کد خبر: ۱۱۰۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 03
استون هنج، انگلیس



طبق افسانه ها این بنا توسط جادوگری به نام مرلین ساخته شده است. در واقع استون هنج سال ها پیش از زمان پادشاه آرتور بناشده. اما سوال اینجاست که چگونه در آن زمان توانسته اند این سنگ های وزین را از معدن سنگی که صدها کیلومتر فاصله داشته است به این مکان حمل کنند. هدف ساخت آن هنوز مشخص نشده است.



بعلبک، لبنان



این بنای قدیمی صدف ویرانه های شهری است که زمانی بسیار موفق بوده است. نکته ای که عجیب است این است که رومی ها تکنولوژی که بتواند این سنگ های چندین تنی را روی هم قرار دهد نداشته اند.



نیوگرنج، ایرلند



این بنا در قرن هفدهم کشف شده است اما تحقیقات درباره آن سه قرن پس از کشف آغاز شد. حفریات نشان داده اند که این نوعی چرخ دستی با قطر قابل توجهی است که قدیمی تر از اهرام مصر می باشد.باستان شناسان در وسط این اثر تاریخی مقبره ای یافته اند. پرتو نور تمام داخل این بنا را روشن می کند. بر اساس خرافات این مکان راهی است به شهر جن و پری ها.



گورهای باستانی دلمن قفقاز شمالی، روس



در سرازیری کوه ها خانه های کوچکی از سنگ های صاف ساخته شده اند. روی این سنگ ها حفره هایی قرار دارد که می توان آن ها را پوشاند. حقیقت شگفت انگیز در مورد این بنا نیز سنگینی سنگ ها می باشد که چندین تن هستند اما طوری کنار یکدیگر قرار گرفته اند که هیچ درزی در آن ها وجود ندارد. عمر این بناها ۵۰۰۰ سال است. برخی از این گورها خاصیت درمانی دارند.



معبد تیکال، گواتمالا



یکی از بزرگترین زیستگاه های تمدن مایا در این جنگل سبز مخفی شده است. استخرهای مصنوعی، زمین توپ بازی و قصرها. مرکز توجه در این بنا روی قصرهاست که میدان شهر را تشکیل داده اند. نظریه های مختلفی درباره علت ساخت این بنا وجود دارد: ساختمان های مذهبی، مراکز تحقیق، قبرستان ها و…دلیل نامگذاری آن هم نامشخص است اما نام مستعار دیگری هم دارد ” شهر صداها” حتی پچ پچ ها هم در این بنا می پیچد.



پترا، اردن



آشیانه ای به یادماندنی به ارتفاع ۹۰۰ متر بالای سطح آب در میان سنگ ها مخفی شده است. استادانی که این بنا را ساخته اند توانسته اند با صبر زیاد سنگ ها را به این شاهکار تاریخی تبدیل کنند.



سنگ های اسرارآمیز کاستاریکا



کسانی که این سنگ ها را کشف کرده اند معتقدند که درون آن ها طلا مخی شده است. برای این که توریست ها بتوانند از آن ها بازدید کنند آن ها را در میدان شهر قرار دادند. به خاطر حرکت دائمی آن ها نمی توان تاریخ دقیقی برای آن ها تعیین کرد. نظریه ای که می گفت آن ها از آب نشات گرفته اند درست نبود. اما این سنگ ها در واقع چه هستند؟ سمبل سیارات یا نشان مرزها؟



ارتش تراکوتا، چین



آرامگاه Qin Shi Huang مجسمه بیش از ۸۰۰۰ سرباز و اسب جنگی را در خود نگه داشته است. تمام آن ها یکجا توسط حاکم شهر بدون هیچ سنتی به خاک سپرده شدند. تمام این مجسمه ها از یکدیگر متفاوت هستند. بر اساس افسانه ای قدیمی این سربازها همراه با امپراطور به خاک سپرده شدند تا در دنیای پس از مرگ نیز همراه او باشند.



آنگکور وات، کامبوج



اروپائی ها تا قرن نوزدهم از وجود این معابد اطلاعی نداشتند. این معابد توسط مردم امپراطوری خمر ساخته شده است. این بنای تاریخی به حدی متراکم است که به سختی می توان درزهای آن را مشاهده کرد. سنگ های آن به شدت صاف و صیقلی هستند. این مجموعه معابد طوری ساخته شده اند که از هر سمت فقط سه معبد دیده می شود. منظره این بنا در روزهای بارانی بسیار خیره کننده است. نهر آب وسیعی که در آن جا هست آنگکور وات را تبدیل به جزیره ای در میان اقیانوس کرده است.



تیمبوکتو، مالی



طبق افسانه ها این شهر توسط مردی به نام بوکتو و خدایش تیم ساخته شده است. بوکتو شخصت مهمی در داستان های قرون وسطی می باشد. بوکتو به همراه گروهی از جنگجویان جهت تسخیر شهر آفریقایی الدورادو عازم جنگ می شوند و تا زمان برگشت فرانسویان شهر آن ها را به اشغال در می آورند.  اکنون انسان های زیادی که عاشق ماجراجویی هستند مجذوب معماری منحصر به فرد مساجد این شهر شده اند.



مجسمه های جزیره ایستر، شیلی



مجسمه های عظیم موآی در ساحل اقیانوس آرام می باشند. این مجسمه ها از مکانی به مکان دیگر انتقال یافته اند. این مجسمه ها روی سکوهای انجام تشریفات قرار دارند که وزنشان از خود مجسمه ها سنگین تر است. انسان هایی که می توانستند تحوه جا به جایی این مجسمه ها را نسل به نسل منتقل کنند توسط تاجران برده سال هاست که مرده اند. تنها یک راه برای کشف معمای این جزیره باقی مانده است نگاه کردن به این مجسمه های خاموش و هنوز هم کسی نمی داند که چگونه از این مجسمه ها استفاده می کردند بناهای تاریخی اسرارآمیز



مجسمه ابوالهول در جیزه، مصر


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: