزایا ان استفاده کند چو ن اون برای همین مزایا برنا مه ریزی و هزینه کرده است ، چطور از لحاظ وجدانی اینچنین قضاوت می کنیم که فردی از رشته غیرمرتبط با هزینه هنگفت کنکور و غیره در یک رشته بالینی پذیرفته شده است حالا نمی توتند از مزایا ان استفاده کند! ، سعی کنیم، حرف ها و مصوباتی که می نویسم طوری باشد که دنیا به به ما نخندد و چراغ سبز مهاجرت به جوانان مان نشان ندهد ، و نسلهای اتی با ادبیات شنیعی از ما یاد نکنند .
3_قانون مداری را نهادینه کنیم تا کی با حرف این و اون مملکت را سرو سامان دهیم اگربر فرض این که این موضوع درستی باشد، به مجلس بفرستید تا مجاری قانونیش را طی کند ، و اجرایی شود ،
4- امروز تمام در دنیا بسمت موضوعات بین رشته ای می روند، و به این نتیجه رسیده اند افرادی که سه گرایش متفاوت دارند به مراتب موفق تر بوده اند تا انهایی صرفا در یک گرایش رشد کرده اند ،بطور مثال، شما سیتوژنتیک های برتر دنیا را رزومه شان راچک کنید ببیند چند درصد انها دامپزشک بوده اند ،یا رشته های دیگر هم بهمین صورت ، دانشجوی سراق دارم که قوق لیسانس مهندسی شیمی می باشد ، و بعد از مدتی در رشته هنر ادامه تحصیل داده است و حالا یکی از شخصیت های برتر هنری کشور می باشد ایا او می بایستی تقبیح شود، یا اگر یک پزشک بعد از هفت سال تحصیل امد در حوزه تجارت شروع به فعالیت کرد و موفق هم بود باید از امکامات اتاق بازرگانی نباید اسنفاده کند !
5-تا کی فقط به فکر جیب خودمان باشیم و دنیا را کوچک برای خودمان توجیه کنیم ! هرگز توسعه با این نوع نگاه ها اتفاق نمی افتد، و جالب است حدود هشتاد درصد مناطق ایران بدون متخصص و کارشناس ژنتیک و بیوشیمی....و مباشند و حقیقتا قابل هضم نیست که دنبال چه هستیم !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
حرفاتون درسته کاملا
اما در مورد اون نکته 4 که گفتین...منم اینو قبول دارم که توی دنیا افرادی که سه گرایش متفاوت دارند به مراتب موفق ترند...ولی این توی ایران خیلی صدق نمیکنه که اینقدر مدرک گراییه...طرف میره لیسانس میگره بعد میبینه براش کار نیس تغییر گرایش میده اصلا چیزایی که توی دوره لیسانسش خونده رو هم بی خیال میشه...توی کشور ما که کار تحقیقاتی قوی نیست که طرف چند تا مدرک داشته باشه بتونه از همش استفاده کنه همون رشته آخرش براش کار بسازه کلاهشو میندازه هوا.......
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
3
5
واقعا جهان سومي بودن لياقت ايرانه هر روز دم از پيشرفت علم ميزنن با اينكاراشون ديگه از أفغانستان هم عقب مونده تَر ميشن اين مصوبه اجرا بشه دانشجويان به بن بست نخوردن كشورهاي ديگه اي هستن كه حمايت كنن اينا همش قانون هاي.... هست الهي خدا ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
تعداد خیلی زیادی از دوستان من قضیه ی منتفی شده ی رفتنشون رو از سر گرفتند. ....
قول شما مسیر مسدود نیست. ما با هزینه ی این دولت بی برنامه تحصیل کردیم و خدمت رو به کشورهای دیگه می کنیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
2
6
این قانون رو درست پس از فرمایش رهبری مبنی بر اهمیت علوم پایه اعلام
کردن
تازه کاهش ظرفیت رشته ای چون ژنتیک پزشکی هم در مقطع ارشد نیز غوز بالا غوز بود.
من کشورمو دوست دارم و میخوام برای پیشرفتش قدمی بردارم هر چقدر که میخواین جلو پامون سنگ بنذارین که مجبور کنین بریم خارج...
سالار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
5
4
یعنی منی که با هزار امید با بهتربن رتبه ایمونولوژی دانشگاه تهران قبول شدم و از هیچکدوم از همکلاسی های آزمایشگاهیم کمتر که نه بیشترم تو زمینه ی عملی کار کردم ...حالا باید برم بمیرم ؟؟؟؟؟؟؟؟
ا
saman
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
2
7
بچه ها احتمال داره برای ساکت کردن معترضین این قانون رو فقط برای بچه های ورودی ۹۵ به بعد اعمال کنن.‌تورو خدا به این قانع نشید اگه یه قانونی ناعادلانه ست برای همه ورودی ها نباید اجرا بشه. مگه امثال من چه گناهی کردن؟ ارشد ژنتیک شهر خودمو به ژنتیک انسانی شهرستان ترجیح دادم به این امید که واسه دکتری ژنتیک پزشکی شرکت کنم. حالا که بعد از دوسال برنامه ریزی به هدفمون نزدیک شدیم باید این حرفارو بشنویم؟ وقتی دو نفر از یه فیلتر رد میشن و کنار هم توی یه کلاس میشینن و از نظر سطح علمی هیچ فرقی با هم ندارن این حرفها دیگه چه معنایی داره؟!کاش اینقدر خودخواه نباشیم. بچه های با بیس پزشکی هم خوب میدونن سطح علمی علوم پایه ها قوی هستش و چون از رقابت با ما وحشت دارن از این قانون ناعادلانه حمایت میکنن به این امید که مارو بی انگیزه کنن و از میدان حذف کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
دوست عزیز، درواقع فرق نداره که این قانون در چه زمانی اجرا بشه. حتی اون کسانی که الان دکترا هستند دارن با این قانون مخالفت می کنند. چون اعتبار یه رشته وقتی از بین بره دیگه فعالانش هم مورد توجه قرار نمی گیرند
Lilin
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
3
4
این مصوبه ... درحالیست که در همه کشورهای پیشرفته رشته های علوم پایه بالاترین رشته ها هستن!!همینجاست که فرق کشور پیشرفته و جهان سوم معلوم میشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
5
4
مایی که توی آزمایشگاه ژنتیک علوم کلونینگ انجام دادیم حق ما نیست مهر نظام بگیریم..حق بچه های بهداشته ک هیچی از ژنتیک سرشون نمیشه خرخونی میکنن میان ژنتیک...نهایته کار آزمایشگاهیشونم ادرار و مدفوع بوده..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
این قضیه آخه یه طرفه نیست..... همونطور که یه آزمایشگاهی شاید بیاد ژنتیک این اتفاق برعکسشم هست....یعنی میری سر کلاس ارشد هماتولوژی میشینی بعد از 6 تا دانشجو برای مثال دوتاشون سلول مولکولی اند ...قصد توهین ندارم ولی یه علوم آزمایشگاهی رفته توی بالین کار کرده و هماتولوژی رو بالینی حالیش میشه....این طرز حرف زدن شما ناشی از بیسوادی شماست .....ادرار و مدفوعی که شما میگی فقط یه بخش از بخش های آزمایشگاهه...بانک خون...هماتولوژی...سرولوژی و ایمونولوژی و بیوشیمی بخشای دیگه و بخشای اصلی تره آزمایشگاهه که بیشترین کارایی رو داره...
و نهایت کاریشون بیش از حد تفکر و بی سوادی شماست
من انصافا با این مصوبه برای گروه علوم آزمایشگاهی 1 که شامل ژنتیک و بیوشیمی و بیوتکنولوژی میشد مخالفم...چون بچه های علوم پایه خیلی توی این زمینه ها موفق ترند و مرتبط تره
ولی توی رشته های دیگه نه...ما توی کارآموزی یه مربی داشتیم ارشد میکروبیولوژی وزات علوم بود..واقعا در حد بالین هیچی بارش نبود...آخرش پرسنل آزمایشگاه که علوم آزمایشگاهی بودن کار میکروب شناسی رو یادمون دادند

من هم با این مصوبه مخالف بودم چون امثال این چیزا سرما پیراپزشک ها میاد و اینم ناشی ازجامعه پزشک سالار ماست....
ولی حالا با خوندن پیامای بچه های علوم پایه توی اینجا و توهیناشون فهمیدم بیشتر از این لیاقتشون نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
2
5
واقعا برای این قانون 'و این مسئولین و... متاسفام من سه سال پشت کنکور بودم و هم علوم ازمایشگاهی شاهرود و هم میکروبیولوژی شهر خودم قبول شدم ولی با علم بر وجود این قانون وارد میکروبیولوژی شهر خودم شدم....ایا این درسته؟این انصافه؟ واقعاا از نظر روحی دارم دیووونه میشم....حالم بده ....بعد از تحمل سه سال پشت کنکور بودن و شنیدن گوشو کنایه های اطرافیانم ...بازم حالا هیچی..
ایشالله روزی تمام این بلا ها سر فرزندان خودتون بیاد....
...ولی خدا جای حق نشسته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
منم وضع شمارو دارم اما تو رشته ژنتیک... :((
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
دقیقا . منم موقع انتخاب رشته ی کنکور سراسری می گفتم علوم ازمایشگاهی هم رشته هست . من برم کارشناس ازمایشگاه بشم . اون موقع ژنتیک خیلی سر تر بود . ولی نمی دونستم تو ایران اهمیت رشته ها به صنفاشون هست نه به علم افراد.
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
3
2
تمام انگلی شناسای کار بلد کشور دامپزشکن، کسی که واکسن فلج اطفال رو تو کشور ساخت دامپزشک بود میکروبیو لوزیست های حرفه ایی اکثرا از دامپزشکی اومدن خون شناسی علوم آزمایشگاه دامپزشکی فوق العاده قویه چون علاوه بر خون انسان خون چند جور حیوان هم آزمایش می کنن در ضمن علوم آزمایشگاه دامپزشکی یه رشته پیراپزشکی بعدش اکثر بیماری ها بین دام وانسان مشترکن از بیماریهای ویروسی گرفته تا بیماری های انگلی قارچی و باکتریایی داروی ضد انگل انسانی رو دامپزشکا ساختن چرا باید به ما تو رشته های بالینی کد نظام پزشکی ندن به نظر من کسی که این حرف رو زده از نعمت.. برخوردار نبوده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
6
5
ین کار خیلی پیشتر از این باید انجام می شد که متاسفانه تعلل در تصویب این قانون باعث بی ارزش شدن رشته های علوم پایه پزشکی شد.افرادی که. لیسانسشون رودر رشته هایی مث زیست شناسی میکروبیولوژی بیوتکنولوژی و حتی شیمی. تو دانشگاه آزاد خوندن دانشگاه آزادی که همه میدونن کنکورش فقط یه ثبت نام و ثبت نام همانا قبولی همانا...افرادی تو محیط کار من هستند که خودشون اذعان میکنند نزدیک 5 سال روی حتی یه برگ از کتاب رو ندیدن ولی فقط با انجام یه ثبت نام تو کنکور ارشد دانشگاه آزاد تو رشته میکروبیولوژی یا ژتتیک مولکولی و... بصورت کیلویی قبول شدن خودتونم که بهتر میدونید وضعیت آموزش دانشگاهی الخصوص دانشگاه آزادو و یه نکته دیگه اینکه این آقایون دارن از صلاحیت حرف میزنن و میگن رشته بیس مهم نیست میخوام بگم کدوم صلاحیت ?مگه غیر اینه که دانشجوی کارشناسی وزارت علوم بعد فارغ التحصیلی چون جایی برا کار جذب نمیشه به امید اینکه تو وزارت بهداشت هنوز کمی جا برا کار تو آزمایشگاه های بالینی و هیت علمی شدن مونده هجوم میارن این سمت و با یکی دوسال تو خونه بسط نشستن و خر خ نی کردن مطالب حفظیات از سد کنکور رد میشن و میان تو مقطع ارشد و دکترا در حالی که فقط حفظ کردن و هیچ درک درسی از بیس علوم پایه پزشکی ندارن و حتی تو آزمایشگاه یه سمپلر و درست نمی تونند دستشون بگیرن ولی مجوز آزمایشگاه زدن رو حق طبیعی خودشون میدونند ولی امثال من بدبخت باید تو سال 83 با رتبه 2800 کاذردانی علوم آزمایشگاهی پزشکی قبول شم و با هزار بدبختی از سد غول کنکور کارشناسی علوم آزمایشگاهی پزشکی بگذرم بعد تازه که داره درسم تموم میشه 2 سال از عمرم که باید بشینم برا ارشد رشته های زیر مجموعه رشد به ناحق تفکیک شده خودم بخونم باید روانه طرح بعد تحصیلم بشم و این آقایون زیست میکروبیولوژی دانشکاه آزاد و وزارت علوم بدبختی بچه های علوم آزمایشگاهی و بیکاری خودشون رو غنیمت و فرصت بدونن و بیان صاحب حق رشته های علوم پایه پزشکی بشن...من از دوره کاردانی پدرم تو سختی کار آزمایشگاه و شیفتای شب فرسایش در بیادو این آقایون بیان دادو هوار که سازمان نظام پزشکی داره حق آزمایشگاه زدن مارو ازمون میگیره از کی تو تعریف رشته زیست شنلسی اومده که باید آخر سر بیاد آزمایشگاه بزنه تو رو خدا دست از سر بچه های علوم پزشکی الخصوص علوم آزمایشگاهی بردارید از پاتولوژیشت بخورن از پزشکا بخورن کم نیست شما دیگه چی میخواین هر وقت گذاشتن من علوم آزمایشگاهی برم کلینیک دامپزشکی بزنم شما هم بفرمایید شماره نظام مزشکی رو حق خودتون بدونید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
این که افرادی با پارتی بازی تو محیط کارتون وارد می شن و سواد ندارن دلیل بر بی سوادی بقیه ی دانش جو های علوم پایه نیست . خود من در دوران سربازیم اگه متوجه نمی شدم کارشناس علوم آزمایشگاهی گروه خونیم رو به جای A مننفی O منفی تشخیص داده بود و پیگیری من باعث شد که مجددا تست بزاریم و حرفم رو هم بهش ثابت کردم و توی دانشگاه دولتی هم خونده بود. حالا از اشتباهات پزشکا و بقیه های اشتباهای بی شمار تون هم دیگه نیازی نیست من بگم .می خوام اینو بگم این قانون کاملا غیر عادلانه و غیر منصفانه هست و باعث می شه افرادی که سواد ژنتیک و بیوشیمی ندارند دکتراشون رو در این رشته مطالعه کنن اما افرادی که ار پایه زیست شناسی و بیوشمی و ژنتیک اونم چندین برابر این افراد می خونن از حق مسلمشون دور بشن . تنها چیزی که می توان گفت اینه که واقعا برای جامعه ی علمی کشور متاسفم که افرادی برای آینده ی جوانای این کشور دارن تصمیم می گیرن که اصلا سواد و اطلاعی از رشته های مختلف و کاربردشون ندارن. خود من با تصویب شدن این قانون دیگه یک لحظه هم به ادامه تحصیل دکترای در ایران فکر نمی کنم و اینم قول می دم در آینده در هر جای دنیا باشم اگه بتونم کاری در حوزه ی زیست پزشکی انجام بدم تاز زمانی که افراد مصوب این قانون در ایران ....محاکمه نشوند با کشورم همکاری نخواهم کرد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
اگه دانشگاه ازاد کیلویی مدرک می ده چرا رشته هایی مثل پزشکی علوم آزمایشگاهی ، پرستاری ،مامایی ، دندانپزشکی و ... که به طور مستقیم با جان مردم سر کار دارند در این دانشگاه ارائه می شه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟نکنه می خواین بگین پزشکی یا بقیه ی رشته هایی که تو دانشگاه ازاد ارائه می شن هم مال وزارت بهداشت نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
4
5
ه نظر من این قانون درسته . چرا که هیچ کس حتی اونهایی که معترضند حاضر نمیشوند که آزمایشات بستگان خودشون توسط فردی که اطلاعات بالینی ازمایشگاهی را ندارد انجام و تایید شود. از طرفی چرا باید تو مملکتی عده ای کلی سرمایه مملکت رو صرف تحصیل در رشته ای تا لیسانس و ارشد کنند و بعد وارد دکترای رشته ای شوند که هیچ ریطی به حدود 7-8 سال تحصیل قبلی اش ندارد. اگر به رشته های بالینی مانند آزمابشگاه بالینی علاقه داشتند چرا از اول وارد رشته های بالینی نشده اند؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
اتفاقا تا جایی که می دونم همه دوس دارن آزمایشاتشون توسط افراد متخصص تر انجام بشه . و حتی خود شمام اگه ی روز بخواین ی تست ژنتیک انجام بدین مطمئنم می رین پیش کسی که سواد ژنتیک بالا تری داره. بعدشم منظورتون از این 8-7 سال تحصیل بی ارتباط منظورتون کیا هستند؟؟؟؟؟؟؟؟ یعنی کسی که از لیسانس ژنتیک یا بیوشیمی یا مولکولی می خونه و دکتراشم می خواد ژنتیک یا همین رشته ها رو بخونه تحصیلش بی ارتباطه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ واقعا ادم باید خیلی بی انصاف و نامرد باشه که چنین حرفی بزنه . بعدشم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
3
7
واحدهای علوم آزمایشگاهی رو نگاه کن..
کاردانی: بیوشیمی و ژنتیک( 8واحد تئوری و عملی).
هماتولوژی وبانک خون(8 واحد تئوری و عملی). ایمنولوژی و سرولوژی(8 واحد تئوری و عملی).
انگل و قارچ(8 واحد تئوری و عملی) .
مقدمات آزمایشگاه( 3 واحد)
ویروس شناسی 3 واحد تئوری و عملی
آناتومی 2 واحد و ........
کارآموزی بیمارستان ها
طرح..
و مجددا قبول شدن در کارشناسی و تکرار همه واحدها بعلاوه هورمون شناسی و دستکاههای آزمایشگاهی بالینی و ......
کارآموزی بیمارستان و آزمایشگاههای مختلف
مجددا ازمون ارشد و واحدهای بالینی تخصصی
و آزمون دکترا و واخدهای مربوطه
لطفا عدالت داشته باشیم و به حق خودمون قانع باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
مثلا زیاد دارین می خونین ؟ سه واحد ژنتیک(ی درس) . سه واحدم بیوشیمی . هر کدومشون هم ی واحد ازمایشگاه دارن .البته اگه واقعا هم اینو بخونین و اصلا معلوم نیست با گستری وسیع علم ژنتیک استاداتون چی بهتون می گن .این اصلا در برابر واحد های ژنتیک و ییوشیمی وزارت علوم به حساب نمیاد مثلا خود من برای کارشناسی وزارت علوم درس های مرتبط با ژنتیک که خوندم شامل ژنتیک 1 و ازمایشگاه - ژنتیک 2 و آژمایشگاه - مولکولی - سیتوژنتیک - ژنتیک انسانی - مهندسی ژنتیک - بیوتکنولوژِی - مشاوره ژنتیک - کاربرد تکنیک ها در ژنتیک ، ژنوم ،ایمونوژنتیک و ... که فقط ژنتیک 1 و 2 ما با آزمایشگاهاش می شه 8 واحد. حالا به اینا اضافه کن بقیه ی درسای مرتبط مثلا بیوشیمی و فیزیولوژی و بافت و جنین و ... و ازمایشگاهایی اینها رو اونوقت کدوم قانون و می گه من نمی تونم دکترای این رشته رو بخونم و شما می تونین؟
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
3
6
بنظر من و متمعنا اکثریت اولا این مصوبه به کل باید حذف بشه.دوما اگه قراره اعمال بشه باید برای تمام کسانی که هر ساله شماره نظام خود را تمدید میکنند اعمال بشه.که در این صورت تعداد زیادی از اساتید دانشگاه رو هم شامل میشه.از اون طرف وقتی اسم این رشته ها علوم پایست پس این یعنی افرادی که علوم پایه نخوندن نباید بتونن از مزایاش استفاده کنن به خصوص پزشکاهن و نه کسانی که تحصیلاتشون علوم پایه است.
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
2
4
من متمعنم این کار بدون فکر،زیر سر پاتولوژیستها، برای حذف این رشته ها از بازار کار میباشد.اگه مانع تصویب این قوانین نشیم فردا میان میگن نمیتونید تو دانشگاها هیت علمی بشین چون پزشک نیستید!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
امروز نوبت علوم پایه است...فردا هم سراغ ما پیرا پزشکای بیچاره میان...
علوم پزشکی رو فقط برای پزشکیا ساختن...حضور بقیه بیشتر یه جور خاله بازیه
سهیلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
3
5
سلام خواهش میکنم صدای مارو به مسئولین برسونید قانونی رو دارن تصویب میکنن که به بچه های علوم پایه دیگه شماره نظام پزشکی ندن . در تمام کشورا بچه های علوم پایه بهترین جایگاه رو دارن ولی متاسفانه تو ایران بچه های علوم پایه هیچ جایگاه و اینده ای رو برای خودشون متصور نیستند متاسفانه به کرار قوانینی علیه این گروه مظلوم تصویب میشه.
کی گفته که سواد پزشک عمومی تو رشته های بیوشیمی و سلولی مولکولی و میکروبیولوژی و ژنتیک و .... بیشتره در حالی که در هر درس 2 واحد بیشتر ندارن در حالی که بچه های علوم پایه از ابتدای تحصیل تعداد زیادی واحد درسی مرتبط پاس میکنن. اگر نگرانی بر سر توان علمی که بچه ها تو ازمون ارشد و دکتری توان علمیشونو ثابت میکنن یا شایدم نگرانی سر اینه که یه وقت از حقوق و مزایای خودشون چیزی کم بشه!!!!!!
پاسخ ها
سارا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
مطمئن باشید اگه علوم پایه توی ایران مثل خارج اهمیت داشت الان همه اونایی که رفته بودن با رتبه های خیلی خوب توی علوم پزشکی و وزارت بهداشت درس میخونن میومدن علوم پایه میخوندن
من رفیقم با20 هزار رفته یکی از رشته های علوم پایه رو خونده...اونوقت من با 3800 رفتم علوم آزمایشگاهی....
اگه به قول شما علوم پایه توی ایران ارزش واقعیشو داشت الان ما هم با رتبه خوبمون علوم پایه میخوندیم ....نه رشته های وزارت بهداشت که بعد مجبور باشیم زیر دست پزشکا باشیم.... انوقت هم هرکسی از راه نمیرسید با رتبه فلان و دانشگاه آزادی و ..(قبول دارم این واسه همه بچه های علوم پپایه صدق نمیکنه ولی خدایی عده زیادی اینجوری هستند) بره رشته های علوم پایه................
رشته خود ما فقط تعداد محدودی دانشگاه آزاد داره و اونم کمه هنوز و اکثر بچه ها رتبه های خوبی دارن...توی کلاس ما که تازه دانشگاه تیپ3 بود همه رتبه ها زیر 5000 بود...فقط یه ترم پایینی داشتیم 8000 بود.... و اکثرا رتبه خوبی داشتن و درسشونم خوب بود

اگه واقعا علوم پایه توی ایران به جایگاه اصلیش رسیده بود الان عده قابل توجهی از اینایی که دارند سنگ رشته های علوم پایه رو میزنند اصلا قبول نمیشدن توی این رشته ها
عطا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
2
5
با سلام دوستانی بچه های علوم پایه هم مثل دوستان آزمایشگاهی سالها زحمت کشیدند و هزیته مادی و معنوی صرف کردند و برای تخصص تو رشته فارغ التحصيل مطالعه ووسیعی داشتند پس حق دارند از شماره نظام برخوردار باشند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
4
4
این قانون کاملا غیر منطقی و مقرضانه و نسنجیده هست .خودم من افرادی رو می شناسم که ارشد ژنتیک انسانی شهرستان قبول شدن اما در تهران ارشد وزارت علوم دارن می خونن به خاطر این که اون موقع چنین قانونی وجود نداشت و رشته ها هم کاملا شبیه همند . یعنی من تو این شبای قدر از ته دلم کسایی رو که با آینده ی جوانای این مملکت دارن بازی می کنن اونم کاملا غیر منطقی و غیر علمی نفرین می کنم . امسال حتی تو شب قدر توبه نمی کنم یا برای خودم دعا نمی کنم فقط مصوبان این قانون رو نفرین می کنم و امیدوارم تا شب قدر سال بعد به بدترین شکل ممکن تاوان بدن.
عاطفه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
4
5
تو رو خدا به اين فكر كنيد كه ما چهار سال از زندگيمون رفت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
5
6
باید کسی که دوستدار رشته بالینی هست از ابتدا در کارشناسی بالینی تحصیل کنه ، اینوکه نیم بالینی بخونی و نیم غیر بالینی نباید انتظار نظام پزشکی هم داشته باشیم
اساس کار باید بالینی باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
اونوقت کارشناسی بالینی ژنتیک چی می شه ؟ کجا داره که دوستدارانش برن بخونن؟
فرشته محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
4
3
علت اینکه ایران عزیزمون اونطوری که باید پیشرفت نکرده عدم توجه به علوم پایه اش بوده. کسی که با بیس علوم پایه وارد بالین میشه مطمئنا خیلی موفق و در سطح بالایی عملکرد خودشو نشون میده چونکه بیس علم پزشکی اش بسیار قویه. در خارج از کشور اونقدر به علوم پایه اهمیت میدن که همیشه در کاراشون موفق اند. اگر از افراد با بیس علوم پایه رشته هایی مثل؛ زیست، ژنتیک و ... ودامپزشکی وارد رشته های شاخه وزارت بهداشت میشن ومسئولین ازشون حمایت کنند ایران آباد و پیشرفته میشه. اونوقت جوونا بجای رفتن میمونن و مملکت خودشون و آباد میکنند. مسئولین محترم اگه به ایران و جوانهای ایرانی غیرت دارید رسیدگی بفرمایید. با تشکر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
6
4
اولا این که بچه های علوم آزمایشگاه درکی از واحدی به نام سلولی ومولکولی ندارن چون واحد مختصری در دانشگاه می گذاراند یا ژنتیک کلا شاید 3واحد در صورتی که مبنا وپایه رشته ی به نام ژنتیک پزشکی وبیوشیمی بالینی همین سلولی ومولکولی ست که نقطه قوت بچه های علوم پایه ست به عنوان مثال نخبه علمی ایران دکتر محمد نژاد لیسانس ایشون سلولی ومولکولیه که تمام کتاب های بیوشیمی رو ترجمه کردن خود ایشون فرمودن اساس رشته های مثل بیوشیمی بالینی بیوتک وژنتیک پزشکی همین سلولی مولکولیه
فاطیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
5
4
این مصوبه نهایت بی عدالتی در حق علوم پایس. ... چرا کسی صدای این همه جوون رو نمیشنوه.رشته هایی که ما از لیسانس داریم به طور مجزا میخونیم مثل زنتیک بیو میکروب .حالا دوستان دیگه مثل علوم ازی یا پزشکی میان تو مراحل بعدی میخونن اونا شایستگی دارن!!! بعد اظهار نامرتبطی رشته های ما رو میکنن! حداقل اونقد مرد باشین که حرف حقو بزنین نه با بی انصافی.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
4
6
اتفاقا عدم اعطای نظام پزشکی به غیر بالینی تصمیم درست بویایی، اما بایستی زودتر اعلام می کردند،وزارت بهداشت بایستی. در مقطع لیسانس از ورود، زیست وگرایش های آن و،..به آآزمایشگاه تشخیص طبی جلوگیری کند چون هم سلامت بیماران در خطر است و خیلی وقتها سو اثرش پنهان می ماند هم اجحاف به دانش آموختگان وزرات بهداشت است که بیکار مانده‌اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
این که دانش آموختگان وزارت بهداشت بیکار موندن دلیل نمی شه که افراد شایسته رو از حقشان دور کنن. شما فک می کنی کسی که از لیسانس زیست می خونه و کلی واحد عملی پاس می کنه اگه بدونه دکترای رشتش تو بهداشت قبول شه بهش مهر نظام نمی دن اصلا وارد این رشته می شد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کاش وجدان داشتین و تنها به خاطر این که این قانون به نفع شماست سعی نمی کردین با حرف های غیر واقع بینانه شعور مردم رو به بازی بگیرین. اتفاقا رشته ای که باید حذف بشه علوم آزمایشگاهی هست و به جای اون باید افراد متخصص ژنتیک ، بیوشیمی ، سلولی ، میکروب ، و ... که از لیسانس به طور تخصصی واحد های عملی و تئوری مرتبط رو پاس می کنند وارد بالین شوند . اخه کدوم منطقی می گه که مامایی و علوم ازمایشگاهی و پرستاری و حتی پزشکی می تونن دکترای ژنتیک پزشکی بخونن اما افرادی با بیس ژنتیک نتونن . وجدان واقعا چیز گرانبهاییست کاش خدا به همه ی بندگانش وجدان می داد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
3
7
ضمن سلام خواهشمندم منطقی صحبت کنید
توی کشور ایران برای آزمایشگاه بالینی . رشته علوم آزمایشگاهی داریم که مختص تربیت افرادی جهت فعالیت در آزمایشگاه بالینی می باشد . و سالانه هزاران دانشجو فارغ تحصیل میشود حالا انصافا خودتون قضاوت کنید اولویت با فارغ تحصیلان کدام رشته جهت فعالیت در آزمایشگاه بالینی است؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
کسی که علوم آزمایشگاهی می خونه باید کارشناس آزمایشگاه بشه همین . و کسی که از پایه ژنتیک و بیوشیمی و میکروب می خونه و دکتراش رو هم در وزارت بهداشت می گیره باید مهر نظام پزشکی بگیره .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
اگه منطقی ، علمی و عادلانه بخوایم قضاوت کنیم الویت با کسایی هست که از پایه دارن ی رشته ی خاص رو می خونن تا در مورد اون رشته متخصص و صاحب نظر باشن . اما اگه بخوایم صنفی نگاه کنیم الویت با کسایی هست که سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت بخواد!!!!!!! چون در هر صورت باید ی جوری نشون بدن که فارغ التحصیلاشون مشغول به کار می شن . مطمئنم اگه اینجام نمی شد باز حق ی گروه دیگه رو می گرفتن .
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
4
6
بچه های وزارت علوم هیچ دید بالینی ندارن و اگر ۲۰۰۰ واحد هم بخونن بصورت پایه میخونن نه پزشکی و بالینی متاسفم برای نظام پزشکی اگر ابن مصوبه خودشو لغو کنه و برای این مردم عزیز کشورمون که بازیچه این دوستان میشن.چطور یک زیست که آناتومی بافت بیماریهای داخلی ایمونولوژی بالینی بیوشیمی بالینی خون شناسی و... نخونده یه روز هم کورسهای بیمارستانی آازمایشگاهی رو نگذرونده میخواد نظام بگیره تاسف تاسف که این دوستان کم سواد و احساسی ما حتی به کشور خودشون رحم نمیکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
کی گفته بچه های وزارت علوم دید بالینی ندارند ؟ اصلا شما درسهایی رو که خوندن و واحد هایی رو که پاس کردن می دونین چیه ؟ بعدشم مگه این افراد پس از قبولی دکترا در وزارت بهداشت درس نمی خونن؟؟؟؟؟؟؟؟ بچه های وزارت علوم از پایه و از لیسانس دارن روی ی رشته ی خاص تمرکز می کنن و هم تئوریش رو کار می کنن و هم عملی و با گرفتن دکترا در وزارت بهداشت خیلی می تونن با سواد تر از کسایی باشن که 7 سال تا ارشد رو اصلا نمی دونن چی خوندن .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
به نظر من این کار برای برخی رشته ها مثل مجموعه علوم آزمایشگاهی 1 درست نبود ولی برای برخی رشته ها مثل هماتولوژی و ایمونو و امثال اینها کاملا درست بود....
خانوم نیهان هم که میفرمایید ما داریم میریم رشته غیر مرتبط....اگر کمی فکر کنید و کمی تحقیق میبینید که مجموعه های علوم آزمایشگاهی که هماتو و ایمونو بیوشیمی و میکروب و ویروس و قارچ و بیوتکنولوژی همه ارشد رشته ما هستند....
بله من قبول دارم در رشته ای مثل ژنتیک بچه های علوم پایه موفق ترند ولی در مورد بقیه اونا مثل هماتو و ایمونو و .... اصلا اینو قبول ندارم چون درس های تخصصی ما علوم آزمایشگاهیا هستند نه عزیزان علوم پایه...مشکل شما اینه که توی ایران ارزشی براتون قائل نمیشن(که البته اشتباهه صد در صد) و میخواید از طریق وزارت بهداشت وارد کار بشید نه وزارت علوم که متعلق به خودتونه و اونوقت دق دلیتونو سر ما میخوان خالی کنیین
امیدوارم لحنتونو هم درست کنید نیهان جان
من چندتا از بچه های علوم پایه که در آزمایشگاه کار میکردن رو دیدم....واقعا اصلا در حد علوم آزمایشگاهیا نبودن.....ببخشید اون چیزی رو که شما میگید توی سه ماه یاد میشه گرفت خوب بله به کارگر توی خیابون هم میشه همونو یاد داد...ولی مهم اپروچ ها و تشخیص ها و آشنایی کامل با تداخلات مختلف هست که یک آزمایشگاهی از پسش برمیاد(البته اگه یه علوم پایه ای هم ده سال توی آزمایشگاه طبی کارکنه اونوقت میشه به نظرش اعتماد کرد)
و این کار بالینی خیلی ارزشش بالاست
و این جمله رو که برای ما به کار بردید برای خودتون میگیم:
به همین کارشناسی علوم پایه ات برو راضی باش و اینقدر دنبال آزمایشگاه ردن نباش
...
هرچند به ماهم اجازه آزمایشگاه زدن نمیدن و باس 4 تا دکترا علوم آزمایشگاهی(هماتو و ایمونو و یبیوشیمی و میکروب) باشیم پس اینقدر توهم نزنید و قضاوت نکنید...ما اگه ادامه هم میدیم تنها امیدمون هیئت علمیه....همین و بس


هرچند همه این اختلافات کار پاتولوژیست هاست که میخوان ما رو به هم بندازن و به نفع خودشون استفاده کنن
قبلا این کار رو با ما علوم آزمایشگاهیا کردن و نظام ما رو منحل کردن
نیهان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
5
2
اینایی ک شما دارین میگین با 3 ماه کار کردن تو ازمایشگاه میشه یاد گرفت مهم اینه ک ادم چیزی و بخونه درکش کنه و براش امتحان بده
ماهم ب اندازه خودمون زحمت کشیدیم
شمایی ک اینقد میگی علوم ازمایشگاهی برو ارشد علوم ازمایشگاهی بخون دیگ
البته مشکل اینجاس ک ندارین همچین چیزی پس ب همین کارشناسی علوم ازمایشگاهیت راضی باش و اینقد دنبال ازمایشگاه زدن نباش
اگ قرار تو وارد ارشد و دکترای غیر رشته خودت بشی پس ماهم میتونیم
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
3
6
با عرض سلام
ما از مسئولین محترم خواهشمندیم که قانونی که برپایه منطق می باشد را بخاطر ناخوشایند بودن برای عده ای لغو نکنند. وگرنه سنگ رو سنگ بند نمیشه.
این همه فارغ التحصیل در شاخه های بالینی مانند پزشکی و علوم آزمایشگاهی داریم چرا باید از رشته های غیربالینی استفاده شود ( مگر تعداد بالینی ها کم است؟؟؟) قانون مطمنا براساس مدرک و استدلال منطفی تصویب شده است نباید بخاطر خواسته های غیر منطقی عده ای سست شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
واقعا که . قانون ؟ شما به.... و بی انصافی و بی عدالتی می گی قانون؟ واقعا خودت فکر کن چه استدلالی می تونه که کسی که ازلیسانس داره دروس تئوری و عملی یک رشته ی خاص رو می خونه و دکتراش رو هم وزارت بهداشت می خونه نتونه نظام پزشکی بگیره ولی کسی که تا ارشدش این درسا رو نمی خونه یا واحدهای کمی دربارش پاس می کنه بتونه بگیره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تنها می توان گفت که امیدوارم خدا جای دیگه بهت نشون بده که ما الان چه حسی داریم . ازش می خوام که چیزی که حق مسلم شماست ازتون با نامردی گرفته بشه و هیچ کی هم قبول نکنه که این حق شما بوده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
خدا حق است و بس .. این قانون کاملا درسته و شما هم بهتره تو رشته خودتون فعالیت کنید تا بهتر به مملکت خدمت کنید . انشاالله که هرچی به صلاح مردم و مملکته تصویب بشه . آخه شماها که رشتتون غیر مرتبطه. با حدود 30 واحد دکترا چی از آزمایشگاه بالینی یاد میگیرید؟ تعدادی واحد تئوری مگر برابر حدود 7سال کار عملی و کارورزی بهمراه واحدهای تئوری آزمایشگاه بالینی در بیمارستانهاست؟؟؟؟؟؟
خرداد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
3
4
این همه زحماتی که کشیدیم و درس خوندیم یعنی همش کششششک خب اینو از اول معلوم میکردین بی خودی عمرمونو تلف نمیکردیم به حق امام زمان الهی که از این بدتراش سر خودتون بیاد که با زندگی و آینده و آرزوهای جوونای بدبختی مثل من بازی میکنین.....
من نمیگم چی درسته چی غلط ولی بهتر بود این قوانین یهویی که با آینده ی مردم بازی میکنین و از اول مشخص میکردین من ۸ سااال عمرم تلف شد سر رشته ای که چند سال پیش روش برنامه ریزی کرده بودم و زحمتای زیادی هم کشید ولی کف دستمو بو نکرده بودم که قراره ده سال بعد نه تنها ارزشی برای زحمات و درس خوندنام قایل نمیشن بلکه بی سواد هم خطابم خواهند کرد تمام انگیزم واسه همه چیز مو گرفتین فکر کنم آه من برای شما کافیست......چون تمااام آرزویم فقط آزمایشگاه بود که حق من هم هس چون معتقدم کسی که قراره ۱۲ سال فقط میکروب شناسی بخونه اطلاعاتش خیلی بیشتر از دوستای پزشکی هس که فقط چند واحد درمورد میکروب خوندن
DMV
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
3
4
همین کارارو میکنن که دانشجوها میرن دیگه!
فهیمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
1
5
انشاا... که تصویب بشه و خواهد شد......حق مسلم ماست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
1
0
قایقی خواهم ساخت

خواهم انداخت به آب

دور خواهم شد از این خاک غریب

که در آن هیچ کسی نیست که دربیشه عشق

قهرمانان را بیدار کند

قایق از تور تهی

و دل از آرزوی مروارید

همچنان خواهم راند

نه به آبی ها دل خواهم بست

نه به دریا پریانی که سر از آب بدر می آرند

و در آن تابش تنهایی ماهی گیران

می فشانند فسون از سر گیوهاشان

همچنان خواهم راند

همچنان خواهم خواند

دور باید شد دور

مرد آن شهر اساطیر نداشت

زن آن شهر به سرشاری یک خوشه انگور نبود

هیچ اینهتالاری سرخوشی ها را تکرار نکرد

چاله ابی حتی مشعلی را ننمود

دور باید شد دور

شب سرودش را خواند

نوبت پنجره هاست

همچنان خواهم خواند

همچنان خواهم راند

پشت دریا ها شهری است

که در آن پنجره ها رو به تجلی باز است

بام ها جای کبوترهایی است که به فواره هوش بشری می نگرند

دست هر کودک ده ساله شهر شاخه معرفتی است

مردم شهر به یک چینه چنان می نگرند

که به یک شعله به یک خواب لطیف

خاک موسیقی احساس ترا می شنود

و صدای پر مرغان اساطیر می اید در باد

پشت دریاها شهری است

که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است

شاعران وارث آب و خرد و روشنی اند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
1
6
از نظر شما کسی که از اول کاردانی . کارسناسی. ارشد و دکترا علوم آزمایشگاهی (تئوری - عملی و کارورزی در بیمارستانها) بوده باید باکسی که فقط دکترا (اونهم در حد 30 واحد بدون کارورزی در بیمارستانها) در تک رشته مطالعه داشته باید از نظر سواد و مهارت تئوری و عملی در آزمایشگاه بالینی یکسان باشند. بله اگر شما هم کاردانی - کارشناسی - ارشد و دکترا همه مقاطع در رشته ژنتیک یا بیوشیمی و... صرفا بالینی به همراه کار عملی و کارورزی در بیمارستانها طی کرده بودین . اونوقت حرف شما درست بود ولی در غیراینصورت حرف شما بی منطق و بی انصافی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
واقعا همینطوره....... واقعا کارشناسی علوم آزمایشگاهی چند برابر از علوم پایه پزشکی هم سخت تره...... بالینش هم که ارزش خودشو داره
ارش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
4
1
جالبه واقعا زیست شناسا همین علم و از پایه میخونن مثلا من لیسانس زیست شناسی میکروبیولوژی دارم و 4 سال در باره کل میکروبا خوندیم چه اونایی که رو انسان تاثیر میزاره چه اونایی که نمیذاره بعد این رشته بخواد ارشد پزشکی بخونه مشکل دار میشه اخه بچه های علوم ازمایشگاهی چند واحد میکروب خوندن من خودم تو ازمایشگاه کار میکنم به خدا بچه های علوم ازمایشگاهی تو بخش میکروب مثل رشته های زیست شناسی مشرف نیستن نه فقط میکروب بلکه تمام شاخه های زیست شناسی مثل ژنتیک به نظر من صلاحیت دارن پزشکی بخونن چرا که حتی تو کنکور ارشد هم همیشه بهترینا بچه های زیست شناس بودن . پس لطفا الکی درباره رشته زیست شناسی نظر ندین
نیلوفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
1
1
تو همه کشورای دیگه هم اول علوم پایه مثل زیستو میخونن بلد وارد رشته پزشکی میشن،من رشتم ژنتیک بوده این واحدای ژنتیکی که ما خوندیم کدوم پزشک عمومی خونده که بخواد ژنتیک پزشکی ادامه بده،چرا همیشه بای. به نفع نظام پزشکی گرفته بشه،این عدالت نیست،کلی جوون با استعداد و مستعد بین ما هست که بخاطر بی فکری ی عده دارن تلف میشن،پزشکای مملکت هم رشته اا برای ادامه تحصیل دارن،اصلا خندا داره این حرفا چیه؟کدوم دکتر دامپزشکی هس که مهر وزارت نگیره مگه میشه اینم ی دکترای حرفه ای هس مثل بقبه.عدالت رو رعایت کنین
نسرین
|
Canada
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
2
1
چطور میتونن اینقدر راحت با آینده ی جوونای این مملکت بازی کنن؟کسی که ارشد و دکترای بهداشت تونسته قبول بشه یعنی اینی ادمیه که زحمت کشیده و لیاقت داره. چرا باید ندیده گرفته بشه اینهمه وقت و انرژی که صرف شده ؟ استعداد و لیاقت بچه های وزارت علوم چرا باید ندید گرفته بشه؟ کسی که سد کنکور بهداشت رو پشت سر گذاشته حتما پشتکار داره و میتونه خودشو بکشه بالا.این مجوزیه که خودشون برای ورود بچه های علوم به بهداشت دادن.اگه قراره با تصویب این قانونا با اینده ی ما بازی کنید خب از همون اول اجازه ورود نمیدادین که ادم با هزار امید وارد این رشته ها نشه. وگرنه دلیل وارد شدن ماها به رشته های بهداشت چی میتونسته باشه؟اینکارو نکنید که ظلمه.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
1
2
سلام. هیچکدوم از علوم آز ها ادعای ژنتیک ندارن و حق تاسیس آز ژنتیک هم ندارن. لطفا هی نگید چرا علوم آز می تونه ژنتیک بزنه. همانطور که از اسم رشته پیداست علوم آزمایشگاهی . این رشته قبلا دکتری علوم آز بود و رءیس آز هم علوم آز بود. اما پاتولوژیستا آنرا حذف کردند . این شماره نظام هم بجز برای رشته ژنتیک تقریبا بدرد هیچکس نخواهد خورد چون 4 تا پی اچ دی مختلف باهم میتونند یک آز تشخیص طبی (و نه ژنتیک) بزنن که اصلا برای کسی 4 شریک صرف اقتصادی نداره تازه اگه باهم اخلاقا این همه دکتر جور باشن. همه بدنبال هیءت علمی شدن هستن پس نگران نباشید . این هم یک بازی هست که پاتولوژیستا در آوردن تا بین علوم آز و علوم پایه تفرقه ایجاد کنن تا حکومت کنن . این رو بگم که دلیل کم قبول شدن بچه های علوم آزمایشگاه در ارشد و پی اچ دی اولا تعداد کمتر اونا در مقایسه با تعداد زیاد زیست شیمی میکروب .... و دوما جذب شدن بچه های آزمایشگاه بعلت وجود شغل هست. خود من در تمام مقاطع هم کار کردم هم خوندم ضمن اینکه رتبه 1 ارشد کشور شدم.دانشجوی سال آخر پی اچ دی با لیسانس علوم آز.
رضانیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
0
1
اگر هدف شما ارتقا کیفیت سلامت افراد جامعه است ، این مشکل راه حل منطقی تری دارد . شما میتوانید طول دوره عملی و کارورزی را برای دارندگان کارشناسی وزارت علوم ، در طی دوره دکترا بیشتر اعلام کنید . صادقانه بگویم " فارغ التحصيل دکترای وزارت بهداشت که سابقه تحصیل در رشته علوم پایه را دارد ، به مراتب بار علمی بالاتری را به همراه خواهد داشت که این میتواند او را برای خدمت به سلامت هموطن هایش آماده تر کند"
متاسفم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
0
0
سلام
میشه یکم فکر کرد ولی چه فایده ....
اگه شماره نظام پزشکی نمیدین پس چرا تو دفترچه اسم رشته هایی که میتونن تو اون رشته ی وزارت بهداشت شرکت کنن نوشتن .
خوبه هممون از یه فیلتر عبور میکنیم این حرفا چیه ما هم همون درسی رو میخونیم که دانشجو های وزارت بهداشت میخونن .
آخه کو عقل واقعا کو .....
ینی واقعا متاسفم که خودتونم میبرین زیر سوال
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
0
3
سلام
" مهدی" راست میگه
این بازی پاتولوژیستهاست فریب نخورید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
دقییییییییییییییییییییییییییییییییییقا
نسیم
|
France
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
0
0
دوستان میشه واضح برای من توضیح بدین.من دارم دانشگاه ازاد میکروبیولوژی میخونم کارشناسی هستم.میخوام بدونم من میتونم برای ارشد وزارت بهداشت امتحان بدم و اگر قبول بشم و ادامه تحصیل بدم تا دکترا.به من شماره نظام میدن یا نه؟لطفا جواب منو بدین .خیلی ناراحتم.ممنونم.
behzad
|
United States
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
0
1
زیست شناسیو همیشه از هر حقی محروم کردن تو جامعه ی ایران ارزشی برا علوم پایه قائل نیستن باید بری دکتر بشی تا حرفت برو داشته باشه اخه بگو پدرصلواتی همون پزشکیم رو مدار زیست شناسی وعلوم پایه میچرخه چطور به دکترای تغذیه یا ارشد تغذیه با پایه کارشناسی زیست مجوز نمیدین؟نمیگین طرف تو عرصه کار کرده خوب بدین یه 40 روزم مابریم تو بیمارستان عرصه باشیم اگه مجوز دادن به اینه والا بخدا عرصشونم دیدیم چقد.... واقعا شرم اوره.ارشد تغذیه هستم با پایه زیست شناسی
ناشناس
|
United States
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
0
3
سلام تنها رشته ی که لیاقت دریافت شماره نظام داره دامپزشکی و علوم ازمایشگاهی هستش
نگین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
1
0
کسانی که این مصوبه رو مطرح کردن از دروس علوم پایه بی خبرن
در ضمن از اول که داشتیم انتخاب رشته کنکور میکردیم من میدونستم تو دکترا به من نمره پزشکی نمیدن از اول این رشته رو نمی خوندم من با در نظر گرفتن ادامه تحصیل در این رشته وبازار کاری اون این رشته رو انتخاب کردم واین ظلمه به علوم پایه هاست
سحر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
1
1
دوستی گفته بود بچه های علوم پایه کار با سمپیلر بلد نیستن
عزیزم نه تنها کار با سمپیلر رو بلدم میتونم نصف مشکلات ژنتیکی تو رو هم با کار عملی که صرفا تو آز ژنتیک از استادم یادگرفتمو برات پیاده کنم
کار با تک تک دستگاههای آزمایشگاهیو... رو خیلی بهتر از شما بلدم
شما علوم آزمایشگاهیا که در حد لیسانس الحمدالله شغل دارین یادم میاد کاردانی علوم آز قبول شدم تو انتخابای بعدیم نرفتم چون می دونستم با ژنتیک هم میشه ارشد ودکتری ژنتیک پزشکی خوند
گفتم چرا کاردانی بخونم
یک دوستی گفته دانشگاه آزاد علوم پایه ش اله وبله
دوست من آزاد هر کی انتحاب اول علوم آز میزد با معدل 14 هم دوست خودمن تو علو آز قبول شد آزاد پس این مختص علوم پایه نیست.
چقد بی رحمی تو این مملکت متاسفم
بچه های علوم آز به جای اینکه از گرفتن حق بچه های علوم پایه به ناحق خوشحال باشین درس بخونین خدا جای دیگه میذاره تو کاسه تون
پرچم علوم آزمایشگاهی بالا
|
United States
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
0
4
برید جمع کنید بابا ... ی دانشجوی علوم آزمایشگاهی صدو خورده ای درس بالینی وآزمایشگاهیو داره پاس میکنه ی چیزی از بالین سرش میشه.. الان شما دانشجوهای رشته ای غیر مرتبط به بالین ی خونگیری ساده بلدین ؟ اون رفیقمونم ک میگه کار ما علوم آزمایشگاهیا فقط ادرار و مدفوعه پاشه بره دو تا از این ادرار مدفوع هارو ببینه , ببینه چیزی .... ؟دانشجو ها علوم پایه باس برن تو دانشگاه ها درسشونو بدن نهایتا ..اونارو چه به بالینو شناسه نظام پزشکی ... به خود ما علوم آزمایشگاهیا الان شناسه نمیدن بیان به شما ها بدن ؟خنده داره دیگه
مینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
0
1
سلام من ترم اخر علوم ازمایشگاهی ام رشته واقعا سختیه.من به بچه های زیست کار ندارم اما واقعا ناعادلانه است این مصوبه پزشک سالاریه دوستان منی که لیسانسم ازمایشگاهه ارشد تغذیه بخونم یعنی شماره نظام نمیدن هرکی اطلاع داشت توی تلگرام ب شماره09901667642 خبر بده ممنون
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
1
1
زیاد خودتونو خسته نکنید امروز نوبت علوم پایه
فردا نوبت ما پیراپزشک ها
آخه این همه پزشکی که دانشگاه ها گرفتند رو که نمیخوان بیکار بزارن....
ما رو از کار بیکار میکنن
این رویه همچنان ادامه خواهد داشت
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
0
3
خب طبيعيه چون پزشك بيشتر درس خونده.بعد اون هم علوم ازمايشگاهي ها بيشتر درس خوندن.طبيعيه كه اونا از منفعت هاي بيشتري برخوردار باشن.رشته هاي علوم پايه رتبه هاي كنكور كمتري داشتن پس حق برابري با پزشكي و علوم ازمايشگاه كه اينقدر زحمت كشيدن رو ندارن.و سلام
مريم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
0
0
كاردان علوم ازمايشگاهي ميشناسم كه طرحشم يه جاي نامربوط گذرونده بود به من ميگفت سديمان چيه؟؟؟؟؟ حالا الان تو بهترين بيمارستان استخدامه، مني كه چهار سال تو تمام بخشهاي ازمايشگاه كار كردم با تمام دستگاهها مسلط هستم با زبان انگليسي مسلط و حتي مسلط به نمونه گيري نوزاد و بزرگسال ، با مدرك ارشد ، حالا هر جا ميرم دنبال كار ميگن فقط بايد علوم ازمايشگاهي باشي ، الان ميخوام دوباره كنكور بدم واسه علوم ازمايشگاهي ، چون ارشد ژنتيكم تو بهترين دانشكاهها واسش تره هم خرد نميكنن ، خوندن واسه دكتراش بزرگترين اشتباهه، كاردان علوم از داشته باشم تا دهن اينارو ببندم واسه من قبولي تو رشته علوم ازمايشگاهي خيلي راحتتر از ارشد ژنتيك پزشكي دانشگاه تهران بود!!!!! حق ما بچه هاي علوم پايه تو اين مملكت فقط بي كاري!!!!!!
آنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
0
0
سلام من ارشد ژنتیک وزارت علومم خدا لعنت کنه .. علم از پایه شروع میشه همه چیز رو میگیرن میدن به .. تکلیف ما چیه ؟ این قابل توجه هست تمام افرادی که در علوم پایه تحصیل کردن به صورت رسمی یک گروه تشکیل بدن و با مدارک به دیوان عدالت اداری مراجه کنن و حقشون رو با دادگاه از وزارت علوم و بهداشت بگیرن ، وزارت علوم فقط داره پول مردم رو بالا میکشه دردی که خورده به جون ماها
پری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
0
0
من تازه ترم ۴کارشناسی بیوتکنولوژیم.. نابود شدم با این نظرات.. چ خاکی بریزم سرم؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
0
0
دوستانی که با حرفاشون زحمت چندین ساله ی مارو زیر سوال میبرن کافیه خودشونو جای ما بذارن آیا حاضر بودن 6 سال از عمرشونو بذارن ارشد فلان رشته وزارت بهداشت رو بگیرن اونم با پایه وزارت علوم آیا این منصفانه است الآن به اون بگن برای تو کار نداریم 6 سال از عمر کم نیست ؛ علت تغییر گرایش ما هم دقیقا وضع جامعه است ؛ جامعه ای که فقط به وزارت بهداشتیا اهمیت میده و مثلا رشته ای مثل دامپزشکی رو با اینکه از خود رشته پزشکی هم سخت تره پس میزنه یا مثلا یسری رشته های دیگه رو از ما چه انتظاری میتونید داشته باشید که بقیه عمرمونو ما هم وزارت بهداشتی نباشیم ؛ ولی این واقعا منصفانه نیست حالا هرجا سراغ کار بری مدام بیست رو به رخت بکشن و زحمت چندین سالت رو زیر سوال ببرن ؛ اگه انقد رشته ای مثل دامپزشکی برای ایرانیا بد بود و فک میکنن این رشته جایگاهی نداره چرا پس این همه فارغ التحصیل این رشته رو بیرون میدن ؟ من که واقعا روحیه م بهم ریخته که چرا باید این همه بی عدالتی ببینیم و چاره ای جز سکوت نداشته باشیم ؛ از دکترا گرفتن هم با ندادن شماره نظام ناامیدمون کردن ؛ این واقعا انصاف نیس کاش این قانون تصویب بشه یه فکرم به حال شغل ارشدایی با اوضاع ما بکنن که رفتار کنونیشون واقعا ظلمه در حقمون
mehrdad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
0
0
الان من گیج گیج شدم ینی زیست شناس هم شده جزء علوم پایه بعد ما که این همه زحمت کشیدم ینی پشم ینی رشته ی علومو با زیست مقایسه میکنین بعد طرف از زیست باید بیاد علوم ازمایشگاهی تازه واسه همین خاطر مهر ماروهم ازمون بگیره عجب بابا
mehrdad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
0
0
الان من گیج گیج شدم ینی زیست شناس هم شده جزء علوم پایه بعد ما که این همه زحمت کشیدم ینی پشم ینی رشته ی علومو با زیست مقایسه میکنین بعد طرف از زیست باید بیاد علوم ازمایشگاهی تازه واسه همین خاطر مهر ماروهم ازمون بگیره عجب بابا
راد
|
Germany
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
0
0
لطفا گیج نشید
راد
|
Germany
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
0
0
من نمی دونم چرا هر کس فکر می کنه خودش زحمت کشیده،بنا به انتخاب مثل رود هر کس تو یه رشته جریان داشته،و نهایتا بر اساس تصمیم کارشناسان یه سری رودها باید با هم یه سد رو تشکیل بدن به نفع همه هست،این همه رجز نخونید،بر اساس توانایی همون بچه های زیست که شما تشخیص نمیدید و افراد متبحر تشخیص دادن یه سری مصوبه ها اجرا میشه به جای خراب کردن نام رشته های دیگه کار خودتون رو به درستی انجام بدید
بیتا
|
France
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
0
0
باسلام یک جانبه برخورد نکنید الان تمام دانشگاه های غیرانتفاعی حتی اونایی ک غیرمجازشدن رو واسه زیستو شاخه هاش پذیرش میکنه بعد منی ک اینهمه پشت کنکور موندم و کلی فشار رو تحمل کردم بیام با اونا تو ی کنکور شرکت کنم؟این مسئله از بیخ مشکل داره حتی نباید اجازه بده غیروزارت بهداشتیا بیان وارد بشن ک باعمرشون بازی بشه اوناهم کنکور وزارت علوم بدن دگ بارتبه ی ۲۰۰۰نیومدم علوم بخونم با یکی ک رتبش معلوم نیی چنده تو ی رقابت شرکت کنم
#حمایت از حق آزمایشگاهی ها
#احیای دکتری حرفه ای علوم آزمایشگاهی
#نه به غیرمرتبط ها
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: