کد خبر: ۱۱۲۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۴ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 20
شفاآنلاین :اجتماعی >سلامت >عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه برخورد وزیر بهداشت در خصوص طرح تحول سلامت مانند برخورد احمدی نژاد با بودجه بوده است، گفت: تحقیق و تفحص از طرح تحول سلامت کلید خورده است.
به گزارش شفاآنلاین، نادر قاضی‌پور در نشست علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل ۲۹ آن گفت: برخورداری از تامین اجتماعی از نظر بازنشستگی، بیکاری، پیری، ازکارافتادگی، بی سرپرستی، در راه ماندگی، حوادث و سوانح و نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبت های پزشکی به صورت بیمه و غیره حقی است همگانی و دولت مکلف است طبق قوانین از محل درآمدهای عمومی و درآمدهای حاصل از مشارکت مردم ، خدمات و حمایت های مالی فوق را برای یک یک افراد کشور تامین کند.

وی ادامه داد: متاسفانه اقدام وزیر بهداشت در طرح تحول سلامت مانند برخوردی بود که احمدی نژاد با بودجه کرد و به ایجاد اختلاف شدید طبقاتی بین پزشکان منجر شد.

قاضی پور افزود: ما به استناد ماده ۲۱۴ آئین نامه داخلی مجلس طرح تحقیق و تفحص از طرح تحول سلامت را تقدیم کرده ایم از این رو درخواست داریم دستور بدهید تا این تفحص در دستور کار کمیسیون بهداشت و درمان مجلس قرار بگیرد.

دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر، گفت: نیازی به طرح اخطار در این باره نبود اما موضوع تفحص از این طرح را پیگیری می‌کنیم.‌

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: