کد خبر: ۱۰۹۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۵ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 22
شفا آنلاین>سلامت> تست‌های تصویربرداری استرس: این تست‌ها زمانی که قلب به شدت کار می‌کند عکس‌هایی از آن می‌گیرد.
به گزارش شفا آنلاین، آنها نشان می‌دهند که آیا جریان خون به قلب مسدود شده یا خیر. تست استرس اکوکاردیوگرافی از امواج صوتی استفاده می‌کند. تست استرس هسته‌ای نیز از مقدار کمی ماده رادیواکتیو بهره می‌برد.

شما در این شرایط به انجام این تست‌ها نیاز خواهید داشت:
علایمی از بیماری قلبی نشان می‌دهید.
مبتلا به بیماری‌ها یا وضعیت‌هایی هستید که شما را در در معرض خطر بیشتر حمله قلبی قرار می‌دهد، مانند دیابت یا بیماری عروق محیطی.
شما در شرایط زیر نیازی به انجام این تست‌ها ندارید:
علامتی از بیماری قلبی نشان نمی‌دهید و در معرض خطر بیشتر هم نیستید.
سی‌تی اسکن ـ نمره‌دهی کلسیم عروق کرونری: سی‌تی اسکن شریان‌های قلب را برای بررسی ساخت کلسیم ارزیابی می‌کند، زیرا علامت اولیه‌ای است از باریک شدن شریان‌ها. نمره کلسیم به پیش‌بینی خطر حمله قلبی در افرادی که علامتی ندارند، کمک می‌کند.
شما در این شرایط به انجام این تست نیاز دارید:
علامتی از بیماری قلبی نشان نمی‌دهید اما در معرض خطر متوسط بروز حمله قلبی قرار دارید و پزشک نیز مطمئن نیست با چه شدتی، عوامل خطر شما را درمان کند.
سابقه خانوادگی بیماری قلبی زودرس دارید.
سی‌تی آنژیوگرافی کرونری: در این نوع روش تصویربرداری که نوعی است از سی‌تی اسکن، ماده حاجب به دورن ورید تزریق می‌شود تا با تصویربرداری مشخص شود شریان‌های قلبی
باریک شده یا انسداد یافته‌اند.
اگر شما علایم بیماری قلبی را نشان می‌دهید و همچنین در معرض خطر متوسط برای بیماری قلبی قرار دارید، به انجام این تست نیاز دارید، همچنین در مواقعی که علایم بیماری قلبی را نشان می‌دهید اما خطر شما اندک است، ولی نمی‌توانید تست ورزش استاندارد انجام دهید. اگر علایمی از بیماری قلبی نشان نمی‌دهید، نیازی به انجام این تست ندارید.
اولتراسوند کاروتید: این تست نشان می‌‌دهد شریان‌های کاروتیدی در دو طرف گردن، باریک یا مسدود شده‌اند یا خیر. این نوع انسدادها می‌تواند منجر به بروز سکته مغزی شود.
در شرایط زیر به انجام این تست نیاز دارید:
قبلا دچار سکته مغزی یا سکته کوچک مغزی (حمله گذرای ایسکمی شده‌اید)
شما در حال حاضر علایم سکته مغزی را دارید، مانندضعف یا بی‌حسی ناگهانی در یک سمت بدن یا بروز مشکلات ناگهانی در زبان، تکلم یا بینایی.
اگر سابقه یا علامت سکته مغزی یا حمله گذرا را ندارید، نیازی به انجام این تست نیست.
در شماره آینده در مورد تست‌های غربالگری دیگر صحبت خواهد شد.سپید
Choosing Wisely



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: