کد خبر: ۱۰۹۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 24
متخصص پوسـت، مو، زیبایی و لیزر در گفتگو با شفا آنلاین هشدار داد:
شفا آنلاین- متخصص پوست، مو، زیبایی و لیزر با تأکید براهمیت انجام بوتاکس توسط متخصصان پوست هشدار داد: مراجعه به افراد غیر متخصص و آرایشگاه ها برای انجام بوتاکس عوارض جدی در پی خواهد داشت.
دکتر فرح وکیل در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهارکرد: در بوتاکس نوع داروی مصرفی خیلی مهم است.حال آنکه اکثر همکاران عمومی از داروهای چینی استفاده می کنند که بسیار خطرناک و پرعارضه است.

وی ادامه داد: از طرفی دیگر امکان دارد که این بوتاکس ها با مواد چینی آلودگی ویروسی برای بیمار در پی داشته باشند در حالی که به جز استفاده از داروی با کیفیت؛ تکنیک بوتاکس هم بسیار حائز اهمیت است و به دلیل تخصصی بودن کار، تنها متخصصین این امر قادر به انجام آن هستند.

وی هشدار داد: در مواردی که بوتاکس توسط غیر متخصص پوست انجام شده متأسفانه بیمار دچار دو بینی، افتادگی پلک و فلج صورت می شود. حال آنکه در پی استفاده از داروهای چینی شاهد فلج های گسترده تری هم هستیم.

متخصص پوست و مو خاطرنشان کرد: نکته مهم آن که نه تنها در مورد بوتاکس بلکه در حال حاضر همه کارهای پوستی توسط افراد غیر متخصص نیز در حال انجام است و مردم هم به شدت درگیر عوارض ناشی از آن هستند.

وی همچنین افزود: بنابراین من فکر می کنم در این خصوص وزارت بهداشت باید بیشتر اطلاع رسانی کند و روی تابلوی پزشک عمومی اگر پوست و مو کار می کند پزشک عمومی ذکر شود.


وکیل تأکید کرد: اطلاع رسانی به بیمار درباره شناخت متخصص پوست از پزشک عمومی خیلی مهم است و متأسفانه این امر در کشور ما نیز اتفاق نیفتاده است؛ برخی بر این باورند که درج " پوست و مو" روی تابلو مطلب به معنای متخصص پوست است.

وی در خصوص مراجعه برخی از خانم ها برای انجام بوتاکس به آرایشگاه ها گفت: متأسفانه این امر ناشی از سطح فرهنگی بیمار است. یعنی فردی که بین پزشک و آرایشگر فرقی قائل نیست بنابراین هر نوع بلایی هم که سرش بیاید ناشی از همین امر است. بنابراین اطلاع رسانی در این مسائل بسیار حائز اهمیت است زیرا تزریق، کار آرایشگر نیست.

وی یادآور شد: محل و میزان تزریق یک کار کاملأ تخصصی است اما متأسفانه در جامعه ما همه چیز و هر کاری ارزش خود را از دست داده و گرفتاری آن هم گریبان گیر مردم می شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
0
0
چند گرفتین از متخصص های پوست تا این اراجیف رو منتشر کردین؟ پزشک عمومی رو با ارایشگر یکی حساب می کنید؟ می ترسین بازارتون کساد بشه؟ میشه بفرمایید بوتاکس چینی رو کدوم شخص محترمی وارد میکنه؟ پارتی این جناب در وزارت ... کیه؟
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: