کد خبر: ۱۰۹۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 26
شفا آنلاین>سیاسی>منتخب مردم تهران گفت: فراکسیون امید با ریاست عارف به دنبال تحقق شعار امید آرامش و رونق اقتصادی است.

به گزارش شفا آنلاین،محمود صادقی اظهار کرد: اولویت کاری از منظر فراکسیون امید تحقق بخشیدن به شعار امید، آرامش و رونق اقتصادی است. از نظر اجرایی نیز رونق اقتصادی در دستور کار قرار می‌گیرد، اما برای رسیدن به هدف باید برنامه‌های عملیاتی داشته باشیم.

وی ادامه داد: با رویکرد رونق اقتصادی باید برنامه ششم را مدنظر قرار بدهیم. این برنامه باعث خروج از رکود خواهد شد. به احتمال زیاد یکی از برنامه‌های مهم ما، اصلاح برنامه بودجه سال 95 خواهد بود که برخی از احکامی که می‌توانست اقتصاد را از رکورد خارج کند و در این مجلس رای نیاورد را مورد اصلاح و بازنگری قرار دهد؛ تا از نیمه‌های سال بتوانیم شاهد رونق اقتصادی باشیم.

این منتخب مردم تهران گفت: برنامه اصلاح‌طلبان در پنج محور منتشر شده است و اگر همین محور ما مورد توجه قرار بگیرد می‌تواند به یک توسعه متوازن و پایدار در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و محیط زیست تبدیل شود.

وی ادامه داد: هم در بعد قانون‌گذاری و هم در بعد نظارتی یکی از اولویت‌های ما احیای جایگاه مجلس خواهد بود. در دوره‌های اخیر با توجه به روابطی که قوه مقننه و مجریه داشته، مجلس از حدی که در قانون اساسی برایش پیش‌بینی کرده، کاهش پیدا کرد، باید آسیب‌شناسی کرد و ببینیم چه موانعی برای اجرای نقش نظارتی مجلس وجود داشته است که با رفع آن آسیب‌ها بعد نظارتی کم می‌شود.

صادقی با اشاره به ترکیب هیات رییسه مجلس دهم گفت: نگاه کلی ما این است که این موضوعات باید از سیاسی کاری‌ها به‌دور باشد.

وی افزود: عارف از توانمندی سطح بالایی برخوردار است که بتواند انتظار رای‌دهندگان را برآورده کند. مردم در مجلس دهم با رای خود با صدای بلند اعلام کردند که خواهان تغییر و تحول هستند و عارف نماد این تغییر است.

صادقی ادامه داد: عارف از لحاظ شخصیتی، دارای شخصیتی جامع و کم‌نظیر است. سوابق بالای علمی و اجرایی دارد. ایشان با حکم مقام معظم رهبری عضو مجمع تشخیص مصلحت و به لحاظ شخص حقیقی و حقوقی مورد اعتماد ایشان هستند.

این منتخب مردم تهران تصریح کرد: عارف با این ویژگی‌هایی که دارد می‌تواند نوعی همگرایی ایجاد کند و با اخلاق‌گرایی که دارد مجلس اخلاق‌محور و قانون‌مدار را با همکاری نیروهای دیگر مجلس پایه‌گذاری می‌کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: