کد خبر: ۱۰۹۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 29
رئیس انجمن آترواسکلروز ایران در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- رئیس انجمن آترواسکلروز ایران گفت:باتوجه به دانش و تخصص بالای متخصصین ایرانی، استفاده از استنت های مختلف در کشورما هم ردیف استانداردهای جهانی است.
دکتر مسعود قاسمی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهارکرد: همزمان با ورود استنت در دنیا در سطح بین المللی بیش از 20 سال است که درایران در حال استفاده از این تکنولوژی در درمان بیماران مبتلا به تنگی رگ های قلب هستیم.

وی ادامه داد: البته این موضوع تنها شامل رگ های قلب نمی شود بلکه در رگ های عروق گردن؛ اندام ها و گاهی هم عروق کلیوی و در شرایط خاص دیگر مانند عروق مغز نیز قابل استفاده است.

متخصص بیماری های قلب و عروق اظهارکرد: استنت ها در حال حاضر 3 نوع کلی دارند؛ یکی استنت های بدون دارو هستند که از نظر تکنولوژی همان ساختار استنت های دیگر را دارند. اما به دارویی که شانس عود را کم می کنند نیز آغشته نیستند و در رگ های درشت تر و عروق سر و گردن نیز استفاده بیشتری دارند تا عروق قلب.

وی همچنین افزود: گروه دوم استنت های دارویی اند و بیماران قلبی با عودهای خیلی کم زیر 10درصد و حتی 3 درصد در حال استفاده از این تکنولوژی هستند.

 فوق تخصص آنژیوپلاستی و والولوپلاستی خاطرنشان کرد: نوع دیگری از استنت ها به تازگی در اختیار ما قرار گرفته که البته برای همه بیماران مورد استفاده قرار نمی گیرد؛ در واقع استنت های جذبی هستند که ضمن آغشتگی به دارو در طی یک دوره چند ماهه به بعد در جدار رگ شروع به جذب شدن می کنند.

گفتنی است این مجموعه استنت ها در کشور کماکان مورد استفاده هستند و رایج ترین آنها نوع استنت های دارویی است.

قاسمی در ادامه تأکید کرد: خوشبختانه استفاده از این تکنولوژی در کشور ما با استانداردهای جهانی تطابق دارد وخوشحالیم از این که همکاران پزشک ما در این زمینه فوق العاده خوب عمل می کنند .به گونه ای که مصرف ما از استنت به دلیل نیاز مصرف با مجموعه ای از کشورها که در منطقه ما قرار دارند نیز بیشتر است.

وی تصریح کرد: از رسانه ها نیز متشکریم که مردم را در جریان این مسائل قرار می دهند؛ در عین حال از همکاران و تیم های پزشکی نیز تشکر می کنم که با همکاری هایشان بار سنگین درمان بیماری های قلب وعروق را بر عهده گرفته  اند. زیرا آمار بالای بیماری های قلب و عروق در کشور و در سراسر دنیا فضای سنگینی را از نظر درمانی فراهم کرده است.


غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حا جی شفیعی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
0
0
با سلام و تشکر از این مقاله

چناچه تلفن دکتر مسعودی را دارید ارسال نمایید
با تشکر
حاجی شفیعی
09124355243
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: