کد خبر: ۱۰۹۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 24
شفا آنلاین>سلامت>مطالعه‌ای جدید نشان داده که داروهای اخیر، به میزان قابل‌توجهی کیفیت زندگی بسیاری از سالمندان مبتلا به بیماری چشمی دژنراسیون وابسته به سن ماکولا را افزایش داده است.
به گزارش شفا آنلاین، داروهای آواستین (Avastin) و لوسنتیس (Lucentis)، به میزان قابل‌توجهی شمار افرادی که با وجود ابتلا به دژنراسیون وابسته به سن ماکولا، کیفیت زندگی در حد طبیعی داشته‌اند (قابلیت انجام فعالیت‌های روزمره‌ای نظیر مطالعه، رانندگی و تایپ با کامپیوتر) را افزایش داده است.

دژنراسیون وابسته به سن ماکولا، شایع‌ترین علت کوری در سالمندان آمریکایی است. 10 سال قبل، بهترین درمان مطرح برای دژنراسیون وابسته به سن ماکولا، درمان فوتودینامیک بود که با استفاده از تزریق داخل وریدی دارو و همراه با لیزر برای قطع خونریزی عروق چشمی انجام می‌شد. یک سال پس از تشخیص، کمتر از 15 درصد از بیمارانی که درمان فوتودینامیک را دریافت می‌کنند، دید 40/20 دارند. که معمولا آنقدر خوب است که بتوانند به‌طور طبیعی مطالعه و رانندگی کنند. تا 40 درصد از بیماران تحت درمان فوتودینامیک، به دید 200/20 می‌رسند.

 بدون در نظر گرفتن درمان، کمتر از 10 درصد از این بیماران پس از گذشت یک سال از زمان تشخیص بیماری، دید 40/20 خواهند داشت و 75 درصد از آنها دید 200/20. در مطالعه جدید در مجموع 650 بیمار مبتلا به دژنراسیون وابسته به سن ماکولا شرکت کردند. محققان دریافتند که نیمی از شرکت‌کنندگان در مطالعه پس از گذشت 5 سال از درمان با آواستین یا لوسنتیس، دید 40/20 یا حتی دید بهتری داشتند.سپید
PRNewswire
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: