کد خبر: ۱۱۰۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۹ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 30
شفا آنلاین>اجتماعی> بر اساس آمارهای سازمان پزشکی قانونی از ابتدای سال جاری تا پایان تعطیلات نوروزی، 967 شهروند در حوادث رانندگی در کل کشور جان خود را ازدست‌داده‌اند.
به گزارش شفا آنلاین،به نقل از سپید آماری که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک نفر، معادل یک‌دهم درصد کاهش‌یافته است. روند نزولی که باید به فال نیک گرفته شود، اما یک‌دهم درصد، کاهش چندان محسوسی نیست که چنگی به دل بزند و حائز اهمیت باشد.

از همین‌رو است که از آمار تلفات ناشی از حوادث رانندگی در جاده‌های کشور همچنان خبر خوشی به گوش نمی‌رسد و همچنان زنان و مردان بی‌شماری در پی یک‌لحظه غفلت یا بی‌توجهی خود یا سایر رانندگان قربانی این سوانح می‌شوند. هرچند که بر اساس آمارهای جدید پلیس راهنمایی و رانندگی، بخش قابل‌توجهی از تصادفات رانندگی مربوط به معاینه فنی خودرو و بروز نواقص فنی در سرعت‌های بالا است و در این میان خودروی پراید جایگاه اول را از آن خودکرده است.

 اما نکته حائز اهمیتی که آمارهای سال جاری از آن خبر داده، رشد 50درصدی مرگ‌های ناشی از بروز تصادفات در جاده‌های خاکی و روستایی بوده که در نوع خود کم‌نظیر بوده است. همچنین اینکه ضربه به سر عامل مرگ بیش از نیمی از حادثه‌دیدگان در سوانح رانندگی بوده است.

بیشترین تصادفات در جاده‌های برون‌شهری
       بر اساس جدیدترین آمارهای سازمان پزشکی قانونی، در نوروز امسال، ۹۶۷ شهروند قربانی سوانح مختلف رانندگی در حوادث جاده‌ای شده‌اند و جانشان را ازدست‌داده‌اند. آماری که نسبت به متوسط روزانه ایام مشابه در سال گذشته از کاهش یک مرگ در جاده‌های کشور حکایت دارد. اما نکته حائز اهمیت آن است که بر اساس آمارها، همچنان تصادفات برون‌شهری نسبت به سوانح درون‌شهری جان شهروندان بیشتری را گرفته است، هرچند که آمار تصادفات منجر به فوت در جاده‌های خاکی و روستایی ۵۰ درصد رشد داشته و بر اساس آخرین آمارهای سازمان پزشکی قانونی، تعداد متوفیان تصادف در جاده‌های برون‌شهری 9/3درصد و در بخش درون‌شهری نیز 4/2درصد کاهش‌یافته است.

       همچنین بر اساس این آمارها مشخص‌شده است که در نوروز امسال 9/68درصد کشته‌های حوادث رانندگی مربوط به جاده‌های برون‌شهری بوده که معادل ۶۶۶ شهروند می‌شود. 3/21درصد از تصادفات منجر به فوت نیز درراه‌های درون‌شهری رخ‌داده و جان ۲۰۶ شهروند را، چه زن و چه مرد، گرفته است. همچنین 3/9 درصد متوفیان تصادفات راهنمایی و رانندگی در جاده‌های خاکی و روستایی که معادل۹۰ شهروند می‌شود، ازدست‌داده‌اند. نیم درصد سوانح رخ‌داده نیز که منجر به فوت 5 شهروند شده است نیز در مکان نامعلوم رخ‌داده است.

هفتم فروردین‌
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: