کد خبر: ۱۰۹۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 23
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حتی یک نفر در وزارت بهداشت دریافتی چند صد میلیونی نداریم.

به گزارش شفا آنلاین، ایرج حریرچی روز دوشنبه در نشست خبری دوهفتگی خود افزود: میانگین کل درآمد پزشکان متخصص در وزارت بهداشت 13.9 میلیون تومان است و میانگین کل درآمد پرستاران 3 میلیون و 100 هزار تومان است.
وی گفت: فاصله درآمد پزشک عمومی به پرستار در ایران 1.75 برابر است این فاصله در بلژیک 1.4، در کانادا 1.8 برابر، در دانمارک 2.6 و در آمریکا 2.4 برابر است.

سخنگوی وزارت بهداشت وجود حتی یک مورد پرداخت چندصدمیلیونی در این وزارتخانه را تکذیب کرد و گفت: شوخی ۱۳ برای روز ۱۳ فروردین است.

وی به وضعیت پرداخت‌های پزشکان در بخش دولتی اشاره کرد و گفت: پرداخت‌های ما دو بخش دارد که شامل حقوق و کارانه است.

حریرچی در واکنش به اظهارات احمد توکلی که پرداخت‌های چندصد میلیونی در وزارت بهداشت را تایید کرده است، گفت: وجود حتی یک مورد پرداخت چند صد میلیونی در این وزارتخانه را تکذیب می‌کنم.

حریرچی با عنوان این مطلب که شوخی ۱۳ باید در ۱۳ فروردین به کار برده شود، گفت: آنچه به عنوان کارانه به پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان پرداخت می‌شود در قبال کاری است که انجام می‌دهند و برای بیمارستان ایجاد درآمد می‌کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام اینکه سهم دریافتی یک پزشک متخصص از درآمد ایجاد شده برای بیمارستان ۴۶ درصد است که این عدد قبل از کسر مالیات تعیین شده است، افزود: ما در مورد کسانی که از پرداخت‌های چندصدمیلیونی در وزارت بهداشت سخن گفته‌اند، اقدام حقوقی لازم را انجام داده‌ایم.

حریرچی ادامه داد: قطعا اگر دوستان مدرکی داشتند حتما آن را منتشر می‌کردند و ما آماده استقبال از همه کسانی هستیم که به عملکرد وزارت بهداشت انتقاد دارند.

وی در عین حال تاکید کرد: وزارت بهداشت از کیان جامعه پزشکی، پرستاری و پیراپزشکی حمایت می‌کند و اجازه نمی‌دهد که خدشه‌ای به جایگاه این افراد وارد شود.

سخنگوی وزارت بهداشت با انتقاد از کسانی که امروز در جایگاه منتقد این وزارتخانه قرار گرفته‌اند، گفت: نظام کارانه از سال ۷۴ در وزارت بهداشت برقرار شد و طی ۱۸ سال منتهی به سال ۹۲ بدون کم و کاست ادامه پیدا کرد.

حریرچی ادامه داد: فقط در یک دوره و آن هم در سال ۷۸ اصلاحاتی بر روی پرداخت کارانه‌ها انجام شد.

وی با بیان این مطلب که کارانه متضمن اشکالات قابل توجهی است، گفت: تمام دستگاه‌های نظارتی به کار وزارت بهداشت نظارت دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه به وضعیت پرداختی پزشکان در بخش دولتی اشاره کرد و گفت: ۲۱ هزار متخصص و فوق تخصص به طور میانگین ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دریافتی دارند. این دریافتی برای پزشکان عمومی در بخش دولتی ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و برای پرستاران ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

حریرچی همچنین به اختلاف پرداختی بین رشته‌های پزشکی اشاره کرد و گفت: میانگین بالاترین درآمد رشته‌ای نسبت به پایین‌ترین درآمد شامل پزشکان متخصص ۲.۵ به یک است.

وی ادامه داد: میانگین بالاترین درآمد فوق‌تخصص نسبت به پایین‌ترین درآمد متخصص ۴.۵ به یک و پزشک عمومی نسبت به پرستار ۱.۷۵ برابر و متخصص نسبت به پرستار ۴.۵ برابر است.

سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام اینکه برای کارکرد زیر ۱۰ میلیون تومان ۸۰ درصد پرداختی انجام می‌شود، اظهار داشت: برای کارکرد بالای ۵۰ میلیون تومان تنها ۴۰ درصد پرداختی وجود دارد.

حریرچی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه شما پرداخت‌های چند صد میلیونی را تکذیب می‌کنید اما برای پرداخت‌های صدمیلیونی چه نظری دارید، گفت: از کل ۲۱ هزار متخصص و فوق‌تخصص در بخش دولتی تنها ۲۰ نفر دریافتی بالای ۱۰۰ میلیون تومان داشته‌‌اند.


برچسب ها: متخصص ، وزارت ، بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: