کد خبر: ۱۰۹۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 23
شفا آنلاین>سلامت>رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت، از آغاز مرحله اجرایی فرآیند جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی خبرداد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر سید علی حسینی رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اقدامات اجرایی صورت گرفته در خصوص سیزدهمین فراخوان جذب اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی که در اسفندماه سال گذشته صادر شد، از ثبت نام 2500 نفر در سامانه جذب اعضای هیات علمی وزارت بهداشت خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد 600 نفرکارشناسی ارشد،‌ 1000 نفر دکتری تخصصی، 110 نفر فوق تخصص ، 70 نفر فلوشیپ و مابقی متخصص هستند که در این فراخوان شرکت و کد رهگیری الکترونیکی دریافت کردند.

دکتر حسینی تاکید کرد: در این فراخوان، دانشگاه های علوم پزشکی، متقاضی جذب حدود 1460 نفر عضو هیات علمی در کل کشور شدند که از این تعداد برای 717 نفر از فارغ التحصیلان رشته های مختلف علوم پایه و داروسازی و 743 نفر از گروههای مختلف علوم بالینی امکان جذب فراهم شد. ضمن اینکه برخلاف انتظار استقبال از رشته های علوم پایه بیشتر از رشته های علوم بالینی بود که در نوع خود جالب توجه بود.

رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت با اشاره به شروع فرآیند جذب و دریافت مستندات متقاضیان توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی مورد تقاضای داوطلبان، از رصد اطلاعات الکترونیکی توسط هیات جذب مرکزی وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد و خاطر نشان کرد: اهمیت دریافت اطلاعات به صورت الکترونیکی به این دلیل است که می توانیم نسبت به اعتراضات و پیشگیری از ایجاد مشکلات در روند بررسی مدارک ورود کنیم تا شاهد تسریع در بررسی پرونده ها و در نهایت تسریع فرآیند جذب باشیم.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، وی گفت: انتظار ما از دانشگاه های علوم پزشکی متقاضی جذب این است که کار بررسی صلاحیت های عمومی و اختصاصی کلیه متقاضیان را در مدت زمان کمتر از 2 ماه انجام دهند و بخشنامه هایی که در خصوص تسریع فرآیند بررسی صلاحیت های علمی و عمومی به دانشگاه ها ابلاغ شده اند را مورد توجه قرار دهند تا براساس برنامه زمان‌بندی شورای عالی انقلاب فرهنگی فرایند جذب داوطلبان در هیات مرکزی جذب وزارت بهداشت و هیات های اجرائی جذب دانشگاههای علوم پزشکی در مدت پیش بینی شده انجام گیرد.

رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت، در پایان با تقدیر و تشکر از روسا، معاونین آموزشی، اعضای هیات های اجرایی جذب دانشگاه ها و کارگروه های بررسی صلاحیت های علمی و عمومی ابراز امیدواری کرد: با جذب افراد توانمند به عنوان اعضای هیات علمی دانشگاههای علوم پزشکی شاهد پیشرفت آموزش و پژوهش و خدمت به نظام سلامت باشیم.

برچسب ها: بهداشت ، آموزش ، پزشکی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: