کد خبر: ۱۰۹۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 29
شفا آنلاین>اقتصادی>بیمه و بانک>در پایان معاملات هفته منتهی به پنج خرداد ١٣٩٥، شاخص کل با ٤٤٠ واحد افزایش نسبت به هفته قبل، به رقم ٧٦هزار‌و‌٨٥٣ واحد رسید. در چهار روز کاری این هفته ارزش کل معاملات سهام و حق تقدم به هشت‌هزار‌و ٤٤٨ ‌میلیارد ریال رسید که نسبت به هفته قبل حدود پنج درصد کاهش یافته است.

به گزارش شفا آنلاین،در ضمن تعداد سه‌هزارو ٦٥٣ ‌میلیون سهم در ٢٩٥‌هزار دفعه معامله شد و به ترتیب ٢٧ درصد و ١٥ درصد کاهش را نسبت به هفته گذشته تجربه کردند. براین‌اساس تعداد ٥٨٩هزارو ٤٤ برگه اوراق مشارکت به ارزش ٥٩١‌میلیارد ریال معامله شد که به ترتیب ١٤ و ١٢ درصد افزایش را نسبت به هفته گذشته نشان می‌دهد.


در هفته جاری ابزار پزشکی، اپتیکی و اندازه‌گیری با ١٦ درصد، ساخت دستگاه‌ها و وسایل ارتباطی با شش درصد، ماشین‌آلات و تجهیزات با چهار درصد، خودرو و ساخت قطعات با چهار درصد و شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی با ٢٥,١٦ درصد بیشترین تغییر مثبت در شاخص را نسبت به سایر گروه‌ها به خود اختصاص دادند. در هفته گذشته ضمن عرضه اولیه سهام یک شرکت در بازار اول فرابورس ایران، حجم و ارزش خریدوفروش‌ها در بازار پایه در مقایسه با هفته پیش از آن با افزایش مواجه شد. براساس اطلاعیه سازمان بورس مبلغ کل مجوزهای ارائه‌شده به شرکت‌های سهامی عام برای انجام افزایش سرمایه در دوماهه سال ٩٥ معادل ١٣هزارو ٧٧٩ میلیارد ریال است. براساس مجوزهای صادر، ٥١ درصد افزایش سرمایه‌ها از محل مطالبات حال‌شده سهام‌داران و آورده نقدی و مابقی از محل سود انباشته و اندوخته‌ها تأمین شده‌‌اند.


شرایط این روزهای بورس خبر از تثبیت وضعیت جدیدی در بازار می‌دهند که مطابق آن شاخص‌ها متعادل هستند و حجم مبادلات ثابت است. این‌طور که شواهد نشان می‌دهد، گرایش بازار به سمت تک‌سهم‌های کوچک افزایش یافت و برخی بر این سهام تمرکز کردند. سهام اصلی گروه خودرو کماکان همراه با نوسان ناشی از ابهام امکان افزایش سرمایه ناشی از تجدید ارزیابی هستند. گروه پالایشگاهی و بانکی این روزها تحرکات درخورتوجهی داشته‌ است. خبر تغییر ریاست سازمان و کاهش دستوری سود بانکی تا ١٠ درصد نیز، ازجمله شایعات مهم هفته گذشته بوده است؛ به‌هرحال شرایط شاخص بیانگر تثبیت و کاهش شیب منفی است و از نوسانات درخور توجه پیش از عید، خبری نیست و درکل این روزها پیش‌بینی بسیار سخت است.شرق


مجتبی شهبازی-مدیر معاملات کارگزاری بانک پاسارگاد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: